Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny sportsgren, muligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har gennem lidt tid gået og fantaseret om en helt ny hold-sportsgren, som jeg umiddelbart godt kunne se et stort publikumspotientale i. Holdsport tiltrækker store tilskuere, sport har generelt mange dyre rettigheder osv. Det er en blanding af 2 andre sportsgrene som begge på verdensplan er meget udbredte og især den ene er der mange mange mange millioner i.

Men vil det overhovedet være muligt at lave noget helt nyt? Hvornår er en ny sportsgren dukket op? Vel og mærke en sportsgren som er "skabt" med henblik på det kommercielle. Eller er det en komplet latterlig tankegang at sige man kan det?

Er den bedste måde at prøve at starte den op i det helt små, eller kan man forsøge at få nogle tv-selskaber nationalt og internationalt med fra starten, og starte en proffessionel liga op med det samme i flere lande, og internationalt. Nej, jeg er sgu nok for optimistisk. Men kunne jo være at sponsorer var mere villige til at sponsoere i en helt ny sport, med mange penge i (penge tiltrækker fans, merchandise, osv) fremfor de sædvanlige "kedelige" håndboldhold og fodboldhold. Altså vil det være muligt at sige at man laver et kæmpe setup fra start. Nationale turneringer i en række lande. Internationale landskampe, VM, EM osv planlagt. Og få aftaler med tv og medier. Altså simpelthen lave et brag af en lancering på verdensplan. Noget lignende vil jo aldrig være set før? mig bekendt. Selvfølgelig skal selve sportsgrenen tilpasses i træningskampe, regler testes af osv. Og selvfølgelig skal man finde nogle spillere. Måske man kunne lave det som et tv-koncept, hvor det som i en slags reality program skulle udvælge x antal hold, i hvert land (fra forskellige byer osv) hvor man så skulle kæmpe sig på holdet. Og så lade hele dette store sportskoncept starte op som en international reality tv-program serie, som munder ud i en række nationale proffessionelle turneringer og så går over i en sportsgren på lige fod med alle andre i sportens verden. Ja, min tanker kan hurtigt gå vidt omkring, måske også for vidt :)

Ved godt at det selvfølgelig vil kræve enorme sponsorindtægter til at starte op, og mest oplagt at nogle få store internationale sponsorer siger jatak til at satse helt vildt med en totalt samlet lancering. Og det nok ikke er lige i denne tid det kan lade sig gøre.

Nå, endnu en drøm man aldrig får set potientalet i :) Men vllle alligevel lige høre hvad folk herinde umiddelbart tror?

MVH
Hans Pedersen

Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Uha, det lyder både spændende og lidt flyvsk Smile. Men man skal aldrig dræbe en god idé!

Jeg vil tro, at det er ret urealistisk at starte så hårdt og hurtigt op, som du skitserer. Alle sportsgrene starter i det små og vokser sig langsomt, langsomt store, hvis det vel og mærke er noget, der kan engagere folk.

Prøv at hente inspiration hos krolf.dk . Krolf er ikke mere end 25 år gammel og begyndte som en lille skæv sport lavet af et par jyder (så vidt jeg ved). Nu arrangeres der både DM, EM & VM og Dansk Krolk Union er oprettet.

Det er selvfølgelig slet ikke så stort, som det du satser på, men måske kan du bruge deres opstart og noget af deres opbygning som inspiration.

Tror, du skal regne med, at det kræver mange års slid for at få en ny sportsgren op at stå. Men som sagt: Go for it!

Pøj, pøj med det!

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket

Og ja, men som jeg ser det er målet med den sportsgren ikke kommercielt. Det jeg efterlyser er om der findes nogle foreksempler hvor man har opfundet en sportsgren, med henblik på publikumstække, tv, osv. Altså 100 procent kommercielt, og når man så har fundet det, så bagefter finde nogle der vil dyrke det.

Bliver mere og mere lun på ideen med at kombinere det med et realityprogram.

Men ja, mine tanker er nok lidt flyvske. Det er de desværre alt for tit :( Og jeg får alt for mange ideer jeg aldrig får gjort noget ved, fordi de som regel sikkert ikke er gode nok, selvom jeg jo synes de er fantastiske hver gang.

MVH
Hans

Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - læste nok ikke dit første indlæg grundigt nok så. Tror det er møgsvært at tænke 100 procent kommercielt og have det forretningsmæssige grundlag i orden, FØR man har fundet udøverne!

Idéen om et realityprogram er fin, men det er hamrende vanskeligt at få en fod indenfor hos tv-selskaberne (produktionsselskaberne) med mindre, man virkeligt rammer dem i maven med noget, de kan se mange kroner i).

Du biver nødt til også at tænke sportsligt. Det skal være sjovt for både udøvere og publikum! Saml en masse venner og test sportsgrenen først, inden du går i gang med alt det andet.

Er meget nysgerrig på, hvad det sportsgrenen går ud på nu! Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - læste nok ikke dit første indlæg grundigt nok så. Tror det er møgsvært at tænke 100 procent kommercielt og have det forretningsmæssige grundlag i orden, FØR man har fundet udøverne!

Idéen om et realityprogram er fin, men det er hamrende vanskeligt at få en fod indenfor hos tv-selskaberne (produktionsselskaberne) med mindre, man virkeligt rammer dem i maven med noget, de kan se mange kroner i).

Du biver nødt til også at tænke sportsligt. Det skal være sjovt for både udøvere og publikum! Saml en masse venner og test sportsgrenen først, inden du går i gang med alt det andet.

Er meget nysgerrig på, hvad det sportsgrenen går ud på nu! Big Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke mange år siden at Qianball blev opfundet i Kina, og det har mega succes. Mest i hjemlandet, men også i dele af resten af verden.
Sporten nåede for nogle år siden også til lille Danmark faktisk.

Mange venlige hilsener
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

He he, fedt, dét spil kendte jeg ikke. Men får da lyst til at prøve det!

Her er spillet "live" på video:

 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man bliver nysgerrig :)

Men det drejer sig om en blanding mellem tennis og volleyball. Tennis er da underholdende, men det er enkeltpersoner, og svært at få en ordentlig fankultur med masser af merchandise, som i fodbold. Og volleyball er stort i rigtig mange lande (bare ik i danmark). Tennis er meget om serven, det er hårdt og fladt, og serven er enorm vigtig. Synes tennis har mistet noget af sin charme. Det er blevet for hårdt. (Selvom gårsdagens finale var enormt underholdende).

Så hvis man spiller på en større bane især i bredden (tilpasser det så det kan være på en håndboldbane, dermed har man allerede tilskuerfasciliteter), og hæver nettet betragteligt. Måske ikke helt så højt som i volley, men måske som i badminton, og så smider 4-6 tennisspillere (vil skulle testes af på forskellig vis hvad der virker bedst selvfølgelig) på hver side. Så vil man få meget mere taktisk spil ind over, og det ville gælde mere om at bolden skulle placeres på modstanderens banehalvdel ind bare hårde dueller.

Men tjaa, bare nogle løse tanker. Har selv absolut igen evner i tennis hehe, så tvivler på jeg selv kan teste det af (eller nok venner). Synes bare måske det kunne blive underholdende at se på :) Og så mere mulighed for en fankultur, med klubkampe, og landskampe osv, fremfor tennis der er individuelt.

MVH
Hans Pedersen

 

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det noget i denne stil du mener? http://www.youtube.com/watch?v=WCCwWNkk4GU&feature=related

Fra Århus N
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans m.fl.,

 

hvad med at bygge videre på et allerede eksisterende koncept, fx høvdingebold som vi kender det fra DR og USA. Det kunne da være fedt at lave en hel liga med denne sportsgren og hvor det var 'showet' og derigennem underholdningen der var i fokus! Jeg tror på det kunne blive populært!

 

VH Frank

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)