Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mellemrum eller ikke mellemrum i domænenavn?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har det nogen SEO forskel om man laver mellemrum i et domæne navn?

eks.

Billig-bolig.dk    billigbolig.dk

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil ikke mene det har yderligere betydning om hvorvidt du bruger - eller ej.
Dog kan du tilføje et ekstra ord i dit domæne navn så du i stedet købte www.find-billig-bolig.dk så folk kan søge på 'Find billig bolig'.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:49
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 4 person

Hej

Det skal helt klart være uden mellemrum det bliver for tit misforstået jeg har selv haft et domæne med mellemrum og efter jeg skiftet kunne jeg se på bare 3 uger at jeg flere besøg, det er bare min mening. Smile

Venlig hilsen.

Ronnie www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:49
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Du skal ikke spilde så meget tid på at spekulere på SEO fordele i forbindelse med valg af dit domæne. Fokuser i stedet for, hvilket domæne du tror vil hænge bedst ved hos din målgruppe og som de kan huske, stave, kommunikere med hinanden osv. Det er langt vigtigere.

Et godt eksempel på dette er Amino.dk som var det domæne jeg pegede på, da Martin i sin tid kom med en række domæner - også andre domæner der var mere "iværksætter-agtige - og spurgte mig " ... Og det er da gået meget godt, ik? :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 3 person

Hej

Domæne navnet har en vægt i SEO, du skal blot huke at det meget vigtigere at du får din tekster, billedere og grafik navngivet rigtigt i forhold til de ord du gerne vil findes på. vi afholder et par eftermiddagsmøder i efteråret om søgemaskineoptimering, du er velkommen til at tilmedle dif se mere på www.internetservice.dk.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:02

Jeg glemte at nævne, at lige præcis kapitlet om hvordan du vælger domæner - i forhold til SEO, er med i den gratis light-version af min e-bog, som du kan downloade fra mit website. Her står der en del flere detaler om netop dette ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du skal vælge om det du ønsker er seo eller branding. Der er fordele på begge områder. Nu kender jeg din sag lidt og vil sige at med de ting du laver vil jeg altid lave domænet med bindestreg. Google kan godt adskille ord, men du skal ikke automatisk gå ud fra det.

af de to eksempler du har lavet skal du vælge

Billig-bolig.dk

I forbindelse med branding skal du som flere af de andre har sagt fokuserer på kunden ikke på seo. Det som det handler om er altså at kunden har let ved at huske navnet på din side osv. Af de to eksempler du har lavet ville resultatet næsten være det samme i effekt.

Der hvor der vil være en forskel, er hvis du skal give en side som amino et navn. Her skal du bare glemme seo, da branding værdien i

www.ivaerksaetter-debat-forum.dk er det samme som ingen ting. Selve seo effekten er på sigt også ekstremt begrænset i forhold til mange andre ting. Og her vil amino.dk som er blevet lavet til brand have langt større effekt på kunden og værdi i det hele taget.

så find  ud af hvilke type side du har og vælg enten seo eller branding, vælger du seo så brug bindesteg med mindre det ser helt idiotisk ud.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:18

Hvis det er flere ord så vil jeg købe begge varianter af domænenavnet. Så kan det ene være aktivt og det andet kan ligge på en anden server med en blog og linkt til det aktive.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:28

Forskellen ligger i hvor mange der linker til dit site med domænenenavnet som ankertekst, altså hhv: 

www.billigbolig.dk

www.billig-bolig.dk

Det første link vil give SEO effekt på folk der søger på "billigbolig", hvor det andet har SEO effekt for folk der søger på "billig bolig","billig" og "bolig". Hvis du vurderer at mange vil linke med domænenavnet som anker-tekst bør du derfor gå efter det med bindestregen.

Husk ALTID at købe det uden bindestregen og 301 redirect det over til det andet. Så er det ligemeget om folk husker bindestregen eller ej.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57

hvis det var mig ville jeg vælge uden "-" - hader simpelt hen at skrive "-" i domæne navne!! hellere sammel det i et ord :)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)