Hej
Jeg vil lave en side udelukkende i HTML. Navigation og "footer" skal kopieres til alle indholdssider. Derfor vil jeg få delvist identisk indhold på alle sider.
Jeg er klar over, at dette indhold ikke vil vægte højt på de sider, det optræder på.
Men vil jeg få mere alvorlige problemer, når jeg ikke bruger php med en include-funktion? Vil det i mit tilfælde se ud, som om jeg kopierer en masse tekst for at "snyde" Google?
Hej
Jeg spekulerer på, om jeg har forstået dit indlæg sådan, at du manuelt vil kopiere menuer og footer ind på alle dine sider? Jeg vil ville vælge en en php include til den opgave - allerbedst ville jeg vælge et gratis CMS, der bygger på ren CSS og har mulighed for individuelle meta tags på alle sider til opgaven. Det er meget nemmere at styre på, når sitet vokser.
Ellers ville jeg holde mig til en håndfuld meget enkle råd, hvis du ikke er SEO-haj:
Anvend kun CSS til design - glem tables, frames og avancerede menusystemer.
Brug gode Titles på dine sider - og naturligvis individuelle Descriptions og Keywords
Sørg for at bruge H1, H2 etc. til dine godt beskrivende overskrifter
Husk beskrivende ALT tags på dine billeder.
Med disse få råd vil du allerede være foran en god del af de danske hjemmesider med hensyn til at blive fundet på ikke mindst Google.