Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rss på sin hjemmeside

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men jeg vil hellere spørge end at gøre noget ulovligt, så derfor spørger jeg:

Er det lovligt at publicer andre hjemmesiders rss feeds på ens egen side.

Fx hente drs eller tv2s feed og ligge dem på ens egen forside?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et godt spørgsmål - og svaret er faktisk lidt paradoksalt: Nej!

Man skulle jo mene, at når websites stiller en RSS feed til rådighed, at så vil de også gerne have at man bruger det. Men i Ophavsretsloven står der ikke noget om RSS feeds og den slags, og derfor gælder ophavsretsbeskyttelsen som udgangspunkt med mindre der skrives noget andet på websitet eller hvis du laver en direkte aftale.

De fleste websites, som mine egne, vil meget gerne have at du bruger vores feeds, når det sker på en loyal måde. Men f.eks. dagbladene har ofte en noget underlig holding til det her og forventer mange gange at hver enkel website ejer kontakter dem for at lave en aftale. Det er nok en af grundene til, at det ikke rigtig kører så godt for dem :)

Så hvis du vil være 100% sikker i dig sag, skal du nærlæse betingelserne på de sites, hvor du gerne vil hente feeds fra og evt. kontakte dem på forhånd.

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:18

Okey mange tak for svaret

Man skulle bare tror at det var i orden for der er jo både kilde angivelse og det hele med i disse feeds

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)