Jeg synes bestemt ikke, at det er anmasende at ringe til en kunde, hvis der er et eller andet der skal opklares.
Ville du bryde dig om at blive ringet op mens du sidder og indtaster din adresse og bruger lidt for lang tid på det?
Det er jo i princippet det man gør hvis man ringer til en kunde hvis betaling/ordre endnu ikke er gået igennem.
Men den bedste måde er som også nævnt at teste det på netop dit kundesegment. Ring til hver anden og se om mailen eller opkaldet giver den bedste effekt. Hos os har det vist sig at mailen har klart den bedste effekt.
Jeg snakker med ALLE mine kunder, uanset om jeg skal levere den selv, sende den med post danmark, eller de afhenter.. OM pengene ikke er gået ind på kontoen til tiden elelr lign er det ligemeget.. syntes det er vigtigt for kunden at få et stemme på firmaet. og specielt når jeg ikke har dankort betaling.
Har aldrig haft følt eller hørt dårligt om at jeg kontakter kunden. Hvis en kunde kan ringe kl 7 om morgenen og spørge om jeg også sælger Cyklekurve kan jeg sku også godt ringe og spørge kunden om middagen om pengene var på vej og høre hvad hans køb skulle bruges til.
Har aldrig haft følt eller hørt dårligt om at jeg kontakter kunden. Hvis en kunde kan ringe kl 7 om morgenen og spørge om jeg også sælger Cyklekurve kan jeg sku også godt ringe og spørge kunden om middagen om pengene var på vej og høre hvad hans køb skulle bruges til.
Jeg synes stadig der glemmes en vigtig pointe - Nemlig den at det ikke er din kunde endnu - Kunden har IKKE gennemført en ordre men har kun forsøgt sig med det.
Det kan godt være det bare er mig der er konservativ, det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg ville personligt også til hver en tid foretrække ikke at blive ringet op hvis jeg endnu ikke var kunde hos firmaet men bare var hoppet fra i bestillingsprocssen/betalingsprocessen.
Bautik:
Jeg snakker med ALLE mine kunder, uanset om jeg skal levere den selv, sende den med post danmark, eller de afhenter.
Det er en rigtig fin service du yder. Men pas nu på den ikke slår dig ihjel i takt med successen. Er det et krav at kunder skriver deres telefonnummer når de bestiller hos dig? I så fald har du overvejet om du måske kunne få konverteringen til at stige ved at gøre dette felt frivilligt. Jeg har personligt set konverteringen stige, ikke voldsomt, men nok til det kunne betale sig, netop ved at fjerne det obligatoriske telefonnummer.
Det er en rigtig fin service du yder. Men pas nu på den ikke slår dig ihjel i takt med successen. Er det et krav at kunder skriver deres telefonnummer når de bestiller hos dig? I så fald har du overvejet om du måske kunne få konverteringen til at stige ved at gøre dette felt frivilligt. Jeg har personligt set konverteringen stige, ikke voldsomt, men nok til det kunne betale sig, netop ved at fjerne det obligatoriske telefonnummer.
Nu er jeg lidt i en anderledes branche end smykker, tøj, elektronik, men byggematerialer.. og Jeg syntes det er vigtigt at kunden for den rigtige vejledning. Hvis en kunde skulle købe D:FI voks eller hvad det nu hedder kan jeg forstå det ikke skal være et krav, men nu når det er om byggematerialer.
Folk kan ligeledes komme ud på mit lager og se varene hvis det er det der skal til, se varen og høre hvordan den monteres etc.
Kan godt forstå der er forskel på type af butik man driver, men i den ende hvor varene har en størere værdi syntes jeg det er vigtigt.
Men nej tror ikke det ødelægger konverterings rate.
Ville du bryde dig om at blive ringet op mens du sidder og indtaster din adresse og bruger lidt for lang tid på det?
- nej bestemt ikke. Men jeg har forstået det sådan, at ordren er lagt, men der er bøvl med at modtage betalingen. Og dette må jo så være i den fase, hvor pengene skal trækkes. Hvis betalingen ikke er gået igennem, er der vel heller ikke en lagt ordre, og dermed ved man heller ikke, hvem kunden er? Ikke i mit system i hvert fald.
Hvis betalingen ikke er gået igennem, er der vel heller ikke en lagt ordre, og dermed ved man heller ikke, hvem kunden er? Ikke i mit system i hvert fald.
I en del systemer, inkl Dandomain kan man se når kunden er kommet til sidste step - indtastning af kortoplysninger. Hvis kunden så her fortryder, ikke kan finde ud af at indtaste oplysningerne eller lign så er det man kan tage fat i kunden.
I sådan en situation mener jeg det er bedst med en mail
ShopNord.dk - Knud:
Men jeg har forstået det sådan, at ordren er lagt, men der er bøvl med at modtage betalingen. Og dette må jo så være i den fase, hvor pengene skal trækkes.
.
Her er vi helt enige om det kan være en god ide at ringe til kunden. For kunden ved han har lagt en ordre og forventer at modtage sine varer.