Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmasende at ringe til kunde med afvist betaling?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Der er jo mange af jer herinde, der har rigtig meget erfaring med webshops, så synes lige jeg vil høre jeres mening.

Vi har haft en kunde, der placerede en ordre igår, men kundens betalingskort er blevet afvist. Er det anmasende at ringe til kunden og prøve at finde en løsning, eller skal der hellere sendes en email?

Jeg formoder at hvis vi ringer, så er der større succes for at finde en løsning, men så opstår problematikken med at ringe uopfordret.

Hvad er jeres erfaring på dette område?

Med venlig hilsen

Morten Andersen 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:52

Jeg vil anbefale en mail, hvor man får det til at lyde som om der er sket en teknisk fejl og håber de vil forsøge at bestille igen.  Det er den løsning vi har bedst erfaring med.

Hvis du begynder at ringe til kunderne vil nogle føle sig skræmt over at du har alle deres oplysninger uden de overhovedet har bestilt dine varer. Kunden kan jo i princippet have fortrudt i sidste sekund.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:54

Hej Martin

Ja - vi vil jo netop gerne undgå at skræmme kunden. Dog kan jeg se at kunden har prøvet 2 gange, så måske er det mest korrekt at prøve at sende en email med et forslag til alternative måder at betale.

Hilsen Morten

p.s. velkommen tilbage til Amino :)

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:57

Hej Morten,

Jeg ville aldrig have et problem med at ringe til en af mine kunder i et sådan tilfælde. Han har selv taget kontakt til jer ved at bestille en vare og blot fordi kortet er spærret, så kan han sagtens stadig være interesseret.

Vi ringer også til vores kunder, hvis vi f.eks. fatter mistanke til adresse, e-mail eller ordrens beløbsstørrelse. Normalt bliver kunder ikke stødt af et opkald. De fleste ved, at vi er til for at give dem en god købsoplevelse, så det ser jeg ikke noget problem i.

/Larsen

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 15:04

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Ja - vi vil jo netop gerne undgå at skræmme kunden. Dog kan jeg se at kunden har prøvet 2 gange, så måske er det mest korrekt at prøve at sende en email med et forslag til alternative måder at betale.

De shops hvor jeg har været med i, hvor man kan se når kunden fejler ved indtastning af dankort oplysninger har i 80-90% af tilfælde skyldes at kunden ikke lige har fået tastet korrekt eller er blevet forstyrret.

Jeg tror mail er bedst fordi det er diskret, og at kunden sidder foran computeren når mailen bliver læst. Ringer du til kunden får du med stor sandsynlighed fat i ham på et tidspunkt hvor han alligevel ikke lige har tid til at gå ind og prøve igen.

Når det så er sagt kommer det meget an på hvad man sælger. Er det store ordrer eller B2B kunder ville jeg nok også vælge at ringe til kunden frem for en mail. Men ved private handler der er foretaget i en webshop ville jeg sende en mail hvor ordlyden går mere på det er jeres skyld end kundens at betalingen ikke er gået igennem.

WideEyes.dk & AAimport.dk:
p.s. velkommen tilbage til Amino :)

Tak :) Jeg har jo savnet amino, men tiden har bare ikke været til det. Håber det går rigtig godt med forretningen.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 15:09

Larsen:
Vi ringer også til vores kunder, hvis vi f.eks. fatter mistanke til adresse, e-mail eller ordrens beløbsstørrelse. Normalt bliver kunder ikke stødt af et opkald. De fleste ved, at vi er til for at give dem en god købsoplevelse, så det ser jeg ikke noget problem i.

Her vil jeg også anbefale at man tager telefonisk kontakt til kunden. Det virker som god kundeservice.

Men hvis man tager fat i en kunden - inden kunden overhovedet har gennemført en ordre, og så samtidig bruger telefonen så tror jeg en del kunder vil føle man kommer lige lovligt tæt på.

Kunden kan jo have fortrudt købet mens han har indtastet sine kortoplysninger. (måske ikke i tilfældet hvor han har forsøgt 2 gange i træk, men gennerelt set)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:22

Så prøvede jeg lige at sende en høflig e-mail, men den kom retur med beskeden "mailbox unavailable " så det var nok en fupordre. Tusind tak for jeres hurtige svar.

Med venlig hilsen

Morten

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:07

i starten havde jeg en del kunder der sprang fra efter de havde udfyld navn og adresse + telefon nummer....

Jeg spurgte min kammerat som der sælger voks online hvad de gjorde i sådan en situation, de sendte en email til kunden hvor de også fik det til at lyde som om at kunden måske havde været udsat for en fejl..

Det testede jeg så, og efter jeg sendte 10 emails ud og kunden ikke svarede, jamen så besluttede jeg mig at begynde at kontakte kunden telefonisk.  og over de næste 10 gange jeg ringede til kunden fik jeg konveteret 3 af dem.

Så hvis du er salgsminded og stoler på din salgsevne, og du evt sælger dyre produkter.. så syntes jeg du skal gribe knoglen og ringe :)

M  dfdf

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:12

Det genere mig ikke at skulle ringe til kunden - det eneste der generer mig er hvis det føles anmasende for kunden. Men vi er da selvfølgelig interesseret i at sælge, så hvis e-mails ikke virker, så er der jo kun en vej :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:25

Martin Tygsen:

Jeg vil anbefale en mail, hvor man får det til at lyde som om der er sket en teknisk fejl og håber de vil forsøge at bestille igen.  Det er den løsning vi har bedst erfaring med.

Hvis du begynder at ringe til kunderne vil nogle føle sig skræmt over at du har alle deres oplysninger uden de overhovedet har bestilt dine varer. Kunden kan jo i princippet have fortrudt i sidste sekund.

Helt enig Yes Og kunden svarer altid med sikkerhed. Skulle der i besvarelsen være oplyst evt problemer, virker det bedst at ringe og løse dem, men så har kunden os selv lagt op til at få hjælp den vej...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)