Vi er endelig ved, at være færdig med vores hjemmeside og skal derfor igang med, at kontakte forskellige firmaer, i den forbindelse er vi lidt i tvivl om forskellige ting. Vi overvejer at få et CVR nummer, men da vi ikke ved endnu om vi kommer til at omsætte for mere end 50.000kr det første år, er vi lidt i tvivl om vi skal gøre dette? Vores største bekymring er, at firmaerne ikke vil købe vores service, hvis ikke de kan få en momsfaktura. Vil I købe en service fra et "firma", der ikke kan skrive en momsfaktura, hvis deres priser ER opgivet uden moms på hjemmesiden og ellers gjort opmærksom på det? Fx. vil vi sende regningen uden moms på 75kr og hvis vi så på et tidspunkt får et CVR nummer vil vi sende regningen på 93,75kr altså inkl. moms. Altså prisen vil forblive den samme. Vi er også bange for, at firmaer ikke tror vi er seriøse nok (uden CVR nummeret) og derfor ikke vil benytte sig af vores service. Vil i også tænke sådan? Lige til sidst lidt ang. indtægter. Vi kommer til, at have en del reklame på siden, som vi har fået igennem tradedoubler, men mit spørgsmål er så om vi skal betale moms af det beløb vi tjener igennem tradedoubler? |
momsregistrering eller ej?
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
1. Det er ikke besværligt at gøre 2. Jeg antog at det giver bedre muligheder for at handle med andre firmaer 3. Jeg stilede efter at have en omsætning, der er større end kr. 50.000,- 4. Jeg fandt det urimeligt, at jeg ikke kunne trække moms fra ved køb Umiddelbart vil jeg opfordre dig til at få et CVR-nummer. /Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)