Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev kontra pakke (forsikret)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I et år har jeg ladet kunderne i webshoppen www.umas.dk betale 39,- kr. i forsendelsesomkostninger. Det er til porto, emballage etc. Beløbet er fast.

Jeg sender ofte som brev (ikke forsikret) men af og til som pakke. Det er "gynger og karauseller", som man siger. Nogle gange tilsæt andre gange det modsatte. Mange af mine varer er små, og kan derfor med fordel (økonomisk) sendes som breve. Kun få gange har jeg måtte erstatte..

Men jeg vil gerne ændre dette. Jeg vil give kunderne mulighed for at vælge, om de vil have sendt som forsikret (pakke) eller ikke-forsikret (brev). Pakke vil blive dyrest for kunden, men sikrer både kunde og jeg.

Mit spørgsmål er nu: Må jeg skrive, at hvis kunden vælger at få sendt som brev, så er det på kundens eget ansvar? Altså at mit ansvar stopper, når jeg poster det?

Kh Trine

Tilmeldt 19. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:20

Niks.

Kunden kan så trække handelen tilbage, du skal bevise at kunden har modtaget varen, og det kan du ikke med brevpost

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:23

Trine Lønfeldt:

Men jeg vil gerne ændre dette. Jeg vil give kunderne mulighed for at vælge, om de vil have sendt som forsikret (pakke) eller ikke-forsikret (brev). Pakke vil blive dyrest for kunden, men sikrer både kunde og jeg.

Mit spørgsmål er nu: Må jeg skrive, at hvis kunden vælger at få sendt som brev, så er det på kundens eget ansvar? Altså at mit ansvar stopper, når jeg poster det?

Hej Trine,

VI har gjort det i et tre år og det har kun én eneste gang været årsag til problemer (læs: bortkommet forsendelse, som vi endte med at erstatte alligevel). Jeg mener bestemt heller ikke at købeloven omhandler selve transportdelen. Vi har skrevet os ud af det sådan her:

"Ved bestilling giver vi dig ind i mellem mulighed for at vælge forsendelse som maxibrev med Post Danmark. Det sker for købers egen regning og risiko, idet Post Danmark ikke erstatter bortkomne breve. Umuliggør forsendelsens vægt eller format forsendelse som maxibrev, forbeholder vi os ret til at sende forsendelsen som pakke og opkræve ekstra fragtomkostninger i henhold til dette."

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 22:25

Mit spørgsmål er så; Hvorfor er der så nogle butikker der gør dette???

Jeg er jo (desværre) heldigvis skruet sådan sammen at jeg spørger om lov frem får at bede om tilgivelse efterfølgende!!

Så jeg vil gerne følge reglerne... Men lidt irriterende, at andre bare "gør" hvis det ikke er tilladt at skrive at firmaet ikke er ansvarlig for levering hvis kunden vælger brev-forsendelse.

kh Trine www.umas.dk 

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Skrevet kl. 22:27

tn-hardware:

Kunden kan så trække handelen tilbage, du skal bevise at kunden har modtaget varen, og det kan du ikke med brevpost

Spændende - har du et link, der kan underbygge det (ja altså ikke at du man ikke kan bevise det, men at en manglende returnering/bortkomst anses som en udnyttelse af returretten/fortrydelsesretten)?

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:28

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]"Ved bestilling giver vi dig ind i mellem mulighed for at vælge forsendelse som maxibrev med Post Danmark. Det sker for købers egen regning og risiko, idet Post Danmark ikke erstatter bortkomne breve. Umuliggør forsendelsens vægt eller format forsendelse som maxibrev, forbeholder vi os ret til at sende forsendelsen som pakke og opkræve ekstra fragtomkostninger i henhold til dette."[/quote]

Uden at være jurist vil det undre mig MEGET om I kan skrive jer ud af det, det er butikkens ansvar at varen kommer helt frem til den korrekte modtager, endda i mange tilfælde også hvis en vare går i stykker når de sendes retur inden for fortrydelsesperioden

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 22:29

Det sker for købers egen regning og risiko, idet Post Danmark ikke erstatter bortkomne breve.

Hej Kim

Betyder dette at I ikke erstatter?

Det er vel ikke tilladt at skrive dette?

Kh Trine

p.s. Det andet svar var ikke til dig :-)

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Skrevet kl. 22:36

Trine Lønfeldt:

Betyder dette at I ikke erstatter?

Nej, jeg skrev jo netop at vi kun har haft problemet én gang og der valgte vi at erstatte. Det vi vi sikkert også gøre hvis det sker igen, for de varer vi kan sende som maxibrev har en meget lav værdi - typisk under 100 kroner i indkøbspris og for så latterligt et beløb vil jeg ikke risikere en utilfreds kunde.

I øvrigt er det relativt få kunder, der vælger at få sendt som maxibrev hos os - jeg vil tro, at det er under 5% af de ordrer vi får.

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 22:41

Nej, jeg skrev jo netop at vi kun har haft problemet én gang og der valgte vi at erstatte. Det vi vi sikkert også gøre hvis det sker igen, for de varer vi kan sende som maxibrev har en meget lav værdi - typisk under 100 kroner i indkøbspris og for så latterligt et beløb vil jeg ikke risikere en utilfreds kunde.

I øvrigt er det relativt få kunder, der vælger at få sendt som maxibrev hos os - jeg vil tro, at det er under 5% af de ordrer vi får.

Hej Kim

Det var et godt svar... Det var egentlig også min tanke at gøre det sådan...

Tak

kh Trine

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:44

Men hvorfor overhovedet skrive det, er helt sikker på den ikke holder når I handler B2C, og ville det ikke være dumt at skræmme kunderne væk med sådanne formuleringer, som der også skrives er der jo ikke et reelt problem…

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)