Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Del betaling mellem flere modtagere?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg beklager meget, hvis emnet har været oppe og vende før, men har søgt og kunne ikke finde noget der dækkede emnet præcist. Men lad os komme til sagen...

Jeg er igang med at lave et system, hvor man skal kunne betale online. Fidusen er, at denne betaling gerne skulle splittes mellem to parter. Det er faktisk ret meget i stil med fx Just-Eat, hvor Just-Eat selv tager omkring 8% af det beløb, som kunderne på Just-Eat køber for. Det vil altså sige at selve restauranten får 92% af beløbet, mens at Just-Eat får 8%.

Jeg har snakket med PBS og forskellige online betalings-hjemmesider, som alle fortæller at jeg kun kan have én konto forbundet med min aftale.

Problemet ligger i, at jeg blot skal formidle betalinger mellem to parter, og så trække et gebyr heraf. Derfor kan jeg ikke bare overføre pengene til den anden part, da det vil skabe et stort administrativt arbejde, når først mange personer begynder at bruge hjemmesiden, hvilket også vil medføre stor forsinkelse på betalingerne.

Men hvis hjemmesider som Just-Eat kan gøre det, så må der vel være en løsning? Har I nogle forslag til hvordan man kan løse problemet?

På forhånd tak!

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 18:02

Hej Pixel Point,

Så vidt jeg ved, så bliver hele beløbet overført til Just-Eat, hvorefter de efter nogen tid overfører beløbene videre til restauranternes konti.

Med venlig hilsen
Søren Larsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:07

SørenLarsen:

Hej Pixel Point,

Så vidt jeg ved, så bliver hele beløbet overført til Just-Eat, hvorefter de efter nogen tid overfører beløbene videre til restauranternes konti.

Med venlig hilsen
Søren Larsen

Det er rigtigt, og det er derfor Just-Eat har masser af likviditet...

Tilmeldt 1. Jul 09
Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aha, det er selvfølgelig en mulighed, men havde godt nok håbet på at det kunne automatiseres ved at dele til forskellige konti allerede ved indbetalingen, således at adminstrationsarbejdet, der pludselig kommer i forbindelse med at skulle gøre det manuelt, kunne slippes for.

Findes der ingen anden løsning?

Tilmeldt 1. Jul 09
Skrevet kl. 19:11

Ingen der har forslag til andre muligheder? :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:14

Der findes ik andre muligheder, med mindre du selv laver et system, der efter modtaget betaling automatisk videre sender xx% af beløbet. Kreditkort firmaerne vil vide 100% hvem der modtager betalingen, og der kan altså kun stå et firma, som tidligere nævnt.

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:21

Jeg tror den nemmeste løsning ville være at du selv modtog hele beløbet, og så en gang om måneden overførte, lad os sige 90% af indtjeningen til det pågældende firma. Jeg tror det andet system ville koste kassen at udvikle, og så kan det ikke svare sig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:25

Kim Carlberg:

Jeg tror den nemmeste løsning ville være at du selv modtog hele beløbet, og så en gang om måneden overførte, lad os sige 90% af indtjeningen til det pågældende firma. Jeg tror det andet system ville koste kassen at udvikle, og så kan det ikke svare sig.

Helt enig, det er sikkert ik billigt, men det er det eneste alternativ, og det var det der blev spurgt efter...

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 14:40

Hej Pixel Point,

Som andre også skriver her er det ikke muligt at modtage betalinger (via f.eks. PBS) og overføre pegene til forskellige selskaber. Kunden skal kunne være sikker på hvem de indbetaler til og hvad deres betaling "går" til.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)