Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - snydt igen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kære aminoer,

Til trods for at jeg har brugt uger på at sidde og læse om adwords, og havde besluttet at jeg denne gang, skulle vælge det rigtige bureau til at lave det for mig - sidder jeg nu med fornemmelsen af IGEN at være blevet snydt!

Netop som jeg sidder og er lidt panisk over ordrerne ikke vælter ind i min ellers fantastiske shop, samt at jeg nu snart må beslutte mig for at få sat adwords igang, ringer en fyr fra et bureau som er helt utrolig veltalende og sikrer mig både det ene og det andet i.h.t. adwords. Til sidst ryger jeg på og vi laver en aftale med 1000 klik til 4,- stk. som en test kørsel. Jeg spørger flere gange om det ikke kan gøres billigere, men han mener bestemt at det skal være 4,- for at det skaffer mig overordentligt mange ordrer.

Efterfølgende skynder jeg mig ind på Amino og tjekker lidt op, hvilket resulterer i at jeg sender en mail til bureauet om, at jeg stærkt går ud fra at adwords blir sat op på min konto, at jeg får at vide hvad prisen rent faktisk er på klik og hvad der går til dem og at jeg løbende får en rapport om konverteringsfrekvens m.m. Og spørger i øvrigt om ikke de skal noget briefing/input til at sætte adwords op?

Det har de nu svaret på og nej, adwords blir sat op i deres konto, som jeg ingen adgang har til, men får et log-in til så jeg kan "se hvordan mine ord performer". Og nej, jeg får ikke at se hvad mine ord rent faktisk koster og nej, de behøver ingen briefing...!

Jeg har (vel grundet min uvidenhed) tidligere været voldsomt uheldig med bureauer, hvilket har kostet mig rigtig mange penge og jeg har simpelthen ikke råd til flere fejltagelser. Jeg er fuldstændig grøn på området og har lidt svært ved at skelne mellem de mange muligheder!

Nu kører jeg de 1000 klik igennem, men herefter er jeg nød til at finde en løsning på mine adwords - helst noget med et fast mdl. budget! Lad mig høre hvad I syntes om min nye aftale? Og hvis den kan gøres bedre må I MEGET gerne komme med input og gode råd - i et ikke teknisk sprog!

Sommerhilsener fra

Charlotte

www.imagekids.dk

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 14:19

Hej Charlotte,

Det er ærgeligt, når man render ind i den slags klaphatte.

Et lead: Jeg har ingen erfaring med ham - jeg ved bare at han er herinde på Amino, men prøv at tage en snak med René Sørensen:

http://rsconsult.dk/2009/05/04/hjælp-til-at-opsætte-eller-optimere-google-adwords/

Det er umuligt nogen fee's der kan gøre dig fattig - plus at jeg gætter på at han kører kampagnerne på din egen Adwords-konto.
Ellers må du kræve det. Der er ihvertfald rapportering med i pakken, plus en del andre ting.

God fornøjelse med salget i shoppen! :-)

Mange hilsner,

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Charlotte,

Jeg vil ikke sige, at du bliver snydt. Du indgår jo en aftale, hvori du kender alle betingelserne o.l. Hvis du så kan få en bedre aftale et andet sted afhænger af prisen hos det enkelte bureau. 

Men jeg vil anbefale du finder et sted, hvor du betaler per måned. Især på AdWords til webshops kan det være vigtigt, at bureauet ikke låser sig til at købe de billigste søgeord for at få det største dækningsbidrag

Så skal du hellere sørge for at købe for x-antal kroner AdWords og så give et professionelt bureau chancen for at vise hvad de kan gør for dig (Ikke for at sige, at det du bruger nu ikke er professionelt). 

Med hensyn til input fra dig til at lave kampagnen, så har jeg svært ved at se hvordan de kan se hvad du sælger mest af, ønsker at sælge mest af, hvad du er "kendt" for o.l. som det kræver for at man kan sætte en kampagne ordentligt op. 

Jeg anbefaler at du undersøger markedet lidt mere og tager noget af kommunikationen på mail :) Sælgere kan være utroligt veltalende.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vil ikke give kommentar på om du bliver snydt eller ej og om hvorvidt de laver det rigtigt da jeg ikke kender detaljer.

Jeg vil dog blot sige at efter klikket er det op til dig at sælge til kunden. Så har du fået 1000 klik uden at sælge ligger fejlen på din hjemmeside. Eller eventuel i en annonce der ikke forklare godt nok hvad du sælger. Det går jo ikke at klikke på en ting og komme frem til noget andet.

Der hvor der eventuel kan være et problem er i forbindelse med den aftale og pris der ligger før klikket. Men igen jeg kender ikke detaljer.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Senna:
Jeg vil dog blot sige at efter klikket er det op til dig at sælge til kunden. Så har du fået 1000 klik uden at sælge ligger fejlen på din hjemmeside. Eller eventuel i en annonce der ikke forklare godt nok hvad du sælger.

Her er jeg ikke enig...og dog alligevel i din anden linie.

Man kan sagtens købe titusindvis af "dårlige kliks" der performer dårligere end 100 gode klik. Som du (Christian) er inde på, kan en dårlig/ forkert annonce skuffe kunderne, de forkerte søgeord kan give dårlig kovertering osv.
For at tage et eksempel: Annoncen lover "Danmarks billigste XXX" men rent faktisk sælges der dyre varer. Ordet "Billigste" trikker folks lyst til at klikke, men dem der klikker forventer så reelt også, at det er superbilligt.

Charlotte: Man kan diskutere hvorvidt du er blevet snydt, men du er uden tvivl kommet i kløerne på en lidt for smart sælger der sandsynligvis INTET ved om adwords, men tilgengæld kan sælge sand i Sahara. Vi bliver næsten dagligt ringet op af adwords sælgere, så der ER uden tvivl mange på banen. Og i langt de fleste tilfælde er jeg ikke i tvivl om, at produkterne er alt for dyre iforhold til hvad man får.

Når først du har købt en "pakke" så kan firmaet jo stort set selv bestemme indkøbsprisen på klikkene. Hvad tror du de vælger? At købe de bedst mulige kliks som performer bedst for dig, eller de absolut billigste som de kan tjene mest på?
Når de ikke en gang vil have dine input til opsætning af kampagnen, så er der ingen tvivl om, at de ikke gør det store for at lave en god kampagne.

Det du kan gøre er:
1. Find et firma der opsætter adwordskampagner på DIN konto (som du selv er inde på). Jeg vil gætte på (uden at kende markedet) at en dygtig adwords-mand koster fra 400-1000 kr. i timen. Det lyder måske af meget, for herudover skal der også betales for klik til Google. MEN en dygtig mand burde kunne nå en del på en arbejdsdag, og det vil måske koste nogenlunde det samme, som du har betalt for dine 1000 klik.

2. Herefter kan du enten selv vedligeholde dine kampagner, eller endnu bedre, få din adwords-mand til at bruge nogle timer om måneden, på at optimere kampagnen.

Hvem skal du så vælge? Det er SKIDE svært, for selv de firmaer de læner sig op af plattenslageri har meget overbevisende websites osv. Der er dog en håndfuld firmaer/personer der huserer på Amino, som jeg personligt ville være nogenlunde tryg ved. Så prøv at surf rundt på Amino, læs indlæg fra dem der tilbyder adwords og håb aå på, at personen lever op til forventningerne :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 09:25

Allan.:
Det du kan gøre er:
1. Find et firma der opsætter adwordskampagner på DIN konto (som du selv er inde på). Jeg vil gætte på (uden at kende markedet) at en dygtig adwords-mand koster fra 400-1000 kr. i timen. Det lyder måske af meget, for herudover skal der også betales for klik til Google. MEN en dygtig mand burde kunne nå en del på en arbejdsdag, og det vil måske koste nogenlunde det samme, som du har betalt for dine 1000 klik.

Ja det kan sikkert godt gøres på en dag.. Men man kan også arbejde på den i en uge og dermed lave den meget bedre. Så alt og afhængig af hvor god en kampagne du skal ha' desto dyre. Men det giver vel sig selv.

Når du vælger en leverandør, så bed om adgang til kontoen, samt rapportering ink. pris pr. konvertering og antal salg. Hvis dette ikke er muligt, så tror jeg det er en god idé at finde en anden. Desuden er klik-priser bare meget mere uoverskuelige, da du har svært ved at vide hvad der egentlig går til Google og hvad dine muligheder er.

Held og lykke.
Frederik Trovatten

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 16:13

Hej Charlotte,
at leverandøren opgiver en fast klikpris lyder ikke godt. Den reelle klikpris er ikke noget man kan forudsige pga. af den øjeblikkelige konkurrence på diverse søgefraser. Derfor kan det være mere fornuftigt at opsætte et dagligt budget, der så levner plads til både dyre og billige kliks.

Man kan være heldig at få meget billige kliks på enkelte fraser og man kan skulle betale meget mere end 4 kr for et klik. Sidstnævnte kan godt være OK at gøre, hvis man forventer at klikket kan give en kunde. Og det afgørende er ikke om du får 1000 kliks eller 500 - det afgørende er, om du får kvalitetsklik, altså om man forventer at dine opnåede kliks kan føre til et salg.

Men det er også rigtigt, som en anden skriver her, at din hjemmesides udformning har stor betydning for om de modtagne kliks faktisk bliver til en ordre. Du kan sammenligne det med, at du ser en hammer god annonce i avisen - men når du kommer ned i butikken, får du en elendig betjening - og køber derfor ikke varen alligevel, selvom det så godt ud i annoncen.
Dine AdWords annoncer kan kun trække "hesten til truget"  - det er din hjemmeside, der skal få den til at drikke Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)