Kære aminoer, Til trods for at jeg har brugt uger på at sidde og læse om adwords, og havde besluttet at jeg denne gang, skulle vælge det rigtige bureau til at lave det for mig - sidder jeg nu med fornemmelsen af IGEN at være blevet snydt! Netop som jeg sidder og er lidt panisk over ordrerne ikke vælter ind i min ellers fantastiske shop, samt at jeg nu snart må beslutte mig for at få sat adwords igang, ringer en fyr fra et bureau som er helt utrolig veltalende og sikrer mig både det ene og det andet i.h.t. adwords. Til sidst ryger jeg på og vi laver en aftale med 1000 klik til 4,- stk. som en test kørsel. Jeg spørger flere gange om det ikke kan gøres billigere, men han mener bestemt at det skal være 4,- for at det skaffer mig overordentligt mange ordrer. Efterfølgende skynder jeg mig ind på Amino og tjekker lidt op, hvilket resulterer i at jeg sender en mail til bureauet om, at jeg stærkt går ud fra at adwords blir sat op på min konto, at jeg får at vide hvad prisen rent faktisk er på klik og hvad der går til dem og at jeg løbende får en rapport om konverteringsfrekvens m.m. Og spørger i øvrigt om ikke de skal noget briefing/input til at sætte adwords op? Det har de nu svaret på og nej, adwords blir sat op i deres konto, som jeg ingen adgang har til, men får et log-in til så jeg kan "se hvordan mine ord performer". Og nej, jeg får ikke at se hvad mine ord rent faktisk koster og nej, de behøver ingen briefing...! Jeg har (vel grundet min uvidenhed) tidligere været voldsomt uheldig med bureauer, hvilket har kostet mig rigtig mange penge og jeg har simpelthen ikke råd til flere fejltagelser. Jeg er fuldstændig grøn på området og har lidt svært ved at skelne mellem de mange muligheder! Nu kører jeg de 1000 klik igennem, men herefter er jeg nød til at finde en løsning på mine adwords - helst noget med et fast mdl. budget! Lad mig høre hvad I syntes om min nye aftale? Og hvis den kan gøres bedre må I MEGET gerne komme med input og gode råd - i et ikke teknisk sprog! Sommerhilsener fra Charlotte
|
Hej Charlotte,
Det er ærgeligt, når man render ind i den slags klaphatte.
Et lead: Jeg har ingen erfaring med ham - jeg ved bare at han er herinde på Amino, men prøv at tage en snak med René Sørensen:
http://rsconsult.dk/2009/05/04/hjælp-til-at-opsætte-eller-optimere-google-adwords/
Det er umuligt nogen fee's der kan gøre dig fattig - plus at jeg gætter på at han kører kampagnerne på din egen Adwords-konto.
Ellers må du kræve det. Der er ihvertfald rapportering med i pakken, plus en del andre ting.
God fornøjelse med salget i shoppen! :-)
Mange hilsner,
Christian