For at imødekomme "Øhh" og pauser, så kunne du dele den op i små bider som du øver på og optager, når du har den perfekt. Jeg ved ikke om det er tilsigtet eller om det skyldes båndbredde, men filmen "hakker" lidt i det. Jeg synes at det er en spændende effekt, når lyden er kontinuerlig, men kameravinkler ændrer sig. Måske du kunne bruge det til din fordel og endda skifte lidt baggrund og vise lidt mere af dit workflow.. Eller noget... Jeg blev klart inspireret! Ærgerligt, at jeg ikke skal ud og søge job, hehe.. /Peter |

Jeg kan rigtig godt lide idéen bag. Men som andre, bl.a. PBtryk, har påpeget, så bør du finpudse den så den sidder helt i skabet. Forstå mig ret; det er ikke fordi jeg syntes den er noget crap, men jeg syntes den godt kunne bruge lidt ekstra for at blive helt super, og når den i forvejen er god, så ville det da være tumpet ikke at lige give den en sidste overhaling.
Først og fremmest: Du skal beslutte dig for hvilket kamera-stil du vil have: Fixed eller flydende. Pt. virker det som om det er to forskellige optagelse som du har klippet stumper fra. Det bærer lyssætningen, din egen placering og kamera-vinklen præg af. Et forslag herfra vil være at bruge et en flydende stil. Det vil sige at du kun har sekvenser af maks 10 sekunders varighed fra den samme vinkel.
Det næste er din egen optræden: Du gør det faktisk ret godt. Dine "øh.." gør egentlig ikke så meget - det er værre hvis du blot jappede derud af og ikke fik lavet ophold i din "tale" - det sørger dine "øh" bl.a. for at du gør. De øjeblikke hvor du lige kigger ned på dit manuskript, dem skal du bruge som guidelines for hvornår den pågældende sekvens/vinkel slutter - de skal simpelthen ikke med.
Det dejlige ved selv at producere sin video/webcam er, at man ofte også selv rigger det hele til, så man netop kan se sig selv på en skærm - det er jo ret praktisk så man kan se om man nu også sidder midt i billedet. MEN; du bliver også meget let en slave af dit eget "spejlbillede" - du sidder simpelthen og taler med dig selv på skærmen en stor del af tiden og ikke med kameraet som du ellers burde. Lige det med at ignorere skærmen kan være sindsygt svært - og derfor man typisk ved en "rigtig" optagelse sørger for at den person, som bliver optaget, ikke kan se sig selv under selve optagelsen. Et fif vil være at skifte kontorstolen ud med en stol uden hjul og så lave nogle testoptagelser hvor du finder ud af inden for hvilket område du kan tillade at bevæge dig uden at falde uden for billedet. Derefter er det enten at slukke skærmen eller minimere vinduet imens du optager, så du ikke distrahere dig selv.
Omkring selve din tale, så kan jeg rigtig godt lige at du netop fortæller til kameraet - og ikke læser op som mange (også professionelle) gør. Det virker monotont og hurtigt kedeligt, hvis det kommer til at virke som om du læser op, Men så længe du holder den fortællende stil, så har du fat i det rigtige.
Nogle eksempler på hvad du har lavet syntes jeg egentlig ikke hører til i din video. Hvis du vil have det med, så stille det pludselig nogle helt andre krav til selve videoen og dens stil.