Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anderledes jobansøgning

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Kanon ide! Lækkert med en jobansøgning på den måde!

For at imødekomme "Øhh" og pauser, så kunne du dele den op i små bider som du øver på og optager, når du har den perfekt. Jeg ved ikke om det er tilsigtet eller om det skyldes båndbredde, men filmen "hakker" lidt i det. Jeg synes at det er en spændende effekt, når lyden er kontinuerlig, men kameravinkler ændrer sig. Måske du kunne bruge det til din fordel og endda skifte lidt baggrund og vise lidt mere af dit workflow.. Eller noget...

Jeg blev klart inspireret! Ærgerligt, at jeg ikke skal ud og søge job, hehe..

/Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:00
  Fed idé Daniel

Jeg kan rigtig godt lide idéen bag. Men som andre, bl.a. PBtryk, har påpeget, så bør du finpudse den så den sidder helt i skabet. Forstå mig ret; det er ikke fordi jeg syntes den er noget crap, men jeg syntes den godt kunne bruge lidt ekstra for at blive helt super, og når den i forvejen er god, så ville det da være tumpet ikke at lige give den en sidste overhaling.

Først og fremmest: Du skal beslutte dig for hvilket kamera-stil du vil have: Fixed eller flydende. Pt. virker det som om det er to forskellige optagelse som du har klippet stumper fra. Det bærer lyssætningen, din egen placering og kamera-vinklen præg af. Et forslag herfra vil være at bruge et en flydende stil. Det vil sige at du kun har sekvenser af maks 10 sekunders varighed fra den samme vinkel.

Det næste er din egen optræden: Du gør det faktisk ret godt. Dine "øh.." gør egentlig ikke så meget - det er værre hvis du blot jappede derud af og ikke fik lavet ophold i din "tale" - det sørger dine "øh" bl.a. for at du gør. De øjeblikke hvor du lige kigger ned på dit manuskript, dem skal du bruge som guidelines for hvornår den pågældende sekvens/vinkel slutter - de skal simpelthen ikke med.
Det dejlige ved selv at producere sin video/webcam er, at man ofte også selv rigger det hele til, så man netop kan se sig selv på en skærm - det er jo ret praktisk så man kan se om man nu også sidder midt i billedet. MEN; du bliver også meget let en slave af dit eget "spejlbillede" - du sidder simpelthen og taler med dig selv på skærmen en stor del af tiden og ikke med kameraet som du ellers burde. Lige det med at ignorere skærmen kan være sindsygt svært - og derfor man typisk ved en "rigtig" optagelse sørger for at den person, som bliver optaget, ikke kan se sig selv under selve optagelsen. Et fif vil være at skifte kontorstolen ud med en stol uden hjul og så lave nogle testoptagelser hvor du finder ud af inden for hvilket område du kan tillade at bevæge dig uden at falde uden for billedet. Derefter er det enten at slukke skærmen eller minimere vinduet imens du optager, så du ikke distrahere dig selv.

Omkring selve din tale, så kan jeg rigtig godt lige at du netop fortæller til kameraet - og ikke læser op som mange (også professionelle) gør. Det virker monotont og hurtigt kedeligt, hvis det kommer til at virke som om du læser op, Men så længe du holder den fortællende stil, så har du fat i det rigtige.
Nogle eksempler på hvad du har lavet syntes jeg egentlig ikke hører til i din video. Hvis du vil have det med, så stille det pludselig nogle helt andre krav til selve videoen og dens stil.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:04
  Min næste bemærkning kommer lige som et selvstændigt indlæg, da jeg mener at der er mange som kan lære af det, og jeg tror det ellers ville drukne i mit forrige indlæg:

Jeg syntes faktisk heller ikke at du i videoen behøver at fortælle hvem du har lavet noget for.
Som potentiel arbejdsgiver er jeg egentlig ligeglad - du kunne sige at du havde lavet ting til Turborg m.m. og jeg havde stadig ikke været imponeret.
Problemet er nemlig at rigtig mange kan sige at de har arbejdet på projekter for bl.a. Tuborg, men i de fleste tilfælde er det små brudstykker af en større produktion og i bund og grund ikke et bevis på den pågældende persons kreative evner. Hvad jeg konkret er interesseret i er, at høre hvad du kan. Ikke blot hvad du kender af software men også hvad du har flair for. En ting jeg vil spørge dig om (som noget du ikke skal svare på her - men huske inde i dit hoved som en værdi du besidder) er: "Hvis alt skulle gå helt galt, og vi har strømafbrydelse og vores nødstrøm af ukendte årsager svigter - skal jeg så sende dig hjem?". Hvis du kan bevise over for mig, at din kreativitet og evner ikke kræver hardware og software, men at du også kan fungere kreativt uden disse redskaber, så syntes jeg pludselig du er betydeligt mere interessant end den person som kommer med en lang liste over store navne vedkommende har arbejdet på projekter for og en tilsvarende lang liste over software-produkter som personen kan arbejde med. På det tidspunkt har du nemlig vist mig at din kreativitet ikke er begrænset af hardware og software - men du kan arbejde uden for rammerne af disse og derved presse teknologien til det yderste i stedet for at lade dig begrænse af den - Og det er nemlig lige præcis det som udgør kernen i en virksomhed som MediaMouse.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 00:31
Hold da k**ft hvor skriver du meget Jesper når først tastaturet er opvarmet ;-)

Men lige en kort comment til dit sidste indlæg, som jeg faldt over i to sammenhænge... dels fordi det er så pokkers vigtigt i mine øjne at kunne skelne mellem disse to ting, og dels fordi vi to har haft talt om det før...

1. Ud fra min statistik på min web, kan jeg aflæse med meget stor tydelighed at referencesiden er den anden mest besøgte side næst efter forsiden på førstepladsen selvfølgelig, og "Hvem er" som nr. 3! Dette fortæller mig at mine brugere har en (selvfølgelig kun konkluderet ud fra tal) langt større interesse i at se hvem jeg har udført opgaver for, end f.eks. hvem jeg er, eller at se nogle af mine billeder som de ville kunne finde på siden "billedgalleri" der strander på en fjerdeplads.

2. Så har jeg personligt grebet mig selv i engang imellem efter at have lukket en sætning ud, at tænke "hold op en starfucker du lige var dér..." hvor jeg netop har "solgt mig selv" på en linie i stil med ...og så har jeg f.eks. lavet en reklameserie for XXX osv.

Derfor er det en svær balancegang imellem hvornår man kan høste lidt goodwill på at nævne et projekt man har været med på, eller endnu bedre selv gennemført fra start til slut... og hvornår man skal stramme læberne op og lige overveje en ekstra gang om det egentlig har nogen relevans for vedkommende!

Super vigtigt emne faktisk, som nok burde have været taget videre i en anden tråd ...

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 01:05
Sikke en masse rigtig gode obsavationer - og en del af dem er da ogs skrevet bag øret. Jeg har nu selv haft en del af tanker om hvordan den skulle fremstå og egentlig er den blevet som jeg ville have det.

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 08:51
Dato: 24-08-2006 01:05:18
Forfatter: Mixmeister.dk
Jeg har nu selv haft en del af tanker om hvordan den skulle fremstå og egentlig er den blevet som jeg ville have det.

..og som nævnt er resultatet sq også genialt og virker gennemtænkt.
Stol på dig selv og dine egne instinkter - de er tydeligvis ikke helt afsporet.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:03
Jeg så den lige igen for at tjekke, om jeg var enig i kritikken.

Det er jeg ikke.

Hvis mine elever (da jeg var underviser på AMUs medieværksted i Aalborg) var kommet med sådan noget som deres første produktion, var de blevet sendt afsted igen. Din video holder ikke en meter i fht. teoribøgerne.

Men den har et dejligt hurtigt flow med præg af kaos. Du nævner at du har lavet noget for "HK og øhh en masse andre". Videoen har til opgave at fange min interesse - og det virker. Når du så kommer til jobsamtalen, vil jeg jo nok gerne se en seriøs og arbejdsom side af dig. Men som eyecatcher, er din video perfekt.

mvh Hans

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)