|
Mener du jeg skal hilse samme sted, alle som tror bandekrige kan stoppes ved lovliggørelse af hash, tager hen ? |
stophash.dk:Mener du jeg skal hilse samme sted, alle som tror bandekrige kan stoppes ved lovliggørelse af hash, tager hen ?
Altså... Først og fremmest:
Er der nogen, i denne tråd der tror at bandekrigen stopper, ved frigørelse af Hash? (Jeg orker altså ikke at gennemlæse 14 siders, flere år gammel debat, fordi du tilfældigvis valgte at sparke til en død hund).
Jeg kunne forestille mig, at der er folk der mener, at det vil have indvirkning på bandekrigen, hvis hash blev lovliggjort og det giver jo egentlig meget god mening: Et territorie mindre, at slås om. Det er jo ikke ensbetydende med, at den vil ophøre, men i hvert fald minimeres.
Derudover kan man argumentere for fordelene ved, at bandernes berøringsflade med "helt almindelige mennesker" drastisk vil blive nedsat, hvis hash blev solgt af andre, end dem.
Da Politikerne for en håndfuld år siden, blev enige med sig selv om at finde en pind og røre lidt rundt i lorten ude på Christinia, blev hashen frigivet til resten af byen - og fra at man før, i ro og mag kunne købe, hvad man ønskede på Christinia, omgivet af rare mennesker og smuk natur, skulle man nu opsøge Københavns røvhul og lave handler med nogle forholdsvis suspekte typer... der; modsat sælgerne på Christinia, i øvrigt også lige kan tilbyde én nogle hårdere stoffer eller et våben, hvis man skulle være på udkig efter et sådant... hvilket man måske er, eftersom det nærmest er blevet med livet som indsats, man skal indkøbe en bønne.
Om det skal lovliggøres eller ej, så er jeg i hvert fald kraftig fortaler for, at det gamle system var bedre end det vi har fået nu.
Når det så er sagt:
Det er fuldstændig utopisk - for ikke at bruge ordet, decideret idiotisk at sige, at løsningen på bandekrigen, er at afskaffe kapitalismen og materialismen.
Jojo, det skulle såmænd nok løse problemet - men der er nok også lettere måder, at gå til sagen på, skulle man mene?
Hvis man følger din tankestreg, er det åndssvagt at spærre voldtægtsforbrydere og mordere inde, fordi det jo ikke løser problemet på sigt - hvad vi I stedet, som samfund burde, var at arbejde på at ingen havde lyst til at voldtage eller slå hinanden ihjel.
Det er fint og godt og smukt.. men også hamrende naivt og utopisk og på inden måde løsningsorienteret.
Bliv gratis medlem