Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er folk blevet "reklameblinde"?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved fra mig selv at jeg sjældent kigger på et banner på en hjemmeside, og helt er holdt op med at kigge på adsense og adwords reklamer. Men hvad med jer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29

Jeg bruger det aldrig, men jeg har aldrig oplevet at være en typisk forbruger, så …

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 09:41

hej

jeg betragter også mig selv som "reklameblind" men så alligevel ikke, for når jeg tænker over det, så klikker jeg på dem når der er en der fanger min interesse, MEN det har jo meget med at gør hvor de er placeret og en masse andre ting, for jeg vil give dig fuldstændig ret i at bannerreklamer i højre side (der hvor man typisk finder dem) lægger jeg meget sjældent mærke til, ligemeget hvor meget de blinker. 

Mvh. John Bakken.

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:41

Hej

ved ikke hvad jeg skal svare, har for øjeblikket 2 bannere kørende og det har givet ca 90 besøg på siden, men endnu ingen omsætning ;-(

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:43

Det er en meget typisk fejl, at vurdere reklamers effekt ud fra ens egne reaktionsmønstre. Det er helt igennem uinteressant hvordan du eller jeg reagerer på reklamer - det interessante er, hvordan alle andre gør det.

Reklamer virker. Det har de altid gjort og det vil de fortsætte med at gøre. Spørgsmålet er mere hvilke reklamer der er mest effektive - formater, distribution og indhold. Og det ændrer sig løbende.

AdWords er fortsat en af de mest effektive annonceformater på Nettet. Virksomheder over hele verden skovler milliarder ind som en direkte følge af deres AdWords annoncer.

Klikraten på bannerannoncer er en del lavere i dag end den var for 10 år siden, men jeg har ikke set tegn på, at den skulle være meget lavere nu, end den var for 1 år siden.

Derimod er der en stigning i "sociale reklamer" - mere kreative former for reklamer, hvor brugerne involveres langt mere samt forskellige former for mere eller mindre skjulte reklamer (product placement etc).

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:03

Mikkel deMib Svendsen:
Det er en meget typisk fejl, at vurdere reklamers effekt ud fra ens egne reaktionsmønstre. Det er helt igennem uinteressant hvordan du eller jeg reagerer på reklamer - det interessante er, hvordan alle andre gør det.

Desuden har vi ikke selv den fulde indsigt i, hvordan vi reagerer.
Vi kan ikke "beskytte os" mod at få kendskab til forskellige virksomheder, når vi eksponeres for deres reklamer - uanset om vi reagerer direkte her og nu.

Og hvor irriterende det end er, så giver det den største umiddelbare respons at bruge bydeform i sine reklamer: SE HER! KØB NU! SKYND DIG!
Også selvom vi er nogle sprognørder, der godt kan lide at få sprogtonen til at klinge smukkere.
Desuden tiltrækker blink og signalfarver sig mere opmærksomhed en elegant, minimalistisk design. Man skal så blot huske, at disse signalmetoder også sender medbetydninger med budskabet.

Et hurtigt kig på min Adsensekonto viser i øvrigt, at folk klikker på Adwordsreklamer.

mvh Hans

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:09

Desuden kan en bannerreklame sagtens virke  "uden man ser det"..  Mange store virksomheder bruger mill af kr. om året på markedsføring i diverse medier, Tv, print, outdoore & online osv osv.. uden at gå alt for meget i dybten med diverse mediestrategier, er der tale om at de forskellige medier går i samspil og skaber en synergi.

Dvs. du kan på vej til arbejde se en lotto-reklame i urban, s-toget og i tv, der til sammen påvirker dig til at spille lotto.. når du så sidst på aftenen går ind på din computer, ser du endnu en lotto-reklame, men her virker den bare som en "reminder".  Dvs. du trykker ikke på reklamen, for du har allerede modtaget budskabet og truffet en beslutning om at spille lotto..

Du kan ikke med nogen form for sikkerhed udpensle hvilket medie der var det afgørende, da alle medier var med til at påvirke din beslutning.. Derfor kan en banner reklame virke, uden den giver clicks...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:27

Pointen var nu heller ikke at tage udgangspunkt i min egne meninger og holdninger. At jeg skrev om mig selv var kun for at få startet debatten.

Der er skam ingen tvivl om at reklamer virker. Det ser jeg jo selv, på min egen adwords og facebook konto. Oplægget var startet efter en samtale jeg havde med flere i min omgangskreds, om effektiviteten i reklamer. Vi snakkede blandt andet om at folk er begyndt at skifte kanal når reklame blokkene starter, man bladrer forbi diverse helsiders reklamer i aviserne osv.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:02

Jeg har tildens til lige at skimme reklamer og google ads igennem på et par sekunder. Ser jeg noget jeg som fanger min interesse så klikker jeg...

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 08:30

Jeg blev en gang testet i forbindelse med en lokalavis, hvor det viste sig, at jeg ikke havde registreret alle helsides reklamer på højresider.

Så sørg for at din reklame er på venstre sider i mellem det redaktionelle indhold, hvis den skal have indvirkning på mig.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)