Spørsmål omring Outlook og standardskrift
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Jeg har en irriterende "fejl" som er opstået på min Outlook på den computer jeg normalt bruger. Af en eller anden grund er default-skriften gået væk fra at være en normal Arial i 10pkt til at være en fed Cabri i 12 pkt. Jeg ved ikke hvorfor den er skiftet til denne, men det store problem er at jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvor henne man kan rette dette tilbage igen. Det er en Outlook 2007, så hvis der er nogen af Jer som ved hvor man ændrer standardskriften i denne, så vil jeg blive meget glad . /Jesper
Svar
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Jesper
Skrevet
28-06-2009 kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Af en eller anden grund er default-skriften gået væk fra at være en normal Arial i 10pkt til at være en fed Cabri i 12 pkt.
Check lige hvad default fonten i din MS Word er og overvej om du har ændret i denne :-)
// Jesper
Svar
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Hej Jesper
Google er din ven :)
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA102395851030.aspx
Ændre standardskrifttypen for nye meddelelser, som du opretter
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner .
Klik på Brevpapir og skrifttyper på fanen Postformat .
Klik på Skrifttype under Nye e-mails på fanen Personligt brevpapir .
Klik på den skrifttype, du vil bruge til alle nye meddelelser, under Skrifttype på fanen Skrifttype .
Vælg eventuelt en typografi og en skriftstørrelse.
Klik på den standardskrifttype, du vil bruge til alle fremtidige meddelelser.
Du kan undlade at angive en typografi for en normal skrifttype, eller du kan klikke på et element på listen.
Angiv standardskriftstørrelsen.
Hvis du vil angive en standardskriftfarve, skal du klikke på farven på listen.
Klik på OK i dialogboksene Skrifttyper , Signaturer og brevpapir og Indstillinger .
Når du opretter en ny meddelelse, træder de nye indstillinger i kraft.
Tilbage til toppen
Ændre standardskrifttypen for meddelelser, som du svarer på eller videresender
Klik på Skrifttype under Svar på eller videresendelse af meddelelser på fanen Personligt brevpapir .
Rediger skrifttypeindstillingerne til det, du vil bruge i fremtidige meddelelser, på fanen Skrifttype .
Klik på OK i dialogboksene Skrifttyper , Signaturer og brevpapir og Indstillinger .
Når du besvarer eller videresender en meddelelse, træder de nye indstillinger i kraft.
Tilbage til toppen
Gendanne standardindstillingerne for skrifttype
Benyt følgende fremgangsmåde for at gendanne skrifttypen til standardindstillingen Calibri, 11 punkt:
Klik på Skrifttype under Nye e-mails på fanen Personligt brevpapir .
Klik på +Brødtekst under Skrifttype på fanen Skrifttype .
Klik på Normal under Typografi .
Klik på 11 under Størrelse .
Hilsen Morten
Svar
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
KANON ! Tak for lynhurtig hjælp ! Ahh..... nu kan jeg holde ud at se på min Outlook igen..... /Jesper
Svar
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Velbekomme
Det er rart at kunne give lidt igen indimellem :)
hilsen Morten
Svar