Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Michael Jackson er død...

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

> Michael Jackson valgte selv sit liv

Læs lidt mere op på hans historie, så vil du lære, at hans "valgfrihed" vist mest af alt minder om den som tidligere hormonpumpede russiske atletik teenagere har været udsat for

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 09:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]

So what...

Michael Jackson valgte selv sit liv

[/quote]

Han var kunstner og valgte selv at lave musik. Alt andet er valgt af pressen, omverdenen og faktisk startede det i familien med Jackson Five. Så jeg tror nu ikke at han har gjort mange af sine valg selv Tongue Tied

Det er jo det samme med Elvis P., Prinsesse Diana og nu Britney Spears, der sikkert heller ikke bliver gammel. Sad

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

So what...

Det er faktisk meget værre at et et-årigt barn torsdag døde af at være efterladt i en bil i en hel dag (http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-23274707.html?forside). Michael Jackson valgte selv sit liv, det gjorde barnet ikke... Sad

[/quote]

Hvad fanden er det for en gang BS at skrive, du kan sku da ikke give menneskeliv forskellige værdier !!!!

Må desuden give demib ret i hans liv minder om tidligere hormonpumpede russiske atletik teenageres liv. Hvilket fjerner ret mange muligheder for at vælge selv.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

So what...

Det er faktisk meget værre at et et-årigt barn torsdag døde af at være efterladt i en bil i en hel dag...

Michael Jackson valgte selv sit liv, det gjorde barnet ikke...

[/quote]

Det var da en ulækker holdning at have.

Det er trist begge dele, uanset om Michael Jackson er blevet pacet til det liv han havde eller selv valgte det, så kan du da ikke affærdige hans død med et "So what...".

Jeg ved godt at det er en meget fremskreden holdning at lave den slags om til en konkurrence i hvem der har / har haft det hårdest og har folk taget en uheldig beslutning et sted i livet, så skal de ikke komme rendende og sige at de har det skidt, for det er jo deres egen skyld. Det ER sgu ikke en konkurrence, og man vinder ikke noget ved at dø på den mest tragiske måde.

Gad godt vide om du også ville sige "So what?", hvis dit afkom (såfremt du altså har noget) bliver narkoman og du en dag bliver kontaktet af politiet fordi vedkommende er fundet død af en overdosis. Han/hun valgte jo selv sit liv.

/Tommy

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 09:47

Christian Senna:

Hvad fanden er det for en gang BS at skrive, du kan sku da ikke give menneskeliv forskellige værdier !!!!

Må desuden give demib ret i hans liv minder om tidligere hormonpumpede russiske atletik teenageres liv. Hvilket fjerner ret mange muligheder for at vælge selv.

Michael Jackson var en voksen mand og som sådan stor nok til at træffe sine egne beslutninger om sit liv. Selvfølgelig er ethver dødsfald tragisk, men at hele verden går i selvsving på grund af en "hormonpumpet russisk atlets" dødsfald forstår jeg altså ikke - der sker altså væsentligt mere tragiske ting her i verden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04

Altid tragisk når mennesker dør alt for tidligt, uanset dødsårsag og livsstil. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på hans 3 børn, nu kan de forhåbentlig få et mere normalt liv, og ikke altid gå tildækket med masker osv.

Pernille

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:08

Hej

Jeg har det egentligt lidt underligt når jeg læser en tråd som denne. Jeg kender ikke Michael Jackson, men har med glæde lyttet til hans musik, men jeg har på ingen måde følt at jeg havde et tættere forhold til MJ end til designeren af min kopimaskine. Når kopimaskinen ikke kan mere, bliver den udskiftet, - jeg går ikke i sorg eller opretter mindetråde.

Jeg har ikke mistet noget, - MJ var ikke en kær ven eller et familiemedlem - for mig var han leverandør i underholdningsindustrien, og jeg kan stadig lytte til hans musik, - så hvad skal jeg sørge over?

ALLE menneskers død er et tab, men sorgen må være forbeholdt de nærmeste. Der er ikke nogen der skal bilde mig ind at vi allesammen flyder over af empati og virkelig interesse for mennesker der ikke er blandt vore allernærmeste, - for gjorde vi det for alvor var der ingen mennesker i flygtningelejre, - de ville ligge i vores gæsteværelser, eller vi ville lægge vores forretninger tilside, og sidde i flyveren på vej til Bangladesh, hver med vores skål risengrød på skødet.

Så hvis ikke der ligger en flygtning på din sofa eller du er ved at printe flybiletten ud, så prøv lige at forklare mig hvad det er der foregår.

Hvis jeg kunne knalde en hjemmeside op, ligeså hurtigt som stopaidonline så var der nu en side, hvor man kunne donere et beløb som så ville blive brugt til et mindesmærke over MJ i form at et stykke software der skulle sendes ud i rummet , så MJ blev udødeliggjort i hele universet, og med kun et beskedent adm.og udviklingsgebyr til mig...... 

Måske er jeg kynisk, - måske er i hykleriske......

So What....

/Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43

Man glemmer ik et barn. Man kan glemme møder, aftaler mm men ik et barn i en bil... Altså så klar i hovedet burde enhver være.

Nej, jeg tror, jeg ville tage mit eget liv. Det er frygteligt, at sådan noget overhovedet kan ske!

Men tænkt på manden, der for evigt skal leve med sig selv. Det er ene og alene hans skyld. Det er også hans eget barn. Familien er smadret, jeg håber virkelig ikke, de har andre børn, for disse vil så lide over det i resten af deres liv også. Forældrene kan umuligt bibeholde kontakten og se hinanden i øjnene – skylden vil altid være der imellem dem.

Det er så utrolig trist og frygteligt!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:43

Hej Michael,

Jeg har det på samme måde som dig, med Michael Jackson, for nu at tage et aktuelt dødsfald. Jeg nærer heller ingen personlige følelser for ham og føler heller ikke at jeg har mistet en nær ven / fjern bekendt. 

Alligevel er jeg mere eller mindre vokset op med hans musik og føler måske på den måde et tab ligesom hvis jeg hører, at en tidligere klassekammerat, som jeg ikke har haft kontakt til i 30 år, er død. Man bliver vel rystet i øjeblikket og overvældes af de minder man i større eller mindre grad er i besiddelse af, fra den periode i livet hvor personen har deltaget.

Du har ret i at den "ægte sorg" er forbeholdt de nærmeste og om et år vil størstedelen af os der føler den "sorg" vi føler i dag tænke, "gud er der virkelig allerede gået et år?", for i morgen er vi videre med noget andet.

Om du, ud fra mit tidligere indlæg, synes at jeg er hyklerisk skal jeg ikke kunne sige. Men det der ramte mig ved Kim's indlæg, var hans "So what..." udtalelse og hans "der er folk der har det værre"-konkurrence holdning.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46

MJ's liv var sådan set også trist. Hvem ville bytte?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)