Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvid til Norge og Sverige

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

> man kan ønske 'Merry Christmas' til en fra England, men man kommer længst med at ønske 'Happy Holidays' til en amerikaner.

Faktisk er det ved at være acceptabelt igen at sige "Merry Christmas" i USA :)
Det var vist en kortvarrig hjerneblødning eller forfejlet politisk korrekthed, der fik dem ud på den sidegade med "happy hollidays"

Men det viser jo så også bare hvor umuligt det er, at følge med i den slags når man ikke sidder i det aktuelle land

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:10

Mikkel deMib Svendsen:
Det var vist en kortvarrig hjerneblødning eller forfejlet politisk korrekthed

Ha ha ha

Mikkel deMib Svendsen:
en det viser jo så også bare hvor umuligt det er, at følge med i den slags når man ikke sidder i det aktuelle land

Yep, enig..

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:17

Grosen Friis | OP.dk:

I blogindlægget har du ret i at jeg skriver, at hvis man skriver en tekst på eksempelvis engelsk, så kan teksten "henvende" sig til kunder i eksempelvis både England, USA, Australien og Canada.

Men jeg skriver også i blogindlægget, at man ikke kan genbruge den samme tekst på tværs af lande, selvom de deler samme sprog. Man skal fokusere på hvert enkelt land - sprog er her kun en blandt mange faktorer man skal fokusere på i forbindelse med internationalisering af en forretning, herunder websites eller webshops.

Det er faktisk ikke med de præcisioner som du nu har lavet, at jeg læser teksten på din hjemmeside, i hvert fald ikke i første omgang - men lad det nu ligge. Vi er grundlæggende enige om, at sprogversionering er væsentlig i de forskellige lande, og på samme måde som en englænder helst ikke læser amerikansk, læser en nordmand helst ikke dansk, selvom begge kan forstå sproget.

Det er i øvrigt min opfattelse, at udenlandske (læs: nordiske) kunder til nød kan acceptere andre sprog end deres modersmål hvis enten prisen på det pågældende produkt er særdeles konkurrencedygtig eller produktet er så unikt at det ikke kan skaffes andre steder. Jeg har i hvert fald ikke oplevet andre undtagelser, men det er muligt at andre har erfaringer med andet?

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:26

Kim Gam-Jensen:
Det er faktisk ikke med de præcisioner som du nu har lavet, at jeg læser teksten på din hjemmeside, i hvert fald ikke i første omgang - men lad det nu ligge

Hej Kim

Jeg er faktisk meget glad for at du nævner det, for så har jeg jo en mulighed for at få tilrettet teksten i blogindlægget, så der ikke er andre der får samme "indtryk".

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 11:35

Hej

Vi har udvidet til både Norge og Sverige, da der var et stort hul i markedet dengang vi startede på det.... det er der bestemt ikke længere i vores branche... men det er en helt anden historie Confused

Vi har gjort alt så landespecifikt som muligt, hvilket vil sige SE og NO domæner, svensk og norsk tekst og kunderservice, lokal valuta osv. ... men derfra er alt andet standard. Vi har ikke designet farver, opsætning, udvalg osv. til at passe specifikt til hvert land, da det ville være for stort et arbejde.

Selvom vi har prøvet at gøre oplevelsen lokal, skal kunderne samtidig være klar over at den er udenlandsk, da varerne bliver afsendt fra Danmark.... og det er naturligvis en balancegang som kan være svær.

Deres indkøbsmønster er anderledes end vores, og det skal man virkelig huske at tage med i betragtning når der skal købes ind til flere markeder, samtidig med at budgettet ikke må eksplodere.

Der er mange der tror at det er rene ekstra penge i skuffen at sælge til Norge og Sverige, men hvis der ikke startes en franchise som hos Tropefisken, så er omkostningerne også voldsomme. Bare PBS og porto sluger en stor bid af kagen, og dernæst kommer markedsføring i hvert land.

Det vigtigst må være om der er hul i markedet i det pågældende land til netop ens produkt, således at kunderne er villige til at betale hvad det koster at få varen.

Det var ihvertfald lidt af mine erfaringer omkring eksporten, men spørg endelig.

Masser af hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:59

Jeg har skullet udvidde de sidste 2 år, men har konstant udskudt det da jeg har været i tvivl om hvor jeg skulle starte. Sverige siger alle jeg har snakket med er den dødbider, og det er ikke kun grundet valutakursen, men svenskere skulle efter sigende være yderst skeptiske med at handle på nettet. Jeg har derfor mere eller mindre konkluderet at jeg skal i gang i Tyskland og Norge.

Franchise projektet er såmænd meget god, men hvordan finder man lige som både er dygtig og seriøs i et fremmed land?

En af de største hurdler er selvfølgelig det dobbelte lager, eller fragten fra Danmark. Her tænker jeg på en stråmand i det pågældende land som man et par gange om ugen sender alle sine pakker til, så sender ham dem videre. Selve mærkningen kan naturligvis foregå på eget lager. Men istedet for 10 x 150 kr i fragt, kan man få 1 x 150 og 10 x 50 kr. Er det helt idiotisk tænkt?

Kunne der være grundlag for at danne en gruppe som står over for udfordringen, og at man så får "brainstormet" lidt på de forskellige udfordringer, og dele arbejdsopgaverne lidt ud?

Jimmy

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:05

Først og fremmest tak for alle indlæggene. Jeg gennemgår dem nærmere så snart jeg har tid.

Dimsedut:
Kunne der være grundlag for at danne en gruppe som står over for udfordringen, og at man så får "brainstormet" lidt på de forskellige udfordringer, og dele arbejdsopgaverne lidt ud?

Hej Jimmy, ja det synes jeg lyder spændende. Jeg vil gerne starte en gruppe op hvis der er flere der synes det kunne være interessant.

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 12:14

lige et tilbud til jer der sender til sverige. vi tilbyde dør til dør fra 250 kr for 5 kg. ex. moms

i kan sende 1 pk. eller 1 pll. op til 500 kg. export / import.  med  netexpress-europe

god weekend. benny

benny@iks-logistik.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

Hej Carsten.

Først og fremmest tak for et brugbart og lærerigt indlæg (det samme til de andre deltagere i tråden).

Stenhoej:

Deres indkøbsmønster er anderledes end vores, og det skal man virkelig huske at tage med i betragtning når der skal købes ind til flere markeder, samtidig med at budgettet ikke må eksplodere.

Ovenstående synes jeg kunne være rart og spændende at få uddybet en smule. Hvordan adskiller deres indkøbsmønster sig eksempelvis fra vores? Det kunne være en god vinkel at få med også og jeg håber at du har tid og lyst til at uddybe.

De bedste hilsner

Amaris

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:15

Martin Tygsen:
Jeg vil gerne starte en gruppe op hvis der er flere der synes det kunne være interessant.

Jeg har tidligere efterlyst en form for ERFA gruppe for opstart af nethandel i andre lande, så jeg er helt sikkert med på ideen. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vælger at gå videre.

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)