Hej Peder
Den korte forklaring:
Du kan fortsat bruge Wannafinds løsninger. Både "remote-load" eller proxy og deres betalingsvindue 
Som du kan se længere nede, har PBS svaret som følger: Vi gør opmærksom på, at den såkaldte proxi løsning hvor PSP'en henter forretningens design over på PSP'ens betalingsside er defineret som hosted løsning, dvs. ansvaret for sikkerheden ligger hos den enkelte IPSP'er.”
Den lange:
Vi har også en del kunder kørende på Wannafind's betalingsgateway, og disse kunder modtog tilbage i august 2008 i brev hvori det fremgik at deres API-løsning ville blive "ugyldig". Skæringsdatoen for denne "ugyldighed" afhang af hvor gammel webshoppen var. Fra starten af undrede det mig meget hvad Wannafind forsøgte at sige, og efter at have googlet rundt fandt jeg frem til en kontaktperson hos PBS som jeg tog fat i. Efterfølgende fik jeg fat i en af PBS' teknikere som gav mig forklaringen:
Det som PBS ville af med med dette tiltag, var forskellige API-implementeringer hvor kortdata blev transmitteret ukrypteret.
Jeg forsøgte med nedenstående skrivelse d. 17/11 2008 at fremprovokere et skriftligt svar fra PBS:
**********************************
1) Tilbage i august udsendte Wannafind et brev til deres kunder som forklarede at deres remote-load løsning ikke var tilladt fra og med 30/9. Jeg undrede mig over det, da Wannafinds remote-load løsning i mine (og (navn på PBS medarbejder) og vist også (navn på Wannafind medarbejder) øjne er fuldt hostet. Siden da har jeg forsøgt at få et svar fra Wannafind, som forklarer mig at de forsøger at få et svar fra PBS.
Jo, da jeg bestilte indløsningsaftalen til (Webshop) afkrydsede jeg ”betalingen foregår i internetbutikken”, da alternativet var ”betalingsvindue” hvilket slet ikke er tilfældet.
2) (navn på PBS medarbejder) mente tilbage i august at Wannafind havde misforstået skrivelsen ang. de nye regler, da det som PBS vil til livs med de nye regler er ukrypteret transmission af kortdata. Wannafinds remote-load løsning tillader OVERHOVEDET IKKE ukrypteret transport af kortdata, og derfor bør den være 100% efter reglerne. (navn på PBS medarbejder) har mundtligt bekræftet dette over for mig i telefonen
3) Men Wannafind og jeg mangler et 100% klart svar på problematikken, og det undrer mig at det kan tage over 3 måneder at få det svar. Det er essentielt for mig og min virksomhed at kunne vejlede mine kunder bedst muligt i junglen ang. betalingsløsninger, og det kan jeg ikke hvis jeg ikke kan få reglerne at vide
Endnu engang: Jeg beklager den lidt aggressive tone, men sagen er virkelig problematisk for mig, da det er mig der kommer fremstå som en klovn over for mine kunder, når jeg ikke kan give et ordentligt svar.
**********************************
og svaret kom fra Wannafind d. 18/11 2008:
**********************************
Hej Anders,
Nu har jeg et endegyldigt svar fra vores side som er i overensstemmelse med de informationer vi har fået fra PBS.
Du kan fortsætte med at bruge ”Remote-load” Proxy løsningen.
” En hosted løsning er en løsning hvor alle kortdata er gemt, transmitteret og processet i et PCI DSS certificeret miljø hos en Qualified Security Assessor (QSA) certificeret IPSP'er. Alle andre løsninger er per definition ikke hosted og kræver derfor kvartalsvise sikkerhedsskanninger og årlig udfyldelse af SAQ. Vi gør opmærksom på, at den såkaldte proxi løsning hvor PSP'en henter forretningens design over på PSP'ens betalingsside er defineret som hosted løsning, dvs. ansvaret for sikkerheden ligger hos den enkelte IPSP'er.”
**********************************