Hej med jer Min kone og jeg har kigget på en campingforretning, der er til salg Vores valg er faldet på campingbranchen, dels fordi vi begge interesserer os for camping, men også på grund af kendskab til branchen. Jeg har i forvejen kendskab til campingbranchen, gennem ca. 3 års ansættelse i et campingcenter, samt ca. 1 år som selvstændig, med salg af campingvogne i kommission. Herudover har jeg gennem de sidste 8 år arbejdet med salg, dels til autobranchen og de sidste par år med salg af entreprenørmaskiner. Min kone er uddannet i et supermarked med speciale i isenkram. Vi har gennem flere år snakket om at blive selvstændige, men synes ikke vi har haft overskuddet til det. Men nu synes vi, at vi er klar til at investere den tid og de kræfter det kræver at drive selvstændig virksomhed. Men nu er den næste opgave kommet, nemlig finansiering i disse krisetider… Vi har forhørt i vores egen bank (Sparekassen Vendsyssel) som har afvist. Primært fordi de ikke investerer i virksomheder uden for Vendsyssel og da vi bor et godt stykke syd for Limfjorden, er det udelukket. Vi har været i en anden bank, som også har takket nej. De vil ikke være med, fordi vi ”ikke” har noget at investere. Dvs. vi har et hus, som selvfølgelig er faldet i pris det sidste år, men umiddelbart ville vurderingen være ca. kr. 3.000.000 og vi skylder ca. kr. 2.700.000. Men det kan de ikke bruge til noget. Prisen for virksomheden har vi aftalt med sælger til kr. 200.000, derudover er der et varelager på ca. kr. 3.200.000. Sælger er villig til at lave en overdragelse af forretningen over en eller anden periode. Vi søger nogen, der kan hjælpe os med et forslag, om en eller anden form for overdragelse af virksomheden eller evt. nogen der kunne have lyst til, at støtte os økonomisk, for at overtage virksomheden. Med venlig hilsen
Jette og Claus |
hej jette og claus
der er desværre ikke meget hjælp hos banker og kreditforeninger for tiden, i skal nok regne med en meget konservativ vurdering af huset - dvs. i en belåningssituation er i allerede over grænsen..
så ikke noget at hente der.
Mht. til varelager - er det købt eller ? , jeg troede faktisk at i bilbranchen kunne man "udstille" nogle modeller fra fabrikanten uden at måtte købe dem det ville jo være rimeligt nok, da i så ville fungere som udstillingsvindue for dem.
Jeg er desværre ikke så bekendt med jeres branche, men hvad med en midlertidig løsning hvor en af jer beholdt fast arbejde, og dermed forbedrede jeres lånemuligheder ?
Der må jo også kunne tages sikkerhed i varelageret.
mvh
jesper