Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til billeder???

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Palle,

Jeg er enig i dig at man bør spørge først! Men dog vil jeg sige til dommen du henviser til, at der "stillede" landsholdet jo direkte op til fotografering, hvilket Se og Hør så brugte uden at spørge - Det må man ikke!! Havde de brugt situationer fra kampen, mener jeg situationene ville være helt anderledes!

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. May 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:20
Hej Flemming.

Det er lige meget om de stiller op,eller du tager billeder af dem i aktion.

Det går ud på det samme.

Særlig når vi snakker om at tager billeder af sportfolk (og nogle musikere ) ligger der faste aftaler for deres sponsere at de har alle rettigheder i kommercielt øjemed.

Jeg er selv pressefotograf og du ville undre dig over alle de regler som man får at vide,før end man bliver lukket ind på banen som fotograf.

Og bare du kommer til at gå lidt væk fra din anvist plads og tager billeder,kommer de og gøre dig opmærksom på at dette ikke er tilladt.Ikke engang at vende dig om og tage billeder bagud fra din anvist plads.

Kommerciel brug kræver altid en modelkontrakt

Det er vigtigt som fotograf at skelne mellem retten til at fotografere
og retten til at offentliggøre. Det er ikke nødvendigvis det samme.

mvh

Palle

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:32
Hej Palle,

Tak for svaret - Jeg bøjer mig naturligvis for ekspertisen og tager dette til efterretning!

Jeg er helt med på, at der er meget stramme regler omkring "sponsorer" mv. - men var dog overbevist om, at billder taget af dig var din ejendom! Men som nævnt, er dette taget til efterretning - og vil naturligvis også lige påpege til Tobias, at han med nævnte "in mente" nok lige skal holde igen med postkortene!!

Hav en rigtig god dag - keep up the good spirit!

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 13:58
Hej.. Hvordan er reglerne omkring offentliggørelse på nettet.. Har bl.a. nogle meget fede billeder af bands taget på årets Roskilde festival som jeg godt kunne tænke mig at ligge ud på min side ( ikke firma siden ) men på en anden side/projekt jeg er ved at lave. Det er selvfølgelig ikke nogle billeder jeg har tænkt mig at sælge eller på anden måde bruge i markedsførings øjemed o.lign. Men det er jo klart at jeg vil bruge dem til at profilere mig selv og mine mange talenter.. Men vil nødig have Axel R. på nakken da jeg ved at han er rimelig hysterisk omkring netop dette..

Mange hilsner:/Thomas

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. May 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:16
Hej Thomas.

Det kan du rolig gøre.

Du kan læse mere om det her :

"Men vil nødig have Axel R. på nakken da jeg ved at han er rimelig hysterisk omkring netop dette.."

Ja..det er han ikke ene om.Der er mange arrogante typer i musikbranchen.

De få som har beholdt jordforbindelsen,kan nævnes KASHMIR

Man møder sjælden mennesker som er så venlige som de er.

mvh

Palle

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:42
Det blev sq alligevel lidt mere indviklet end jeg  havde regnet med. Men det er jo bare noget jeg må tage med.

Hvis man nu siger at man skal have tilladelse til at tage billeder af brøndby, er det så bare at spørge om lov eller skal man ned i de dybe lommer.

Forresten tusind tak for jeres svar

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)