Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du tage et still-billede ud fra en flash film???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har som flere ved en film kørende på vores hjemmeside www.pondusdenmark.dk , en performance test video af vores vinglas fra www.firstglass.dk - dette er en flash film hvor jeg godt kunne tænke mig små dele af denne film som billeder til brug i f.eks. flyers, pakater mv.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? Så skriv endelig.

Bendtsen

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:59

Er det ikke bare at køre flashfilmen og så tage et skærmbillede på det rigtige tidspunkt og bagefter beskære det i et billedebehandlingsprogram?

Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Freehand Skrevet kl. 14:06

Hej, Bendtsen...

Den billedkvalitet, du kan hive ud af din Flashfilm, er desværre ikke god nok til flyers og plakater. Opløsningen er alt for lav, så du skal have fat i originalerne... :-)

Dan

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:09

Ahh så kan jeg lære at nærlæse tingene.. 

Havde overset at det var til print. Så må jeg give freehand.dk ret :-)

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 14:10
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:10

Det kan gøres hvis du gør det til et internetmedie (blog, artikel på nettet eller andet), men det kommer ikke til at gøres sig særligt godt på tryk. 

Grunden til dette er at standarden for plakat og flyer på tryk er mellem 200 & 300 dpi (dots pr inch) og til sammenligning er den mest normale "opløsning" til nettet kun 72 dpi. 

Et billede "fanget" fra nettet og flyttet over i et trykt medie vil derfor være 50% eller 33% i størrelse af originalen hvis du vil bibeholde kvalitetsniveauet. 

I forvejen er videoer på nettet i en ret lille størrelse, og hvis du så skal halvere det eller gøre det til en tredjedel af størrelsen, ja så ender du med noget der ligner et frimærke. 

Det er ikke løsningen, men du kunne muligvis snakke med producenten af din video, da de højst sandsynligt har højt opløselige råfiler fra produktionen, som du så kan købe til dit tryk.

-Karsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:25

Men kan man måske få nogle mindre billeder ud af det, hvis man vil have et eksempler til en pressemeddelelse f.eks? Det var faktisk hovedsagen til at jeg ville få det lavet?

Både digitalt, men også som et brev?

Bendtsen

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 15:45

Højreklik - gem som.

Prøv med dette... de andre kan du selv snuppe ved, at trykke på tasten "print scr", mens de er i billedet.
Gå i START- programmer - tilbehør - paint
Og "indsætte" dvs Ctrl+V.. eller højreklik 'indsæt'
Så klipper du det til og gemmer som jpg

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)