Jeg har brug for noget
hjælp til effektiv markedsføring af min trommeskole, TrommeStudium dk.
Kort om skolen:
Skolen henvender sig til et
bredt udsnit af folk med interesse til trommespillets forunderlige verden. Det
være sig unge som ældre, nybegynder til meget øvet trommeslagere.
-
en lille annonce til avisen - op til skole start
- små postkort(go-cards) til at have stående på café o. lign.
- noget alla folder til uddeling - appetitvækkere
- facebook og lign. Jeg ved bare ikke helt hvordan, jeg skal gribe det an
Jeg hører meget gerne fra jer, hvis I har forslag, idéer til markedsføring samt
hjælp dertil.
Jeg tænker også skoler, ungdomsuddannelser, hvor børn og unge færdes … Gratis postkort kunne være en løsning, både til skoler og caféer; en annonce i et eller flere relevante ungdomsblade.
Henvender skolen sig til alle i hele landet, eller er den lokal? Er det alle aldersgrupper? En målgruppe kunne måske være tambokorps, eller har de det hele selv? Jeg tænker, at nogle måske gerne vil mere med trommespillet, når først de har prøvet det.
Detaljen først :-): Jeg mangler at se nogen personer på siden, der er i gang med at spille på trommer... For at se at der faktisk er elever på skolen :-)
Websiden kunne måske godt gøres lidt mere lækker rent grafisk set. Tilføj en kontaktformular, så de ikke skal ind i deres mailprogram for at kontakte skolen.
Sedler op på skoler, gymnasier, universitetet/handelshøjskolen
Go-cards kunne være en idé - hvem er den typiske elev du har, og hvilke miljøer befinder han/hun sig i? (træningscentre, fritidsklubber osv.) --> Få eksponering i de miljøer
Et event på byens torv, hvor I spiller for folk, kombineret med folderuddeling.
Få en artikel i avisen - sig til hvis du har behov for hjælp til at skrive en god artikel / pressemeddelelse
Som en anden nævner det: blog om det at spille på trommer
Få en holder med brochurer til at stå hos den lokale tromme-pusher-butik