Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring trommeskole

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 3. Apr 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er.

Så er den gal igen.

Jeg har brug for noget hjælp til effektiv markedsføring af min trommeskole, TrommeStudium dk.

Kort om skolen:

Skolen henvender sig til et bredt udsnit af folk med interesse til trommespillets forunderlige verden. Det være sig unge som ældre, nybegynder til meget øvet trommeslagere.

Nuværende markedsføring er:

1. hjemmeside - søgemaskine placering ok
2. indlæg i diverse forums

Jeg har tænkt mig noget materiale i form af:

- en lille annonce til avisen - op til skole start
- små postkort(go-cards) til at have stående på café o. lign.
- noget alla folder til uddeling - appetitvækkere
- facebook og lign. Jeg ved bare ikke helt hvordan, jeg skal gribe det an

Jeg hører meget gerne fra jer, hvis I har forslag, idéer til markedsføring samt hjælp dertil.

Mange solskins hilsner

Jim Jørgensen
www.trommestudium.dk

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 09:40

Hej Jim,

Jeg stemmer klart for du skal afprøve facebook som markedsføringskanal. Det gode ved denne, er du kan segmentere din målgruppe efter alder.

Din udfordring må være at ramme både "barnet" men også far og mor som skal betale for undervisningen.

Men ellers kontakt nogle undomsblade for at få skrevet en artikel om "tomme undervisning". Dvs. gratis PR.

Endelig opret dig en blog. En tromme blog. Hvor du skriver og giver små gode tips om håndstillinger.

Håber det kan bruges.

God vind.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:53

Jeg tænker også skoler, ungdomsuddannelser, hvor børn og unge færdes … Gratis postkort kunne være en løsning, både til skoler og caféer; en annonce i et eller flere relevante ungdomsblade.

Henvender skolen sig til alle i hele landet, eller er den lokal? Er det alle aldersgrupper? En målgruppe kunne måske være tambokorps, eller har de det hele selv? Jeg tænker, at nogle måske gerne vil mere med trommespillet, når først de har prøvet det.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:41

Hejsa!

Detaljen først :-): Jeg mangler at se nogen personer på siden, der er i gang med at spille på trommer... For at se at der faktisk er elever på skolen :-)

Websiden kunne måske godt gøres lidt mere lækker rent grafisk set.
Tilføj en kontaktformular, så de ikke skal ind i deres mailprogram for at kontakte skolen.

• Sedler op på skoler, gymnasier, universitetet/handelshøjskolen
  • Go-cards kunne være en idé - hvem er den typiske elev du har, og hvilke miljøer befinder han/hun sig i? (træningscentre, fritidsklubber osv.) --> Få eksponering i de miljøer
  • Et event på byens torv, hvor I spiller for folk, kombineret med folderuddeling.
  • Få en artikel i avisen - sig til hvis du har behov for hjælp til at skrive en god artikel / pressemeddelelse
  • Som en anden nævner det: blog om det at spille på trommer
  • Få en holder med brochurer til at stå hos den lokale tromme-pusher-butik

Det var lige et par start-punkter :-)

God fornøjelse med projektet!

Mange hilsner,

Christian, Reklamebureauet EMAZE

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)