Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begynde som selvstændig vognmand i KurerGruppen??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 2770 Kastrup
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Igen har jeg set Kurergruppen søger "selvstændige" vognmænd.

Jeg overvejer seriøst at tilmelde mig og investere i en 4 pallers bil (under 3500K - kat. B kørekort) da det nok er det maksimale økonomien er til.

Melder jeg mig til kan jeg tilsyneladende med en 4 pallers bil, forvente et indtjenings niveau på 40.000,- til 60.000,- dkr. pr måned.

Er der nogen her på Amino der kan komme med lidt indput. Er det en realistisk indtjening og hvad skal der lægges af tid for at opnå denne indtjening.

Og ellers vil jeg bare være meget taknemmelig for eventuelle tips og tricks, indspark og andet relevans for om jeg skal tage springet.

Mvh

Flemming

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 18:58

Hvis du tager Aften + Nat  + Weekend med så når du nok de 60 kilo om md.

www.iks-logistik.dk

Fra 2770 Kastrup
Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 19:30

Hehe tusind tak ;-)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 19:40

Hej

Du skal ihvertfald kigge dig godt for, fordi sådanne selskaber plejer at tage sig godt betalt i form af diverse gebyrer, og disse gebyrer skal stå mål med den forventede omsætning på lige fod med alle de andre omkostninger du får.

Du skal derfor ikke lytte til evt. salgssnak om at din indtjening vil stige løbende, - der skal være fornuft i tingene fra dag 1, ellers betaler du jo for noget som du ikke får, og selvom forventningens glæde kan være den største, så kan man ikke betale regninger med den.

Typisk er det sådan, at indtjeningen kan være noget forfordelt, dvs. at nogen vogmænd får de "gode ture" fordi de kender "nogen"  - så strukturen skal helst være således at du fra start kan se hvad du får.'

40-60 K for 4 paller lyder af voldsomt meget, prøv evt. at tjekke prisen på deres forsendelser, og da du kun modtager en del af denne betaling, så skulle det være muligt at udregne hvor mange steder du skal levere hver dag. En lille bil får jo typisk stederne med kun 1-2 pakker pr. gang.

Brændstofspriser, forsikringer, partikelfiltre og trafiktrængsel gør smågods til en forretning op ad bakke, - så du skal virkelig være opmærksom på om økonomien hænger sammen, og ikke forlade dig på at det bliver bedre.......Det skal fungere fra dag 1.

Det vigtigste er dog som altid, - har du lyst så gør det........

/Michael 

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 20:11

som du selv skriver SÅ SØGER DE VOGNMAND IGEN. så derfor. de køre vil også  efter en nøgle der hedder 30 % til dem og resten til til dig. Ps du må gerne gi mig et ring i morgen hvis du vil spørger om mere. har været 8 år branche

benny

70 225 233

Fra 2770 Kastrup
Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 20:12

Hej Michael!

Tusind tak for dit hurtige og velbegrundede svar, jeg kan fortælle dig at firmaet tager 25% af den nævnte indtjening hvilket jeg syntes er rimelig voldsomt men jeg har ikke noget at sammenligne med.

Men igen tusind tak fordi du gav dig tid.

/Flemming

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:27

Hej Flemming
Har kun et råd: tænk dig om endnu engang, og husk at hvis det lyder for godt til at være sandt, ja så er det nok løgn...

Ps. Jeg har ingen forstand på vognmandsbranchen, men 40 - 60 kilo lyder sgu af meget for at levere pakker ud;)

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 20:44

Hej

Jeg har 1 bil der kører kurer for et større kurerfirma, og med bilen kørende hver dag fra kl. 8-17 kører den mellem 36000 og 40000 kr ind pr. måned,

det er med ca. 100000 km om året 15000 kr til forsikringer, 5000 kr til vægtafgift reparationer og diesel.

da jeg startede stillede de mig ca. 50000 kr pr. måned i udsigt

husk din bil skal forsikres som bil der kører gods mod betaling og du skal have  en fragtfører ansvars forsikring, jeg stopper med det 1 juli da der ingen penge er tilbage til mig.

Men jeg har også en bil der kører en fast distrubitions tur og det kan jeg bedre anbefale dig, der er på den tur jeg har både penge til bil, chauffør og lidt til mig.

Hvor i landet kommer du fra, jeg kan fortælle dig hvor der måske er en mulighed for en fast tur med en 5 pallers kassevogn hvor der er en fast måneds pris mellem 55000-60000

Send mig en mail til timaimport@hotmail.com

Mvh.

Martin

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)