Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ferie . .

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I uge 20 holdte jeg ferie og var langt væk fra computer og mobil, så jeg havde valgt at skrive ferielukket på forsiden og at alle ordrer vil blive sendt i uge 21 og derfor var gratis fragt. Jeg mistede lidt omsætning, men på den anden side er det også svært at sige, da det var først gang jeg holdt ferie som webshop ejer. 

Nu vil jeg gerne holde ferie igen i uge 29 & 30 og overvejer hvordan jeg jeg bedst griber det an. Jeg skal kun holde ferie i Danmark så jeg er tæt ved computer og mobil, men vil gerne prøve på at slippe det Smile så man også får holdt lidt ferie.

Hvordan håndtere I jeres ferie? og hvad har I bedst erfaring med? 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du har gjordt synes jeg lyder som en god løsning. det handler efter min mening om at kommunikere det med ferie ud til sine kunder så de ikke tror butikken er lukket fordi de ikke får deres vare. alternativt kunne du måske få en ven til at holde øje med butillen og svare telefon i perioden.

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg holder 1 uges ferie, lukker jeg også helt ned, ligesom du har gjort. Holder jeg længere ferie, sætter jeg et fast tidspunkt af, 1, 2 eller 3 gang i løbet af ferien, hvor jeg tjekker butikken: om nogle varer skel genbestilles, om der er hastemail der skal svares på osv.  Jeg sætter kun et kort tidsrum af, og overholder det så godt jeg kan - det fungerer fint for mig :-)

Jeg lukker desuden ned for mine ad-words og anden annoncering, som kan pauses i kortere perioder, imens jeg holder ferie.

Hilsen fra Hanne ... som holder ferie i næste uge :-)

NetMama.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne

Det lyder som en god idé ;-)

Jeg tror jeg vil gøre brug af dit eksempel.

Rigtig god ferie!

 

Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gjort det på samme måde og det har fungeret fint... Nu er jeg så heldig at jeg har fået lagerhotel og de holder ikke ferielukket, så nu kommer pakkerne afsted til tiden selvom jeg holder ferie Cool, men jeg skriver en meddelse på kvitteringen om at de pga. ferie må vente 14 dage på at få deres faktura, men får så til gengæld den længere kredit.

Rigtig god ferie!!

Pernille

www.lillebi.dk

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i hvert fald altid noget der kan give mere tålmodighed med leverandøren, at de giver gratis levering :)

Du kan også overveje telefonpasning til dem der måtte ringe til dig, det kan ofte give en bedre oplevelse end en telefonsvarer - selvom min holdning kan være lidt farvet af virksomheden, så er det ofte det vi erfarer fra vores kunder :)

Men uanset hvad - God ferie!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vi har lukket i industriferien 3 uger hvert år! Det ha vi valgt, da vi er mand & kone der arbejder sammen, og ikke andre ansatte - så det er den eneste måde vi kan få ferie på sammen. Desuden har mange af vores leverandører lukket i industriferien og mange kunder har også lukket.
Tilgengæld har vi åbent resten af året og holder kun  fri på helligdage..

Vi skriver det over alt på hjemmesiden - på forsiden, i produktlisterne, i indkøbskurven, på ordrebekræftelsen osv.
Vi skriver det også i vores nyhedsmail..
Siger det på telefonsvareren..

Og endelig sender vi et postkort til alle kunder som nogensinde har handlet hos os (ca. 3500 virksomheder blev det til i år)..
..og det er faktisk en super god ide!
Man får lige hevet fat i de kunder som ikke har købt længe, og minder dem om at man stadig er der - det giver altid et par ekstra ordrer..
En del kort ryger retur med adresse ubkendt, ophørt eller lign, så vi får ryddet op i vores debitor kartotek..
Fx var der i dag en dame som bestilte, som ikke vidste at en person som var stoppet på kontoret plejede at bestille varer hos os, så hun havde tænkt sig at finde det i lokalt kontorcenter - men så købte hun hos os i stedet, fordi hun fik kortet.
Og så giver det en masse ekstra salg, fordi vi laver et godt tilbud på forsiden af postkortet.

Sidste år lavede vi postkortet, så der var et farveskema over silkepapirs-farver på forsiden og det gjorde at vi på 2 uger solgte lige så meget silkepapir som vi normalt sælger på 2 måneder.. til kunder som normalt ikke købte silkepapir.

I år har vi lavet et tilbud på boblekuverter - "Vi giver 10 % rabat på alle boblekuverter, hvis du bestioller inden ferien. Skriv "sommerferie" i feltet bemærkninger, når du bestiller, så fratrækker vi rabatten" (og så er koden hermed givet videre til amino'er så i også kan benytte jer af det ;-) )

Der er hvert år alligevel et par stykker, som ikke har fanget at vi har lukket, men synes vi gør hvad vi kan, for at advare kunderne..
Så vi møder på arbejde den sidste weekend i ferien for lige at tage det værste før vi åbner om mandagen, hvor vi altid bliver totalt bombardet med kunder som havde glemt at bestille/ikke bestilte nok.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)