Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ledertype

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa.

Jeg har et lille "problem", og jeg ville gerne dele det med jer, og høre om andre har haft / eller har det på samme måde, og hvordan i takler det? Da mange herinde er karrieremennesker og iværksættere, kunne det være sjovt at høre hvor mange af jer som er ledertyper, eller hvordan i er blevet det?

Jeg er en studerende pige, som ikke er ledertypen. Jeg er typen som kommer med forslag og ideer, og jeg siger typisk min mening. Min gennemslagskraft afhænger af hvem jeg arbejder i gruppe med. Arbejder jeg sammen med en dominerende person, er jeg mere tilbageholdende, hvor jeg naturligt bare tager styringen for at få ting sat igang, hvis ingen andre gør det. Dvs. Jeg tilpasser mig vist naturligt (om jeg kan li det eller ej).

Typisk er jeg dog ikke særlig god til at træde i karakter, og argumentere for hvorfor jeg tænker som jeg gør. DET vil jeg meget gerne blive bedre til, også fordi (hvis jeg skal være ærlig) ofte føler at det hele kunne være meget bedre hvis alle bare lyttede, og rettede sig efter mig.

Problemet er, at jeg HADER at arbejde sammen med ledertyper. Min bedste ven sagde til mig "hvis du ikke kan li at arbejde sammen med ledertyper, må du selv blive en ledertype". Det ved jeg ikke om jeg kan. Grunden til at jeg ikke bryder mig om at arbejde sammen med ledertyper, er i høj grad nok at jeg har mange ideer som jeg brænder for, og hvis en anden prøver at styre min ide, eller en andens ide, forsvinder min gnist bare.

Jeg kan godt se at der burde være en leder i alle grupper, for at holde den røde tråd og have et overblik over tingene. Men hvis jeg ikke selv er god til at være ledertypen, og jeg samtidig virkelig hader at arbejde sammen med ledertyper, - hvad gør jeg så?