Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10 mill. Hvad sker der nu?

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rimeligt usandsynligt at der er downloadet for 10 millioner kr. i værdien , så skulle alle download et nummer og mere til , så jeg synes straffen er hård

http://mobil.business.dk/ittele/90619017/   siger det er stillet til rådighed 1700 gange

Denne engelske artiklen siger bødes beløbet er 200.000 gange værdien.

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1356951/jammie-thomas-rasset-hammered

læset et par stykker andre sagde det samme , som hun er dømt for bruger på nettet har downloadet musikken, på file deling tjeneste overstiger langt den reel værdi

Skal siges det er USA og ikke i Danmark i dette ville aldrig ske i Danmark at nogle skulle tilbage så mange penge for at sætte det file deling tjeneste op det det 1700 tilfælde hun er dømt for og det er rekord beløb indtil videre , skrives der i artiklerne

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 17:34

Martin.

Er grunden til at du er så sur lige nu og tænker at det er ok at hun nu har fået ødelagt sit liv for noget hun måske ikke har gjort at dine egne produkter kan findes som crackede udgaver på nettet ? (og ja det kan de det tog mig 1 søgning på google og 2 klik længere så var den der)

Var det ikke for pirater var der intet youtube. Intet youtube = LANGT MINDRE SALG! da det er der jeg og mange millioner andre hører de nyeste sange og bagefter køber dem (og nej jeg går ikke ind for pirateri men bruger feks youtube til at finde spændene musik jeg køber. Som netop er blevet uploadet af pirater)

(og nej jeg bruger hverken dine produkter crackede. købte eller gratis versioner så lad være og tro det. Amino er ikke med i denne sammenhæng)

Dette er en forkortet udgave af hvad jeg ville sige da det ellers ville fylde 2 A4 sider og jeg syntes kraftedme det er noget svineri det de har gjort og de burde give hende 10M istedet for...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:39

Værsgo - Jamie Thomas.

Jeg vil lige vise jer hvordan en hardcore kriminel person ser ud. I følge Wired kunne hun være idømt $150.000 pr. delt nummer, så hun er jo sluppet billigt. 

Hendes kriminelle gerninger er at dele disse numre.

• Guns N Roses "Welcome to the Jungle"; "November Rain"
  • Vanessa Williams "Save the Best for Last"
  • Janet Jackson "Let’s What Awhile"
  • Gloria Estefan "Here We Are"; "Coming Out of the Heart"; "Rhythm is Gonna Get You"
  • Goo Goo Dolls "Iris"
  • Journey "Faithfully"; "Don’t Stop Believing"
  • Sara McLachlan "Possession";  "Building a Mystery"
  • Aerosmith "Cryin’"
  • Linkin Park "One Step Closer"
  • Def Leppard "Pour Some Sugar on Me"
  • Reba McEntire "One Honest Heart"
  • Bryan Adams "Somebody"
  • No Doubt "Bathwater"; "Hella Good"; "Different People"
  • Sheryl Crow "Run Baby Run"
  • Richard Marx "Now and Forever"
  • Destiny’s Child "Bills, Bills, Bills"
  • Green Day "Basket Case"

På en fredag som denne er det svært at føle sig tryk når den slags mennesker blot kan betale en bøde men stadig går frit omkring i samfundet.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:05

HVis det var i danmark, skulle hun bare have sagt hun var spritdownloader også var hun sluppet med 99% rabat og sikkert en undskyldning fra Løkke:P

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:27

Aboutweb.dk:

Martin.

Er grunden til at du er så sur lige nu og tænker at det er ok at hun nu har fået ødelagt sit liv for noget hun måske ikke har gjort at dine egne produkter kan findes som crackede udgaver på nettet ? (og ja det kan de det tog mig 1 søgning på google og 2 klik længere så var den der)

Var det ikke for pirater var der intet youtube. Intet youtube = LANGT MINDRE SALG! da det er der jeg og mange millioner andre hører de nyeste sange og bagefter køber dem (og nej jeg går ikke ind for pirateri men bruger feks youtube til at finde spændene musik jeg køber. Som netop er blevet uploadet af pirater)

(og nej jeg bruger hverken dine produkter crackede. købte eller gratis versioner så lad være og tro det. Amino er ikke med i denne sammenhæng)

Dette er en forkortet udgave af hvad jeg ville sige da det ellers ville fylde 2 A4 sider og jeg syntes kraftedme det er noget svineri det de har gjort og de burde give hende 10M istedet for...

Jeg ved ikke rigtigt hvorfor du tror jeg er sur, har vi ikke bare en debat?
Selvfølgelig har jeg da en interesse i at folk betaler for de ting de henter på nettet, er der noget underligt i det?
Min holdning er, at laver man et produkt, så har man retten til det og ingen andre. Jeg kan ikke forstå hvordan man som iværksætter kan mene, at det er ok at give andre folks ting væk.

Du er webdesigner så vidt jeg kan se, er det ok at jeg tager alt dit design og hvad du ellers har lavet og sætter det til salg, eller giver det væk?

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:27

Aboutweb.dk:

Martin.

Selvfølgelig har jeg da en interesse i at folk betaler for de ting de henter på nettet, er der noget underligt i det?
Min holdning er, at laver man et produkt, så har man retten til det og ingen andre. Jeg kan ikke forstå hvordan man som iværksætter kan mene, at det er ok at give andre folks ting væk.

Du er webdesigner så vidt jeg kan se, er det ok at jeg tager alt dit design og hvad du ellers har lavet og sætter det til salg, eller giver det væk?

Dbh Martin

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 18:43

Martin Thorborg:

Dbh Martin

Okay sur er nok det forkerte ord. Men efter at have læst dine indlæg så virker du meget glad over at hun har fået en bøde i den størrelsesorden. Det er det jeg ikke forstår fordi at det er fuldstændig vandvittigt hun har fået ødelagt resten af sit liv for 24 musik numre. Selfølgelig skal hun ikke slippe ustraffet men 10M Confused hvis hun ikke havede hentet de sange hvem siger så hun havde købt dem ? det er en mærkelig ide om at 1 download er = med 1 tabt salg. Ja hun havde så også delt numrene men formentligt ikke med vilje da de fleste p2p programmer er bygget op sådanne.

Selfølgelig syntes jeg ikke det er okay at du deler mine værker ud, af sammen grund spenderede jeg også noget der ligner 20.000 på adobe software den gang jeg startede.

Hmm burde have ventet med at skrive her inde til jeg havde tid Stick out tongue det hele lyder forkert nu. Men det eneste jeg ikke forstår er hvorfor er du så glad for hendes straf

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:44

Million bøder er virkeligt noget  ubrugeligt lort på enkelt personer. Chancen for at staten for pengene ind er minimal. Hvad fanden hjælper det at sende en almindelig person længere ned i herakiet fordi hun har donwlaodede musik.

Realistiske bøder og straffe burde være det nye sort. Folk har en reel chance for at betale gælden af og alle er glade.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:47

Hej Martin

Martin Thorborg:

Jeg synes det er fint du indtager en holdning om at hun hent grundlæggende har gjort noget forkert. Det kan nemt glemmes, så dit principielle grundlag er i orden her. Når dét er sagt går jeg ud fra du er enig i at straffen er grotesk hård? Du bruger iværksætteres interesse som argument, men jeg mener nu også iværksættere er bedst tjent med at straffen passer til forbrydelsen. Hvis Forbrugerstyrelsen f.eks. finder at man bryder god markedsføringsskik ville det aldrig udløse en bøde på 10 mil, hvilket i øvrig ville knække enhver iværksætter.

Min pointe er at jeg synes der er et enormt misforhold i mellem forbrydelse og straf. Jeg har intet i mod hårde straffe til personer der sælger andres musik, software eller varemærker med egen vinding for øje. I dette tilfælde er vi dog langt fra retfærdighed.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58

Martin Thorborg:

Hvis du nu en dag er så flink, at låne din Porche eller Audi ud til mig, hvorefter jeg kvittere tjeneste ved at køre gennem nærmeste by med 200km/t og evt. rammer en unge undervejs - hvem bør så blive tildelt de efterfølgende bøder og fængselsstraf?

En overdreven strafudmåling er én ting, men den fuldstændige mangel på retssikkerhed er et mindst ligeså stort problem. Jeg tør da i hvert fald ikke at eje hverken knive eller biler, hvis det fremover er ejeren  af de genstande, der er brugt til at begå en kriminel handling med, som skal straffes, uanset at intentionerne bag anskaffelsen af produkterne (adsl-bredbånd, knive, biler, etc) har været 100% med gode hensigter og at det er en anden der har begået handlingen.

Hvilken person i husstanden der står bag forbrydelsen, er sjældent muligt at bevise i denne slags sager. Så må bøden jo gå til ejeren af forbindelsen - mon ikke det er ligeså sandsynligt, at det er en af ungerne der har været igang med at downloade?

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)