Som jeg beskriver her: emærket er spild af penge har jeg lavet en test af hvorvidt det kan svare sig at have e-mærket på sin shop. Lidt overraskende gav det næsten ingen forbedring i konverteringen - Så jeg har da heldigvis sparet lidt penge til e-mærket der.
Hvad der er mere overraskende er at trustpilots boks faktisk forringer konverteringen - Den havde jeg ikke set komme.
Er der andre end mig der har kørt test på e-mærket, eller har en mavefornemmelse af at man får noget ud af forskellige "kvalitetsstempler"?
Testen er kørt med GoogleWebsite Optimizer. Systemet fordeler selv de besøgende til de forskellige varianter, så det er antallet konverteringer eller mål der er udslagsgivende for hvornår testen er færdig.
Synes nu det kunne have været smart med 200 konverteringer eller mere... men jeg ved egentlig ikke hvor mange der skal til for at resultatet er til at regne med.
Men hvis jeg antager at det er til at regne med.... pyhhh.... så skal jeg da godt nok ikke have TrustPilot på - det bliver i hvert fald dyrt....!
Spændende at du laver de tests :·) Lavede du ikke også engang en test med om konverteringsraten steg med en limegrøn købsknap?
Grunden til at jeg afbrød testen da jeg var sikker på at resultatet var nogenlunde sikkert er at jeg ikke ville risikere at E-handelsfonden kom efter mig for uretmæssig brug af deres lille grafikstykke
Det giver virkelig stof til eftertanke. Havde dog også gerne set flere konventeringer.
Kan det virkelig passe at Trustpilot på den måde forringer konventeringen? I følge testimonials hos Trustpilot skulle det jo netop forøge konventeringen hos en række virksomheder. Hvor har logoet været placeret ?
Det værste lige nu er at jeg bliver nødt til at have en grøn knap - det er jeg godt nok ikke meget for - men må bøje mig i støvet for resultatet....
Det ved du jo ikke... det er du nødt til at teste. Det er da ikke sikkert at dem der shopper børnetøj tænder på de samme signaler som dem der sælger små gummimænd ;)
testestestestestestestestestestestestestestestestestestestest... eller det ;)