Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må vi modregne fragten

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]

Hej alle,

Jeg er ikke overbevist om, at I har ret - faktisk tror jeg, at det ikke er tilfældet.

Det springende punkt er efter min mening, at der netop ikke er tale om brugen af fortrydelsesret, idet kunden ikke hverken har returneret pakken eller nægtet modtagelse. Den er blot ikke afhentet, og uafhentede pakker går ikke under brugen af fortrydelses- eller returretten.

Jeg kan drage paralleler til da mange webshops i sin tid sendte pr. efterkrav. Blev pakken ikke afhentet, var webshoppen i sin gode ret til at fakturere kunden for efterkravsgebyret + fragten, og jeg kan huske at vi i sin tid undersøgte niveauet og fandt frem til at mellem kr. 150-175 var accepteret defacto-standard.

[/quote]

Spændende vinkel, men i bund og grund kan en kunde jo "fortryde" ved at lade den ligge på posthuset

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg var helt sikker på at jeg havde læst det på Forbrug.dk et sted, men efter at have søgt må jeg erkende at jeg tog fejl.... Sorry, det var ikke hensigten at villede nogen..

Her er et uddrag af loven, som hvor det jo står helt tydeligt:

 

  • Betaling af forsendelsesomkostninger ved udnyttelse af fortrydelsesretten

Som nævnt i det forrige punkt fremgår det af forbrugeraftalelovens § 12c, stk. 2, at forbrugeren har krav på at få hele det betalte beløb tilbage, hvis han allerede har betalt. Forbrugeren vil dog ikke kunne kræve at få tilbagebetalt et eventuelt beløb, som er opkrævet som særskilt betaling for fremsendelsen af varen til forbrugeren. Forsendelsesomkostninger, som ikke er opkrævet særskilt i forbindelse med købet, men er indgået i varens pris, vil derimod ikke kunne kræves betalt af sælgeren. Et vilkår herom vil stride mod forbrugeraftalelovens regler.

 

Så undskyld.......... Embarrassed

Men derudover er der mange netbutikker, der gør sådan, -altså tager et ekspeditionsgebyr... Jeg er dog ikke en af dem, da jeg syntes at det virker uoverskueligt for kunderne hvad der er hvad...

 

Forøvrigt, så er linket til den nævnte tekst: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/sager-og-retningslinjer/sager/markedsfoeringsloven-sager/internete-handel/internetrapport/#_Toc495763693

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbrit - Christobel:
Sorry, det var ikke hensigten at villede nogen..

 

 

Helt i orden, for forbrugerne er i mine øjne endda meget godt sikret når de handler online så derfor undrede mig meget hvis denne finte var mulig efter reglerne 

 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

RBIsolering:

svindel og humbug ;-) kan det virkelig passe man kan bestille vare over nettet og lade lortet ligge på posthuset og vupti så har butikken mistet en omgang fragt

Undskyldmen hvordan kan man drive en webshop uden at kende reglerne? 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]

Jeg er ikke overbevist om, at I har ret - faktisk tror jeg, at det ikke er tilfældet.

Det springende punkt er efter min mening, at der netop ikke er tale om brugen af fortrydelsesret, idet kunden ikke hverken har returneret pakken eller nægtet modtagelse. Den er blot ikke afhentet, og uafhentede pakker går ikke under brugen af fortrydelses- eller returretten.

Jeg kan drage paralleler til da mange webshops i sin tid sendte pr. efterkrav. Blev pakken ikke afhentet, var webshoppen i sin gode ret til at fakturere kunden for efterkravsgebyret + fragten, og jeg kan huske at vi i sin tid undersøgte niveauet og fandt frem til at mellem kr. 150-175 var accepteret defacto-standard.

[/quote]

Så skal du vist til at betale fragt retur for fremtiden - for vi har altså ret Wink Læs her

Du kan udnytte fortrydelsesretten ved ikke at afhente din pakke på posthuset, så den automatisk sendes retur.

Vi er HELT enige om at det er latterligt.... men altså.......

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]Det springende punkt er efter min mening, at der netop ikke er tale om brugen af fortrydelsesret, idet kunden ikke hverken har returneret pakken eller nægtet modtagelse. Den er blot ikke afhentet, og uafhentede pakker går ikke under brugen af fortrydelses- eller returretten.[/quote]

 

Kim: Ja, man bliver klog af det link, som jeg postede, for her står flg:

  • Man må ikke fortryde købet ved at undlade at modtage varen

En enkelt virksomhed anførte i sine vilkår, at forbrugere, der benyttede sig af fortrydelsesretten ved at undlade at modtage varen, fremover ikke kunne købe pr. efterkrav. Forbrugeraftalelovens § 12 a, stk. 3, bestemmer imidlertid at én af de måder, man kan udnytte fortrydelsesretten på, er ved at undlade at modtage varen, og den form for "sortlistning", som virksomheden foretog, måtte derfor anses for at være i strid med god markedsføringsskik, jf. markedsføringslovens § 1.

Læg mærke til det, som jeg har lavet fed. Så enten er reglerne lavet om eller også er der nogle, som gør noget som man ikke må..

Og Martin: Ja, du har ret.. Forbrugerne er simpelthen pakket ind i vat.. Indimellem skulle man næsten tro at det ikke var selvstændigt tænkende mennesker, der handlede........

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Så skal du vist til at betale fragt retur for fremtiden - for vi har altså ret Wink Læs her

Du kan udnytte fortrydelsesretten ved ikke at afhente din pakke på posthuset, så den automatisk sendes retur.

Vi er HELT enige om at det er latterligt.... men altså.......

Spørgsmålet var, HVEM der skal betale returfragten, og det skal kunden altså. Læs her: http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/Ren_besked_om_internet_og_postordre.pdf (nederst på side 16, sidste kolonne) Wink

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvad blev der enighed om her ??

Kan vi kræve betaling for fragten eller ej .

mvh

jesper

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Så hvad blev der enighed om her ?? Kan vi kræve betaling for fragten eller ej .

Ja, det er jeg overbevist om, at I må.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]Spørgsmålet var, HVEM der skal betale returfragten, og det skal kunden altså. Læs her: http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/Ren_besked_om_internet_og_postordre.pdf (nederst på side 16, sidste kolonne) Wink[/quote]

Hej Kim

Spørgsmålet var - så vidt jeg kan læse - om shoppen må nøjes med at returnere varen og ikke portoen. Eks.:

køb af vare 100 kr.

fragt 50 kr.

Kunden betaler 150 kr.

Kunden afhenter ikke sin pakke og den kommer retur til shoppen.

Shoppen skal nu betale samtlige 150 kr. tilbage til kunden.

Spørgsmålet gik på om shoppen måtte nøjes med at betale de 100 kr. tilbage fordi han jo har haft en udgift til porto ved fremsendelse.

Håber jeg har forstået det korrekt Surprise

Mange hilsener Helle

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)