Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må vi modregne fragten

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

hej hej

har et spørgsmål, jeg har en webshop og har haft sendt en pakke til en kunde, pakken ligger i 14 dage på posthuset og er selfølgelig kommet retur, kunden skal selfølgelig har penge retur, men vi opkræver fast fragt på 70 kr uanset hvor meget folk bestiller så de 70 kr er vi vel i vor gode ret til at modregne det totale beløb da vi jo har brugt penge på at sende pakken 1 gang??????

 

René

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det må du desværre ikke :-(

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre nej, kunden skal have det fulde indbetalte beløb tilbage.. Kan ikke lige huske hvilken lovtekst det står i.. men det er §21-23 i den pågældende lovtekst.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Men kan man ikke kræve, at kunden skal have modtaget pakken for at kunne gøre brug af sin fortrydelsesret? De 14 dage er jo lige netop fordi, at kunden ikke har set varen ved købet, og derfor kan fortryde købet, når han/hun ser det fysisk. Det gør man ikke, hvis man ikke afhenter det. Jeg mener faktisk, at H&M benytter (eller har benyttet) sig af denne metode. Måske er det det, de mener her:

H&M

 

Ikke at vi selv benytter os af det i vores webshop.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

svindel og humbug ;-) kan det virkelig passe man kan bestille vare over nettet og lade lortet ligge på posthuset og vupti så har butikken mistet en omgang fragt

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Årsagen til at du ikke må fratrække fragten, er fordi dine kunder har fuld ret til at fortryde købet, ved at nægte modtagelse. Derudover må du heller ikke fratrække fragten hvis din kunde returnerer alle varer han har købt - så skal han også have fragten retur.

Du kan læse mere om reglerne på forbrug.dk under nethandel.

Mange hilsener Helle

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Hvis du kalder det for fragt eller forsendelse, så skal du give alle penge tilbage hvis kunden returnerer alle varer. Det siger loven og det kan du læse om på det link, som Helle har skrevet.

Hvis du derimod tager et ekspeditionsgebyr, så kan du fratrække dette ved returnering. Jeg ved dog ikke helt hvor glade dine kunder vil blive, for mange netkunder kender også loven og vil måske føle sig snydt ved dette, men du er i din gode ret til at tilbageholde et ekspeditionsgebyr. Du skal så bare huske at der skal stå hvad der er fragt/forsendelse og hvad der er ekspeditionsgebyr.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbrit - Christobel:

Hej Rene

Hvis du kalder det for fragt eller forsendelse, så skal du give alle penge tilbage hvis kunden returnerer alle varer. Det siger loven og det kan du læse om på det link, som Helle har skrevet.

Hvis du derimod tager et ekspeditionsgebyr, så kan du fratrække dette ved returnering. Jeg ved dog ikke helt hvor glade dine kunder vil blive, for mange netkunder kender også loven og vil måske føle sig snydt ved dette, men du er i din gode ret til at tilbageholde et ekspeditionsgebyr. Du skal så bare huske at der skal stå hvad der er fragt/forsendelse og hvad der er ekspeditionsgebyr.

Hvor har du det fra? da det er efter min opfattelse er sådan at når en kunde ophæver en handel inden for de 14 dages returret så skal kunden have alt tilbage inkl div gebyrer o.l., det eneste de ikke skal have dækket er deres egen retur omkostninger

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbrit - Christobel:

Hej Rene

Hvis du kalder det for fragt eller forsendelse, så skal du give alle penge tilbage hvis kunden returnerer alle varer. Det siger loven og det kan du læse om på det link, som Helle har skrevet.

Hvis du derimod tager et ekspeditionsgebyr, så kan du fratrække dette ved returnering. Jeg ved dog ikke helt hvor glade dine kunder vil blive, for mange netkunder kender også loven og vil måske føle sig snydt ved dette, men du er i din gode ret til at tilbageholde et ekspeditionsgebyr. Du skal så bare huske at der skal stå hvad der er fragt/forsendelse og hvad der er ekspeditionsgebyr.

Jeg snakkede med en af e-handelsfondens jurister her den anden dag om netop det med ekspeditionsgebyr, og hun mente heller ikke gik af den grund rent juridisk (ikke noget med e-mærke eller ej) Jeg poster gerne lige det svar jeg fik fra hende engang i morgen når jeg kommer ind på kontoret. Det var noget med at loven foreskrev at det modtagne beløb i forbindelse med en handel altid skulle returneres uanset om det hed ekspeditionsgebyr eller noget andet. Ud fra den lov tekst hun henviste til ser jeg det dog som et fortolkningsspørgsmål. Men som sagt poster jeg det lige her i tråden engang i morgen.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er ikke overbevist om, at I har ret - faktisk tror jeg, at det ikke er tilfældet.

Det springende punkt er efter min mening, at der netop ikke er tale om brugen af fortrydelsesret, idet kunden ikke hverken har returneret pakken eller nægtet modtagelse. Den er blot ikke afhentet, og uafhentede pakker går ikke under brugen af fortrydelses- eller returretten.

Jeg kan drage paralleler til da mange webshops i sin tid sendte pr. efterkrav. Blev pakken ikke afhentet, var webshoppen i sin gode ret til at fakturere kunden for efterkravsgebyret + fragten, og jeg kan huske at vi i sin tid undersøgte niveauet og fandt frem til at mellem kr. 150-175 var accepteret defacto-standard.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)