Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgivelse af sin bog på et forlag

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du overvejer at udgive den som en ebog - og ikke ønsker at tage sig af alt det tekniske, så er Forlaget Myll måske en ide... Der slipper du for at skulle koncentrere dig om betalingsløsninger på din hjemmeside, konvertering af pdf dokument, copyright issues etc.. Der skal du bare koncentrere dig om at markedsføre din bog når den er udgivet..

læs mere om forlaget her - http://myll.dk/faq

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:19

Kære Amaris!

1000 tak for din mail.

Den opmuntrede mig meget.

Jeg vil printe den og følge mange af rådene!

Kærlig hilsen

Rebecca Bonita Toft.

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:25

Kære Sophie,

Mange tak for dine råd!

Jeg vil prøve at se om jeg kan komme på dén workshop med Mette Holbæk.

Jeg har hørt om denne forfatter før! Snarligt vil jeg gå ind på hjemmesiden, du har linket til og læse mere!

KH.

Rebecca.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39

Hej Rebecca.

Det var så lidt. Skulle der dukke flere spørgsmål op hen ad vejen, så skal du være hjerteligt velkommen til at spørge. Jeg kan ikke garantere at jeg har svar på det hele, men vil forsøge at svare efter bedste evne.

Jeg er glad for at høre at du fandt mit indlæg opmuntrende og kan kun opfordre dig til at klø på og forfølge dine drømme. Jeg ønsker dig god vind med projektet og i øvrigt en fortsat god dag.

De bedste hilsner

Amaris

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 49
Fra  ARKINAUT Arkitekt- og byggerådgivning ApS Skrevet kl. 23:50

Hej Mikkel,

Tænkte at jeg lige ville nuancere de "85%" som forlagene "beholder". Ja, det gør de typisk, MEN de sender omkring 30-40% videre til boghandlerne (som jo også skal tjene noget), og så betaler de trykkeri/bogbinder, transport, distribution til boghandlerne, lay-out, korrekturlæsning, PR/Markedsføring, redaktionel assistance etc. etc., så der er ikke meget tilbage til fortjeneste/overskud... Og som forfatter får man noget for "pengene" Wink

KREAKTOR.dk : KOMMUNIKATION MED EFFEKT

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:49

Nahh, Jan, grunden til at der ikke er så meget overskud på forlaget er, at de ansatte der skal have deres faste løn - det får vi som forfattere ikke :)

Når jeeg kigger på bundlinien, så er regnestykket meget enkelt - jeg har tjent noget der ligner 25 gange flere penge på min seneste bog, end den jeg udgav på IDG forlag - selvom den solgte fint.

For bøger af den type som jeg laver - og mange andre iværksættere der skriver om det de brænder for, der er det meget begrænset hvad et forlag kan gøre - som man ikke selv kan købe sig til meget billigere (korrekturkæsning, DTP osv), hvis man da ikke kan selv. Og jeg tror ikke der er noget forlag, der bedre end jeg selv kan få fat i de potentielle købere.

Jeg er helt sikker på, vi kommer til at se meget mere selv-publicering i de kommende år - som det også er på vej indenfor musikbranchen.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:56

Hej Rebecca

Mette Holbæks kursus fås i en onlineudgave til det halve af hvad "det rigtige" kursus koster: http://www.metteholbaek.com/Intensive-Workshops/Succes-med-din-bog-id- (faktisk tror jeg kun hun sælger onlineudgaven nu) - og det kan varmt anbefales. Dog er det rettet mod fagbøger - ikke skønlitteratur. Alligevel vil jeg tro at en skønlitterær forfatter (hvis det altså er det du er) kan få noget ud af det.

Mht. at udgive selv, så kræver det en hel del benarbejde af få sine bøger solgt. Det er superfedt hvis man har en solid kontakt til en stor målgruppe i forvejen (som Mikkel har), eller er et kendt navn i forvejen, men ellers kan det godt være op ad bakke. Jeg har selv udgivet de bøger jeg brænder for, på mit lille forlag, og det er jeg bestemt ikke blevet (økonomisk) rig af - tværtimod. ;-) Men andre med mere sans for salg og markedsføring har større held med det end jeg har. Hold f.eks. øje med denne her: Guldforfatter.dk - du kan sikkert kontakte ham allerede hvis du er interesseret (han er også her på Amino.) 

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:59

Hov, så var det faktisk en gammel tråd Skype-BigSmile. Syntes egentlig nok jeg var stødt på den før. Men så kan du måske fortælle os hvordan det er gået, Rebecca? 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 49
Fra  ARKINAUT Arkitekt- og byggerådgivning ApS Skrevet kl. 20:55

@mikkel: Yes, det er jeg så 100% enig med dig i.

KREAKTOR.dk : KOMMUNIKATION MED EFFEKT

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:39

Hej Rebecca!

Blot til orientering findesder også et link: www.minegenbog.dk

De bedste hilsener

Hans Peter

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)