Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til opstart af firma... :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle jer kære aminoer...

Jeg håber i alle vil give mig en hjælpende hånd..

Jeg har et fuldtidsarbejde og er bosat i københavn, jeg går med en indre iværksætter inden i mig..

Jeg har fået en skide god idé til en opfindelse som jeg nu vil realisere (med vilje skriver jeg ikke hvilken opfindelse :) ) Jeg vil bare meget gerne have hjælp til hvordan jeg skal gøre det. Dvs. i hvilken rækkefølge. Nu vil jeg lige ridse op hvad jeg allerede har bevæget mig ud i, og hvad jeg mangler.. og håber på en slags redegørelse af hvordan jeg kan få det her gjort ordenligt så jeg ikke bøffer i den.. mange tak på forhånd :) håber i kan sætte tid af til at hjælpe mig..

Jeg har fået lavet en 3d tegning (skitse) af opfindelsen som jeg ser den ..

Jeg har skrevet en slags forretningsplan (en uden for meget indhold)

Jeg har lavet en statistik (som vedrører salget af den ting) som giver et godt indblik for køberne..

Jeg har lavet en præsentation.

Jeg har skrevet 6 spørgsmål som jeg telefonisk vil lave en "lille" markedsanalyse ud fra.

Jeg har tænkt maskinen i detaljer, (hvad den skal kunne og indeholde) men da meget af det er elektronisk er noget af det uden for mine evner.

Jeg har hentet en hemmeligholdsaftale ned fra nettet

Jeg har fundet et firma som laver prototyper og kan rådgive og være med i hele processen. fra idé til produkt..

Det jeg gerne vil have hjælp til er at komme videre i den rigtige rækkefølge..

Jeg skal have fundet ud af hvilken form for samarbejde jeg skal lave, om det skal være at de kun laver prototypen og jeg så selv tager den videre derfra (har et fuldtidsarbejde)

eller om de skal have en procentdel af hvert salg eller osv. osv. osv.

Jeg har pt. 80.000 stående til at kunne putte i det,( ikke at jeg er meget for det) :)

skal jeg oprette APS eller IS .. ??

der er rigtig mange ting i det og jeg kan lige pt. ikke heeeelt finde hoved og hale i det og spørger derfor jer da mange af jer har prøvet noget lignende før forhåbentlig..

Mange hilsner Tim Krupsdahl, 21 år.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:18

Jeg kan desværre ikke være dig så behjælpelig med dine spørgsmål, men lad mig sige med det samme at jeg synes at det er SUPER FEDT at du allerede er nået så langt, OG du endda har penge at putte i det.

Der er rigtigt mange herinde som får en ide og som så bare "lige" skal bruge en penge mand til at realisere projektet. FEDT at du er så langt fremme med planerne.

Lige et lille input. Du kan altid oprette et Aps og så sælge andele til personer der vil skyde penge i din ide (disclaimer: jeg er ikke revisor eller noget :))

Held og lykke med dit projekt.

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Skrevet kl. 20:30

Hehe Mange tak Rasmus..

Kan ikke rigtig bruge dit indlæg til specielt meget, men er glad for du påskønner min fremdrift!.. :)

hilsen Tim

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tim.

Jeg synes også, at det er super, det du har gjort indtil nu Yes

Der er dog nogle væsentlige ting du mangler:

Nyhedsundersøgelse - er det allerede opfundet?

Patentet - så du har det for dig selv

Mange flere penge til udvikling, nyhedsundersøgelse og patent(er).

En realistisk viden om, at langt de fleste opfindelser er gjort eller aldrig bliver til en kommerciel succes (jeg mener, at det kun gælder 1% af samtlige ideer, patentdirektoratet får ind).

Sidst men ikke mindst, en analyse af, hvilket forretningsmæssigt potentiale, der er i din opfindelse - hvor mange vil købe og til hvilken pris minus dine udgifter til udvikling, fremstilling og markedsføring m.m.

Dette regnestykke bør være "hjertet" i din videre udvikling. Ved at fokusere her, kan fu fjerne rigtig mange usikkerhedsmomenter.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:41

Jeg vil foreslå, at du kontakter en rådgiver i StartVækst. Hvis du er i København, kan du f.eks. skrive til Leif Fokking og bede om et møde, Leif vil kunne svare på en hel masse af dine spørgsål, og StartVæksts ydelser er helt gratis:

Leif Fokking

Titel

Virksomhedskonsulent

Telefon

30 10 81 12

lf@vhhr.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Sep 06
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 14:17

Hej Tim,
Jeg tror den rådgivning, du har brug for afhænger lidt af, hvad du skal. Eller med andre ord; jeg tror det kræver lidt mere specifik viden at hjælpe dig. Jeg kan godt forstå, at du ikke udleverer hele forretningskonceptet her i tråden. Derfor vil jeg også anbefale, at tage fat i Startvækst. De vil sikkert kunne give dig en bedre rådgivning, når de hører mere om dit projekt.

En lille bemærkning til virksomhedstype. Et I/S er et interessentselskab – det vil sige, at det kræver flere interessenter, at oprette den slags virksomheder.

Hvis du ikke vil indskyde egenkapital i et ApS eller A/S kan du oprette en enkeltmandsvirksomhed. Hvis i er flere kan i oprette et I/S.

Du bør dog overveje de juridiske fordele ved at oprette en ApS (eller A/S). Dit budget ligger lidt i underkanten ift. at oprette selskaber (ApS og A/S). I et ApS skal du indskyde 125.000 kr. mens du i et A/S skal indskyde 500.000 kr. Jeg vil tro, at du kan indskyde andre aktiver som eksempelvis patenter i stedet for kontanter. Men det kan du jo også snakke med en rådgiver fra StartVækst om.

Held og lykke!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54

Det lyder som om du er på rette vej. Bare det at du er igang med at gøre noget ved din idé er faktisk længere end langt de fleste når før de spørger om hjælp.

Mit forslag til dig er at blive ved 1-2 uger endnu, med at kigge på startvækst, amino, evt. tage til nogle kurser hos SKAT - og hvis du stadig synes det er uoverskueligt at komme igang med dit projekt, så find en partner der har prøvet det før, og alliér dig med ham/hende.

Held og lykke med projektet ihvertfald.

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Skrevet kl. 23:24

Hej Allesammen,.. 

Mange tak for jeres oplæg.. Det er dejligt med lidt feedback.

Jeg har en "partner" dvs. ham jeg deler dette projekt med.. men han er med som opfinder, ikke investorer..

Den plan vi ligger inde med lige nu er at:

vi har skrevet 7 spørgsmål som vi vil stille 10 mulige kunder for at få et indblik i hvordan markedet er..

dernæst en undersøgelsefacebook for at få slutkundernes mening, om der vil være penge i dette projekt..

Så har vi lavet en statistik i Excel for at give et overblik..

Dernæst skal vi igang med at lave et taleoplæg, og kontakte et firma vi har fundet som laver prototyper.. og deres motto er" vi kan hjælpe dig helt fra Ide til produkt..." og se om vi kan få en aftale i hus med dem om at få lavet en mere detaljeret 3d tegning af den og få den sat i produktion.. men hvordan og hvorledes vi skal gøre det med dem "hvis de er interesseret" ved jeg ikke endnu.. det er MEGET svært at finde ud af når man aldrig har prøvet det før synes jeg..

Skal man give dem en procentdel af hvert salg.. skal de have en pose penge nu og når den er færdig.. eller bare et engangsbeløb???.. og hvor meget snakker vi osv osv.. det er nok det jeg bl.a. skal snakke med en rådgiver om.. 

Men hvis nogen af jer har prøvet dette før og har gode råd!.. SKRIV DEM ENDELIG!...

på forhånd mange tak.

Tim. :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:41

Tim Krupsdahl:
dernæst en undersøgelse på facebook for at få slutkundernes mening, om der vil være penge i dette projekt..

Det ville jeg nok ikke fokusere for meget på, med mindre du mener, at slutkunderne typisk er folk, som bruger de sociale medier.

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Skrevet kl. 10:19

slutkunderne er unge imellem 18-30 ca.. og jeg VED at de slutkunder bruger bl.a.facebook.. det er derfor jeg har lagt en afstemning ud..

mine spørgsmål til kunderne er for at se om der vil være mulighed for salg af maskinen..

spørgsmålene til slutkunderne er for at se om de vil købe det der egentlig er i maskinen.. 

så det er sådan set kun for at få et indblik i hvordan andre tænker om det jeg faktisk har gang i.. hvis nu alle svarede nej ud af 50.. kan det jo godt være man bare skulle droppe ideen her.. men såfremt alle gerne vil have det, er der jo et marked for det og så er lysten der til at få det sat i værk..

men som sagt har jeg et firma jeg skal kontakte snart og have et møde med, for at se om de kunne være interesseret i at være partner i dette projekt og få banket tegninger og en prototype op.. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)