Jeg forholder mig lige indledningsvis skeptisk til Facebook strategien. Hvilke funktioner i Facebook har du i spil her? Jeg frygter på dine vegne at i på en eller anden måde lader Facebooks popularitet blænde, og derpå efterlader jer i troen på det er en spåkugle af en art.
Jeg er fortaler for man hanker op i bollerne og søger sparring hos mindst én branchekender. Smid frygten for at idéen bliver stjålet over bord. Den frygt kan sænke succesraten med hele procentpoint, mens risikoen for at nogen løber ud af bagdøren med idéen kun består af brøkdele procentpoint. Dvs. hvis ideen har 2% chance for at gå hele vejen, kan i rykke ned på 0.5% pga frygt for at søge sparring. Hvis risikoen for et snigløb ligger et sted på én idiot ud af tyve... så er det worth it.
Jeg er fortaler for at man allerede her på Amino åbner mere op. I kan snildt nævne branche og funktionalitet. Hvis jeres idé kan stjæles hvis i har sagt det er til læskedrik og det kan tage kapslen af en flaske.. så sparer i nok kr. 80.000 med hjælp fra amino... Det er det samme ved at søge sparring hos en branchekender. I bør kunne spørge råd om hvad i skal gøre hvis i har opfundet end ny oplukker... i kan bare undlade at nævne hvordan den virker, og hvad der gør den smart.... Min pointe her er væsentlig, fordi hvis det er ikke ER noget her - så lyder det ikke som en ting der kan patenteres - og samtidig som om i kan blive blæst ud af markedet på rekordtid, hvis konkurrenterne bare skal gå ned og rykke på et tandhjul for at lave en dims der kan det samme.
Det er til kældedyr - det er en accessory
Det er til biler og det giver bedre comfort
Det er til studerende, og det hjælper dem til at spare penge på bogkøb
Det er til husmødre, som kan spare 10 minutter på sortering af vasketøj
Det er til forældre og de kan få mindre besvær med oprydning
fyr løs, og amino vil belønne....