Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtægt fra webshop

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores webshop går rigtig fint & der er de faste udgifter er meget små så man kan ikke generalisere hvad det koster.

Men tror det har krævet rigtig mange arbejdstimer for de fleste webshops før de fik succes & nok der mange nystartende går i stå. :D

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 09:06

Jeg vil tilslutte mif de andre, og sige at meget beror på hårdt arbejde og masser af timer... bare disse to ting kan gøre en meget stor forskel.

Stor succes kommer dog kun hvis du har valgt det rigtige produkt til den rigtige kundegruppe, og samtidig forstår at markedsføre dig rigtigt over for netop dem... men selvfølgelig er det muligt at leve af det efter en vis opstartsfase.

Mine erfaringer omkring omkostninger for en webbutik er at de er undervurderet af dem med fysiske butikker. Hvor de bruger mange penge på husleje, rengøring osv., bruger vi mange penge på IT udvikling og SEO optimering. Det kan naturligvis spares væk, men så forsvinder man også i mængden.

God fornøjelse med overvejelserne.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:37

Stenhoej:

Jeg vil tilslutte mif de andre, og sige at meget beror på hårdt arbejde og masser af timer... bare disse to ting kan gøre en meget stor forskel.

Stor succes kommer dog kun hvis du har valgt det rigtige produkt til den rigtige kundegruppe, og samtidig forstår at markedsføre dig rigtigt over for netop dem... men selvfølgelig er det muligt at leve af det efter en vis opstartsfase.

Mine erfaringer omkring omkostninger for en webbutik er at de er undervurderet af dem med fysiske butikker. Hvor de bruger mange penge på husleje, rengøring osv., bruger vi mange penge på IT udvikling og SEO optimering. Det kan naturligvis spares væk, men så forsvinder man også i mængden.

God fornøjelse med overvejelserne.

Mange hilsner, Carsten

Det vil jeg give dig fuldstændig ret i, mange tror det at drive en succesfuld webshop handler om at købe nogle varer og "smide" dem på en hjemmeside, og så går det hele sin gang derfra.

Men udgifterne i butikken vil altid være større. Jeg har været begge steder. Ellers forklarer http://www.d-kontra-e.dk/ det rimlig godt :O)

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:23

Spændende debat. 

min holdning er for samenligningens skyld 

hvis man kigger ned af strøget i århus eller kbh så er der liv og det indbyder til et nærmere kig og måske lidt shopping,

hvis man sammeligner det med oplevelsen af at kigge på en side med google hits for webshop så skal der ikke meget fantasi til at forstille sig at men skal gøre en insats for at blive opdaget.

først skal folk vide du eksistere = markedsføring, reklamer og søgemaskine optimering 

så skal folk handle = gode tilbud og brugervenlig proff -indbydende shop

så skal vi have folk til at komme igen = udskiftning i tilbud, kampanger, give aways (små gaver) og hæsblæsende service.

Nothing comes for free. man kunne jo prøve at ringe til et reklamebureau og sige at man gerne ville lave en shop med  200 varenumre og så skal der i øvrigt være fokus på brugervenlighed indbydende design og vi skal have søgemaskineoptimering og div anoncering trykt og web. så skulle pottemånen vist også være støvsuget.

Men gør man det for alvor og ikke spare på markedsførings budgettet og de gode tilbud så kan der også være big boks i det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21

Henrik :
Ellers forklarer http://www.d-kontra-e.dk/ det rimlig godt :O)

Ja, den er meget sjov!

Men har du ikke glemt varelager under E handel . . det er jo ligesom der de størreste udgifter er Stick out tongue i hvert fald for de fleste . .

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:42

Henrik :

Fashion-Seller:

Det er så ik helt rigtig... Som det har været debatteret mange gange herinde, er det væsentlig dyrer at have webshop en butik, men markedpotentialet er tilgengæld større...

Ikke forstået, dvs du mener at det koster mere at drive en webshop kontra en butik liggende i centrum af byen?
Enten har du ikke styr på dine omkostninger, eller også har du en vrangforstilling om hvad det egentlig koster i drift af en butik.

+ din henvisning til http://www.d-kontra-e.dk/

Altså jeg kan kun smile over det der. Hvis du skal sammenligne noget, skal du have to firmaer med samme omsætning.  Og så tvivler jeg på en ½ person an drive en webshop som har samme omsætning som en butik. Der skal modtages varer, tages billeder, besvares mail + tlf, pakkes varer, sendes varer osv.

Og for at kommenterer dit link. DEN ER JO HELT GAL!!!! Det link er så misvisende, at det er totalt chokerende!!!

Hvordan kan du drive en webshop du lever af, uden at have følgende?

- Lager (ingen husleje er medtaget)
- Skal der ik betales depositum til et lager?
- Skal der ingen inventar på et lager evt? Ellers tror jeg de har opfundet en løsning mange kan bruge...
- Forsikring (ingen forsikring er medtaget)
- Hvordan kan du slippe md 5000 kr til foto? Er det en fritids gesjæft?
- Har webshops nu heller intet varelager mere? Hvordan kan en webshop omsætte for det samme som en butik, uden at have et varelager?
- samt mange andre fejl forhold

Desuden giver siden totalt indtryk af at drive en webshop er noget lala man gør. Man kan gå til og fra arbejde når man har lyst... Okay hvor seriøst er sådan en shop evt?

Konklussion:

Totalt misvisende side, som har utroligt mange mangler og så har den slet ik medtaget reklame omkostninger mm. Den giver slet ingen reel overblik over D-handel vs E-handel.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:47

Den side der henvises til er jo også bare en reklame, så tror ikke man skal tage den mere alvorlig end en reklame for vaskepulver..

Jeg får heldigvis ikke udgifter til et varelager, så jeg kan i stedet bruge pengene til markedsførring af mine lamper.

xxx

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)