Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsanalyse: Hvordan indrapporteres timesedler?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer Amino'er.

Jeg leger lidt med tanken om at udvikle et online system, som kan varetage timesedler på en smart måde.

Jeg havde tænkt mig at systemet skulle sælges til de små- og mellemstore virksomheder.

Personligt har jeg kun været ansat i virksomheder hvor indrapporteringen skete mere eller mindre manuelt. Dvs. enten skrev man timerne ind i et excel-dokument, eller også på et printet timeskema.

Er det din opfattelse at sådan foregår det de fleste steder i dagens Danmark?

På forhånd tak.

Mark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Mange firmaer bruger proff programmer som de køber licens til, der hvor jeg var brugte de cooltime, og skulle til at skifte til noget nyt.
Der hvor jeg er nu, skriver man det ikke ind:)

Nicklas Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57

Hej Mark

Inden du begir dig i kast med det så tag lige en søgning på google på projektledelsesværktøj, online tidsstyring, tidsregistring mm og så oversæt det hele til engelsk og du vil finde et hav af systemer, vi har netop implementeret en nyt system og jeg tror på min vej efter de perfekt projektledelsesværktøj, faldt jeg over rigtig mange, her er bare en side med 45 værktøj kan rigtig meget mere end blot tidregistrere.

http://pm-sherpa.com/features/basecamp-alternatives/

Det vi brugte før var freshbooks, som er vildt godt hvis du kun skal bruge tidsregistringen, simpel, stabilt og billigt. Der er vist også noget faktureringsmodul, support osv.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:44

Vi har et par kundespecifikke timeregistreringssystemer af variende kompleksitet.

Der falder ikke guldregn over en bare fordi man har sådan et system til salg, for at kunne leve af det skal systemet simpelthen være så overlegnt at kunderne ikke kan finde på at sige nej. Hvis det ikke er det så ender du med at konkurrere på et marked der er så mættet at ikke engang at sælge på at være den billigste giver nogen mening længere. Om det koster 100 eller 150 pr. måned for support og hosting af et mega komplekst CRM system gør vist ikke rigtig nogen forskel for nogen kunde. Det eneste sted der er en forskel er ved at først nævnte har skåret 33% af sin omsætning.

Så rådet må være; med mindre du har fundet på noget virkeligt revolutionerende inden for emnet, så er det risikabelt at bygge en forretning blot på et CRM system.

Mvh Peder

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:12

Tak for jeres gode indspark!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)