Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense indtjening

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

AdXpert:

deepundercover:

@fashionseller

Må jeg foreslå dig at tvinge adsense til kun at vise tekstannoncer. Der dukkede lige en billedreklame for One.com op i din øverste vandrette. Irrelevant, og den ødelagde den strømlinede sort/hvide stil på sitet. Tror ikke der er nogen i modeverden der benytter billedannoncer i adwords - correct me if im wrong.
Min erfaring siger mig, at det er webhoteller, IQ-test og Gratis online spil.. der blinker løs hvis man vælger billedannoncer.

Det er en rigtig dårlig idé! Husk at Google-annoncer kører på auktionsbasis. Billedannoncer presser med andre ord prisen for andre annoncer op. Og jo flere annoncer, der konkurrerer om at blive vist på dit site, desto højere pris får du.

Hvis du deaktiverer visning af billedannoncer, skærer du en del af annonceauktionen på din side fra, og priserne vil næsten med garanti falde. Billedannoncer bliver jo også kun vist, hvis de giver en højere pris end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det kan eksempelvis være, at den banner, du omtaler fra One.com, er villig til at betale en meget høj CPM, der giver mere end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det ville da være trist at skære den indtjening fra.

Hvis du af designmæssige årsager ikke ønsker grafiske annoncer på dit site, er det naturligvis fint nok, men det kommer til at skade din indtjening at deaktivere dem.

Webkode.dk:

Vi har adsense på Chiko.dk, og det har altid givet rigtig mange kliks. Vi har opnået en rigtig god CTR, som man kun kan være tilfreds med, men synes ikke rigtig at indtjeningen passer derefter. Ofte modtager vi kun $0,06 for kliks, og det er simpelthen for lidt.

Er her nogle google eksperter der ved hvorfor betaling pr. klik er så lav? Og hvad man evt. kan gøre for at rette op på dette?

Det lyder godt nok som en meget lav klikpris. Det er dog nok næppe repræsentativt. Som Kevin også fremhæver ovenfor, har du meget lidt trafik på dit site. Du bliver nok nød til at have lidt flere sidevisninger og ikke mindst annonceklik, før du kan "stole" på den data, du ser. Wink

Tak for info, så lader jeg det være som det er nu... Jo højere pris des gladere er vi jo ;D

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 10:45

Besøgstallene ligger mellem 40 og 60 unikke hver dag, med nogle dage der er højere end dette. Ifølge analytics er 80% af brugerne nye besøgende, så jeg håber på besøgstallene vil stige over sommeren, og så må jeg kigge om adsense begynder at give bedre :)

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 10:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AdXpert:

Hvis du deaktiverer visning af billedannoncer, skærer du en del af annonceauktionen på din side fra, og priserne vil næsten med garanti falde. Billedannoncer bliver jo også kun vist, hvis de giver en højere pris end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det kan eksempelvis være, at den banner, du omtaler fra One.com, er villig til at betale en meget høj CPM, der giver mere end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det ville da være trist at skære den indtjening fra

Jeg kan ikke forstå pointen. En annonce der ikke giver noget skal ikke være der. Og den er tilmed grim på et stilfuldt site.
Hvordan kan du argumentere mod det?

Du nævner højere pris - mens jeg taler for højere indtjening, så måske det er æbler og pærer der blandes sammen(?)
(man vælger billedannoncer fra på første step i sin adsense opsætning, inden man vælger størrelse og farve)

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 15:16

deepundercover:
Jeg kan ikke forstå pointen.

Det er ellers ikke så kompliceret. Wink

Google viser automatisk de annoncer, der giver den højeste indtjening. Hvis du har set et banner for One.com, betyder det med andre ord, at det var den annonce, der gav den højeste indtjening til ”Fashion Seller” på det tidspunkt, hvor du besøgte deres hjemmeside. Nedenstående er kopieret fra Google's AdSense Help Center og AdSense Blog:

"Når du som udgiver viser en kombination af billed- og tekstannoncer, øges den tilgængelige annoncebeholdning for webstedet, hvilket betyder mulighed for forøget indtægt. Googles teknologi fastsætter på side-for-side-basis, om tekstannoncer, billedannoncer eller videoannoncer vil kunne give dig den bedste indtjening, og viser det relevante format på din side."

"You might also wonder: "But image ads usually take up multiple ad slots -- does this limit the amount of money that I can make?" Good question, but no -- for an image ad to appear on your site, it has to produce an effective CPM greater than the sum of the individual text ads."

Du kan også læse mere her

Så for at opsummere: Deaktivering af billedannoncer i AdSense skader indtjeningen!

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 20:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AdXpert:

hvilket betyder mulighed for forøget indtægt.

Ingen problemer med at forstå Googles tekst og funktionaliteten i adsense. Det er din modargumentation overfor min påstand, at one.com (og billedannoncer i helhed) ikke kan betale sig for nærværende solbrillesite.

Der er ingen garanti for forøget indtægt, og sund fornuft kan da lave regnestykket, at et site som lukrerer på modereklamer - og som med al tænkelighed har relativt få besøgende - ikke kan bruge One.coms CPM til en dart...  og det er min påstand at et flashy banner i værste fald ødelægger et ellers comfy site at læse om solbriller på. Dvs. ikke sjældent får den ankomne til at blive den tand ekstra skeptisk overfor sitet, og derfor ikke klikker på reklamer.

Når Adsense så på et eller andet plan virker intelligent er det fint nok. Men jeg gider ikke lægge site til blinkende reklamer som adsense-intelligensen afprøver om har god værdi hos mig... for jeg kan ikke bruge $0.01 om dagen til noget. Hellere holde designet klinisk og optimere sandsynligheden for at den besøgende klikker på en nobel tekstannonce... og det er det råd jeg giver til "fashion".

Så for at opsumere: over my dead body skal der blinke en IQ-quiz på mit site bare fordi der er 0.003 i CPM. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:32

deepundercover:

AdXpert:

hvilket betyder mulighed for forøget indtægt.

Ingen problemer med at forstå Googles tekst og funktionaliteten i adsense. Det er din modargumentation overfor min påstand, at one.com (og billedannoncer i helhed) ikke kan betale sig for nærværende solbrillesite.

Der er ingen garanti for forøget indtægt, og sund fornuft kan da lave regnestykket, at et site som lukrerer på modereklamer - og som med al tænkelighed har relativt få besøgende - ikke kan bruge One.coms CPM til en dart...  og det er min påstand at et flashy banner i værste fald ødelægger et ellers comfy site at læse om solbriller på. Dvs. ikke sjældent får den ankomne til at blive den tand ekstra skeptisk overfor sitet, og derfor ikke klikker på reklamer.

Når Adsense så på et eller andet plan virker intelligent er det fint nok. Men jeg gider ikke lægge site til blinkende reklamer som adsense-intelligensen afprøver om har god værdi hos mig... for jeg kan ikke bruge $0.01 om dagen til noget. Hellere holde designet klinisk og optimere sandsynligheden for at den besøgende klikker på en nobel tekstannonce... og det er det råd jeg giver til "fashion".

Så for at opsumere: over my dead body skal der blinke en IQ-quiz på mit site bare fordi der er 0.003 i CPM. 

Det skulle gerne være tilpasset nu...

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 21:19

deepundercover:

Hellere holde designet klinisk og optimere sandsynligheden for at den besøgende klikker på en nobel tekstannonce... og det er det råd jeg giver til "fashion".

...hvilket var præcis det, jeg endte min første post med Wink

"Hvis du af designmæssige årsager ikke ønsker grafiske annoncer på dit site, er det naturligvis fint nok, men det kommer til at skade din indtjening at deaktivere dem."

Om det så skader meget eller lidt afhænger af det enkelte site.

Så for at opsummere Big Smile: Man skal bare være klar over, at man fjerner annoncer fra auktionen ved at deaktivere bannerannoncer.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)