@fashionseller
Må jeg foreslå dig at tvinge adsense til kun at vise tekstannoncer. Der dukkede lige en billedreklame for One.com op i din øverste vandrette. Irrelevant, og den ødelagde den strømlinede sort/hvide stil på sitet. Tror ikke der er nogen i modeverden der benytter billedannoncer i adwords - correct me if im wrong.
Min erfaring siger mig, at det er webhoteller, IQ-test og Gratis online spil.. der blinker løs hvis man vælger billedannoncer.
Det er en rigtig dårlig idé! Husk at Google-annoncer kører på auktionsbasis. Billedannoncer presser med andre ord prisen for andre annoncer op. Og jo flere annoncer, der konkurrerer om at blive vist på dit site, desto højere pris får du.
Hvis du deaktiverer visning af billedannoncer, skærer du en del af annonceauktionen på din side fra, og priserne vil næsten med garanti falde. Billedannoncer bliver jo også kun vist, hvis de giver en højere pris end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det kan eksempelvis være, at den banner, du omtaler fra One.com, er villig til at betale en meget høj CPM, der giver mere end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det ville da være trist at skære den indtjening fra.
Hvis du af designmæssige årsager ikke ønsker grafiske annoncer på dit site, er det naturligvis fint nok, men det kommer til at skade din indtjening at deaktivere dem.
Vi har adsense på Chiko.dk, og det har altid givet rigtig mange kliks. Vi har opnået en rigtig god CTR, som man kun kan være tilfreds med, men synes ikke rigtig at indtjeningen passer derefter. Ofte modtager vi kun $0,06 for kliks, og det er simpelthen for lidt.
Er her nogle google eksperter der ved hvorfor betaling pr. klik er så lav? Og hvad man evt. kan gøre for at rette op på dette?
Det lyder godt nok som en
meget lav klikpris. Det er dog nok næppe repræsentativt. Som Kevin også fremhæver ovenfor, har du
meget lidt trafik på dit site. Du bliver nok nød til at have lidt flere sidevisninger og ikke mindst annonceklik, før du kan "stole" på den data, du ser.