Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense indtjening

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

InspirationNow123:

Fashion-Seller:

Det lyder godt nok utroligt lavt... Vi har 0,6-0,8 euro typisk på de adsence vi har... Kan det skyldes, at det er brancher/grupper med meget lidt konkurrence og derfor meget lave klikpriser? 

Hvad hedder dit website?

Den er HER! Alle annoncer er indenfor mode verdenen...

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bortset fra "billig ægløsningstest".. som jeg lige fik to gange Big Smile
Klart at solbriller giver andre klikpriser end kældedyr. Annoncørens kostpris på den vare de pusher har klar sammenhæng med klikprisen (sammen med konkurrencen på markedet). Entreprenører og håndværkere kan også ligge højt pga den varer de handler med, mens f.eks. coaching ligger højt pga den hårde konkurrence.

@fashionseller
Må jeg foreslå dig at tvinge adsense til kun at vise tekstannoncer. Der dukkede lige en billedreklame for One.com op i din øverste vandrette. Irrelevant, og den ødelagde den strømlinede sort/hvide stil på sitet. Tror ikke der er nogen i modeverden der benytter billedannoncer i adwords - correct me if im wrong.
Min erfaring siger mig, at det er webhoteller, IQ-test og Gratis online spil.. der blinker løs hvis man vælger billedannoncer.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 22:04

Prøv at forhøj din CTR yderligere, ved f.eks. at bruge annonceformater med højere CTR. Google foreslår selv brug af cube-formaterne, og mht. personlige erfaring, giver jeg dem ret.

Lav klikpris betyder som regel bare enten mangel på annoncører i din niche, eller nichen simpelthen ikke er højt betalt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:37

deepundercover:

Klart at solbriller giver andre klikpriser end kældedyr. Annoncørens kostpris på den vare de pusher har klar sammenhæng med klikprisen (sammen med konkurrencen på markedet). Entreprenører og håndværkere kan også ligge højt pga den varer de handler med, mens f.eks. coaching ligger højt pga den hårde konkurrence.

@fashionseller
Må jeg foreslå dig at tvinge adsense til kun at vise tekstannoncer. Der dukkede lige en billedreklame for One.com op i din øverste vandrette. Irrelevant, og den ødelagde den strømlinede sort/hvide stil på sitet. Tror ikke der er nogen i modeverden der benytter billedannoncer i adwords - correct me if im wrong.
Min erfaring siger mig, at det er webhoteller, IQ-test og Gratis online spil.. der blinker løs hvis man vælger billedannoncer.

Okay

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:41

Har du overvejet fx. at bruge Euroads istedet?

Forresten må du gerne lige tilføje mig på MSN, ang. Partypix.dk :)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:52

Du har heller ikke så meget trafik. Jeg synes det var bedre hvis du fik noget mere trafik og så derefter prøve at optimere din adsense. Det er langt sjovere at ekserimenter med reklamer og adsense, hvis man har noget trafik som man kan teste af på.

Brug heller tiden på det! Derudover installer analytics og se hvilke sider genere mest indkomst og hvor meget per klik!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:14

deepundercover:

@fashionseller

Jeg blev smidt af Amino og er først lige kommet ind igen. Og kan se at et ord fra min besvarelse er blevet vist... Men her er svaret.

Okay, troede kun det var tekst der blev vist. Hvordan ændre jeg det kun til tekst? Sker det inde i adsence kontoen eller? Beklager spørgsmålet men hvis du har svaret er det nemmere end at fedte flere timer med at finde det ;D

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 00:21

Jeg takker for alle jeres gode svar. Mit egentlige spørgsmål er dog ikke hvordan man kan få flere besøgende, bruge analytics og indsætte flere adsense enheder, men blot hvordan man kunne hæve klik indtjeningen på det egentlige klik, og ud fra flere kommentarer, kan jeg forstå at det desværre har noget med nichen at gøre.. :(

Men derudover skal det være sagt, at I har givet mig meget at tænke over, udover mit oprindelige spørgsmål, og at jeg som grafiker måske har tænkt mere på designet end indtjeningsmulighederne da jeg indsatte adsense på Chiko.dk

Tak for alle de gode tips

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 00:58

deepundercover:

@fashionseller

Det er en rigtig dårlig idé! Husk at Google-annoncer kører på auktionsbasis. Billedannoncer presser med andre ord prisen for andre annoncer op. Og jo flere annoncer, der konkurrerer om at blive vist på dit site, desto højere pris får du.

Hvis du deaktiverer visning af billedannoncer, skærer du en del af annonceauktionen på din side fra, og priserne vil næsten med garanti falde. Billedannoncer bliver jo også kun vist, hvis de giver en højere pris end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det kan eksempelvis være, at den banner, du omtaler fra One.com, er villig til at betale en meget høj CPM, der giver mere end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det ville da være trist at skære den indtjening fra.

Hvis du af designmæssige årsager ikke ønsker grafiske annoncer på dit site, er det naturligvis fint nok, men det kommer til at skade din indtjening at deaktivere dem.

Webkode.dk:

Vi har adsense på Chiko.dk, og det har altid givet rigtig mange kliks. Vi har opnået en rigtig god CTR, som man kun kan være tilfreds med, men synes ikke rigtig at indtjeningen passer derefter. Ofte modtager vi kun $0,06 for kliks, og det er simpelthen for lidt.

Er her nogle google eksperter der ved hvorfor betaling pr. klik er så lav? Og hvad man evt. kan gøre for at rette op på dette?

Det lyder godt nok som en meget lav klikpris. Det er dog nok næppe repræsentativt. Som Kevin også fremhæver ovenfor, har du meget lidt trafik på dit site. Du bliver nok nød til at have lidt flere sidevisninger og ikke mindst annonceklik, før du kan "stole" på den data, du ser. Wink

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:27

AdXpert:

deepundercover:

@fashionseller

Det er en rigtig dårlig idé! Husk at Google-annoncer kører på auktionsbasis. Billedannoncer presser med andre ord prisen for andre annoncer op. Og jo flere annoncer, der konkurrerer om at blive vist på dit site, desto højere pris får du.

Hvis du deaktiverer visning af billedannoncer, skærer du en del af annonceauktionen på din side fra, og priserne vil næsten med garanti falde. Billedannoncer bliver jo også kun vist, hvis de giver en højere pris end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det kan eksempelvis være, at den banner, du omtaler fra One.com, er villig til at betale en meget høj CPM, der giver mere end de tekstannoncer, der ellers ville blive vist. Det ville da være trist at skære den indtjening fra.

Hvis du af designmæssige årsager ikke ønsker grafiske annoncer på dit site, er det naturligvis fint nok, men det kommer til at skade din indtjening at deaktivere dem.

Webkode.dk:

Vi har adsense på Chiko.dk, og det har altid givet rigtig mange kliks. Vi har opnået en rigtig god CTR, som man kun kan være tilfreds med, men synes ikke rigtig at indtjeningen passer derefter. Ofte modtager vi kun $0,06 for kliks, og det er simpelthen for lidt.

Er her nogle google eksperter der ved hvorfor betaling pr. klik er så lav? Og hvad man evt. kan gøre for at rette op på dette?

Det lyder godt nok som en meget lav klikpris. Det er dog nok næppe repræsentativt. Som Kevin også fremhæver ovenfor, har du meget lidt trafik på dit site. Du bliver nok nød til at have lidt flere sidevisninger og ikke mindst annonceklik, før du kan "stole" på den data, du ser. Wink

Tak for info, så lader jeg det være som det er nu... Jo højere pris des gladere er vi jo ;D

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)