Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAL MIN FORSIDE SLETTES FOR AT BLIVE FUNDET PÅ GOOGLE?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

gnowak:

Hvis man hurtigt skimmer nogle af ovenstående referencer, kan man hurtigt læse, at der er begrænset gevinst ved 100% validering. Der står til gengæld ikke noget om, hvordan google edderkoppen håndterer sider med grove fejl.

Du har ganske ret. Men du kan jo prøve at bruge f.eks. Google til at se, hvor mange sites der ranker godt trods meget grove fejl i forhold til W3C. Men det er jo lidt ligegyldigt - egentlig. Det er faktuelt, at en hjemmeside kan validere efter W3C 100% og være fyldt med blokeringer for søgemaskiner. Lad os bare bruge kræfterne der, hvor de betyder noget.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:26

gnowak:
Hvis man hurtigt skimmer nogle af ovenstående referencer, kan man hurtigt læse, at der er begrænset gevinst ved 100% validering. Der står til gengæld ikke noget om, hvordan google edderkoppen håndterer sider med grove fejl.

Nu forekommer det mig at du bare stædigt holder fast i at have ret, det synes jeg ikke er en god strategi, slet ikke når du diskuterer med en af DK's bedste til seo...
Og Matt Cutts fra google siger klart og tydeligt i videoen om validering, "put it at the bottom of your list"

Graywolf skriver: "From my experience having a site that is 100% code compliant doesn’t give you any SEO benefit" Så hvis siden ser ok ud i IE og FF så er det ikke stedet at lægge sin energi førend man har øget sine besøgstal, rankings og konverteringer.

I sidste ende handler det jo om at få besøgende og sælge perler for Sanne... Big Smile

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:35

"I sidste ende handler det jo om at få besøgende og sælge perler for Sanne" JA!

Men jeg tillader mig lige at stille et sørgsmål mht. W3C validering. (undskyld)

Hvis man nu har en valideret  og OK kode, men et annoncenetværk indbygget hvor koden ikke er. Kan man selv gøre noget ved det ? Eller er det bare "lige meget" ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 15:43

Med valid kode vil man som oftest have opbygget sin side bedre - og med væsentligt mindre kode. Derved øger man sin load-tid og Googlebot kommer hurtigere ned til dine overskrifter og sidens indhold (i stedet for at læse tables og spacer-gifs).

Og udover dét er der masser af grunde til at skrive valid kode. Men det er næppe dét, du skal satse på for at få gode placeringer i Google. Indtil for nyligt validerede Google Analytics egen kode ikke, og Google Website Optimizer-koden validerer heller ikke - det samme er tilfældet med YouTube embedded videoer (også ejet af Google), så alt i alt må vi konstatere, at Google ikke er så pernitten med validering.

Men som det nævnes kan det da godt være the final touch i et konkurrence-præget marked - og alt andet lige er valid kode noget, man bør stræbe efter (er selv i gang med at forsøge at gøre min egen side nogenlunde acceptabel til validering).

Mvh

Molvins

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 15:49

John J:
"I sidste ende handler det jo om at få besøgende og sælge perler for Sanne" JA!

Men jeg tillader mig lige at stille et sørgsmål mht. W3C validering. (undskyld)

Hvis man nu har en valideret  og OK kode, men et annoncenetværk indbygget hvor koden ikke er. Kan man selv gøre noget ved det ? Eller er det bare "lige meget" ?

For mig lyder det som om du spørger om du kan få valideret den (formentlig) javascript kode dit annoncenetværk leverer for at du kan vise annoncer... Så det er det jeg svarer på...

De fleste annoncenetværk bruger vist iframe, og uden at være ekspert på området, mener jeg at vide at iframe ikke er valid kode...
Men måske en der ved mere om validering kan give et bedre svar...

Men generelt kræver validering jo at du tilretter koden, og det indebærer vel en risiko for at dine ads ikke vises eller trackes korrekt hvis du retter i den...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 16:18

iframes validerer ikke i strict xhtml.

Vil man gøre tingene rigtigt holder man sig fra (i)frames i de fleste tilfælde. Vi bruger udelukkende billedadds på webdrive.dk af samme årsag.  Vi skal også have alt lokalt for at køre HTTPS, så vi har naturligvis egen adds motor.

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:53

Thomas Rosenstand:
Men igen - for alle arveprinser m.fl.: W3C validering er altid at foretrække i så vid udstrækning som muligt. Men det er bluff at bilde nogen ind, at det har betydning for ranking i søgemaskiner.

Tak for jeres svar.

Du sagde i hvert fald tydeligt at man skulle smide sine stylesheets og javascripts ud i filer, hvilket også giver god mening.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 23:05

Jesper G:
Tak for jeres svar.

Du sagde i hvert fald tydeligt at man skulle smide sine stylesheets og javascripts ud i filer, hvilket også giver god mening.

//Jesper

Hej Jesper

Det gør man fordi man derved nedsætter det der kaldes støj/signal forholdet i koden.

Eller sagt på dansk, man får indholdet til at fylde en større procentdel af den samlede kode der udgør siden... Ikke nødvendigvis for valideringens skyld, men fordi det gør det nemmere for robotterne at tygge sig igennem siden, og tydeligere kunne forstå indholdet.

En seo'er gør det for optimeringens skyld, valideringen er i den situation bare et biprodukt.

Ret mig gerne Thomas hvis du er uenig...

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:28

Hej Alle

Tak for jeres bud på min situation. Jeg tror dog, at jeg er blevet tabt lidt i svinget til sidst, og forstår ikke helt emnet mere. Men jeg har i hvert fald fået nogle gode bud og må igang med SEO-LEX igen. Valideringen sætter jeg nederst listen.Smile

Tak for jeres tid.

De bedste hilsner Sanne

Designer du selv smykker, så find dine Perler her.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 23:34
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Sanne Nielsen:

Hej Alle

Tak for jeres bud på min situation. Jeg tror dog, at jeg er blevet tabt lidt i svinget til sidst, og forstår ikke helt emnet mere. Men jeg har i hvert fald fået nogle gode bud og må igang med SEO-LEX igen. Valideringen sætter jeg nederst listen.Smile

Tak for jeres tid.

De bedste hilsner Sanne

Det er fint at du ikke kan følge med mere... tråden er også bare løbet lidt løbsk... du fik dine svar tidligt i tråden, nu er der bare andre der stiller spørgsmål, og så har trådene det med at fortsætte lidt længe...
Surprise

Hold du bare fast i det du fik at vide tidligt, og husk kaffen til SEO-LEX... Det gælder om at være klar i pæren når Thomas folder sig ud Stick out tongue

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)