Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAL MIN FORSIDE SLETTES FOR AT BLIVE FUNDET PÅ GOOGLE?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

gnowak:

Hmmm.

http://www.perleplus.dk/ har 34 Errors, 4 warning(s)

mens

http://www.perleplus.dk/shop/frontpage.html har 18 Errors, 10 warning(s)

Det er rigtigt, at en 100% validering ville være rart.
Men der er ikke afgørende for, om et site kommer på side 1 i søgeresultaterGoogle.

Tjek f.eks http://www.amino.dk/forums/ :

60 Errors, 18 warning(s)  .. og den rangerer nu fint nok på Google. Smile 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nielco IT:

Det er rigtigt, at en 100% validering ville være rart.
Men der er ikke afgørende for, om et site kommer på side 1 i søgeresultater på Google.

Tjek f.eks http://www.amino.dk/forums/ :

60 Errors, 18 warning(s)  .. og den rangerer nu fint nok på Google. Smile 

Enig med Nielco, det er nogen af de detaljer jeg snakker om, kig på nogle af de større ting først, det rykker mere.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sanne Nielsen:

Tak, Janno. KÆMPE HJÆLP. SEO-LEX skal absolut læses igen og igen samtidig med at jeg sidder ved maskinen. Måske det ender med at jeg forstår det hele Smile Og, ja det virker lidt uoverskueligt, men hvordan spiser man bedst en elefant? EN BID AF GANGEN.

Jaa, Gnowak....der skal vist kigges nærmer på de Errors. Forstår det ikke helt - er ikke nogen haj til det her. 

Velbekomme, glad for at du kan bruge det...

Sæt dig ned i en god stol, med masser af kaffe eller hvad du nu nyder, en blok, en pen og seo-lex...

Du vil helt sikkert få mange gode ideer ad den vej... Big Smile

God arbejdslyst!

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fisk.

Der er jo ingen af os, der i virkeligheden ved hvor meget forskellige fejl i koden påvirker ranking.

1) der er forskel på fejl i koden.

2) Det er nemt at udgå fejlene, hvis man ved hvordan ;-)

3) Vedligehold af siden bliver nemmere og visning i forskellige browsere bliver bedre.

Stick out tongue

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

gnowak:

Fisk.

Der er jo ingen af os, der i virkeligheden ved hvor meget forskellige fejl i koden påvirker ranking.

1) der er forskel på fejl i koden.

2) Det er nemt at udgå fejlene, hvis man ved hvordan ;-)

3) Vedligehold af siden bliver nemmere og visning i forskellige browsere bliver bedre.

Stick out tongue

Det er jeg ikke uenig i, men i forhold til at hun skriver at det forvirrer hende, og der er så mange andre ting hun skal have lært, så vil jeg mene at validering er et mindre issue...
Jeg skriver jo ikke at hun ikke skal validere, kun at det i mine øjne kommer længere nede på listen.

Der er trods alt langt flere sider der har valideringsfejl end der er dem der ikke har... og google ranker dem jo alligevel...

Personligt synes jeg validering er fint nok, men jeg tror altså ikke det påvirker væsentligt, der er en masse ting der påvirker langt mere... Og her ville jeg personligt starte... For mig at se handler det om at bruge sin energi der hvor man får de hurtigste resultater, og jeg tror ikke det er i valideringen...

Valideringen af denne side:

http://www.google.dk/ = 50 Errors, 14 warning(s)

Eller:

http://www.dr.dk/ = 49 Errors, 5 warning(s)

Vi bliver ikke enige her, I mine øjne er det ikke nær så vigtigt som keyword density, descriptions, linkbuilding, konverteringsoptimering og lignende... Du mener åbenbart noget andet... og det respekterer jeg naturligvis. Big Smile

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

gnowak:

Hej.

 

Ret koden så den bliver valid. http://validator.w3.org  Wink

Altid en god ide - men det har jo intet at gøre med hendes placering i søgemaskiner. Sådan bare lige for en god ordens skyld.

Og ja - din forside er helt og aldeles unødvendig. Den må også være en killer i forhold til brugervenlighed. Det svarer jo lidt til at sætte en labyrint foran indgangen til sin butik.

Og når den er væk, skal du i gang med at arbejde med sidetitler i den grad - men det har du sikkert allerede luret. God fornøjelse!

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Thomas Rosenstand:
Altid en god ide - men det har jo intet at gøre med hendes placering i søgemaskiner. Sådan bare lige for en god ordens skyld.

Jeg synes næsten jeg hørte dig sige noget andet på AminoTASTIC, men så endte jeg i stedet med at stille et andet spørgsmål. Anyway, så har jeg flere gange hørt at validering ikke betyder noget for SEO, men en side med mange fejl tager længere tid at rendere for en browser og vil også tage længere tid for en søgemaskine at evaluere. Altså bliver der mindre tid til at indexere indholdet.

Det kan godt være det er marginaler, men kan du sige med nogen sikkerhed at validering er helt ligegyldigt?

 

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper G:
Det kan godt være det er marginaler, men kan du sige med nogen sikkerhed at validering er helt ligegyldigt?

Man skal altid passe på med at udelukke noget med sikkerhed, men min erfaring siger mig at validering i forhold til W3C ikke direkte har noget med SEO, eller placeringen i søgemaskinerne at gøre.

Men hvis jeg konkurrere på et meget konkurrence præget marked, og alt skal spille 100% max, så er sådan noget som loadtider noget jeg går ind og kigger på, men ikke at de nødvendigvis behøves at validere.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper G:

Hej Thomas

Thomas Rosenstand:
Altid en god ide - men det har jo intet at gøre med hendes placering i søgemaskiner. Sådan bare lige for en god ordens skyld.

Jeg synes næsten jeg hørte dig sige noget andet på AminoTASTIC, men så endte jeg i stedet med at stille et andet spørgsmål. Anyway, så har jeg flere gange hørt at validering ikke betyder noget for SEO, men en side med mange fejl tager længere tid at rendere for en browser og vil også tage længere tid for en søgemaskine at evaluere. Altså bliver der mindre tid til at indexere indholdet.

Det kan godt være det er marginaler, men kan du sige med nogen sikkerhed at validering er helt ligegyldigt? 

//Jesper

Nej - du hørte mig sige netop det, jeg har skrevet her. Og som Lars skriver, er dte svært at sige noget med sikkerhed i denne verden. Men f.eks. Graywolf er enig med mig (og han behøver vist ikke yderligere introduktion) http://www.wolf-howl.com/seo/does-w3c-compliance-and-accessibility-impact-your-search-engine-optimization/

Nå ja - så er der Matt Cutts, der heller ikke behøver yderligere introduktion:

W3C - Matt says W3C validation does not help in the search engines as some figures estimate 40% of all HTML pages have syntax errors and there’s no way Google would remove or penilize all these. He mentions that in general it’s a good idea but for SEO purposes making compelling content is to go at the top of your priority list. http://video.google.com/videoplay?docid=8553629667451959310&hl=en

Men igen - for alle arveprinser m.fl.: W3C validering er altid at foretrække i så vid udstrækning som muligt. Men det er bluff at bilde nogen ind, at det har betydning for ranking i søgemaskiner.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man hurtigt skimmer nogle af ovenstående referencer, kan man hurtigt læse, at der er begrænset gevinst ved 100% validering. Der står til gengæld ikke noget om, hvordan google edderkoppen håndterer sider med grove fejl.

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)