Du har 2 muligheder. Enten får du en sms tilbage med en adresse for centrum af den cirkel som telefonen med 80% sikkerhed befinder sig inden for. Ellers kan du også bede om et kort som sendes som MMS hvori cirklen er indtegnet sammen med en adresse for centrum. Her får du også radius for cirklen. Noget af det som ''bekymre'' mig mest er størrelsen af den søgeradius man får tilbage. Jeg har på fornemmelsen at folk forventer at du med GSM sporing kan finde telefonen helt ned til1 meters nøjagtighed. Noget af det bunder nok i for mange hollywood film hvor alt kan lade sig gøre, men som tingene er idag så bliver det ikke mere nøjagtigt hvis man skal bruge teleoperatørernes master og celler. Fremtiden byder selvfølgelig på mobiltelefoner med indbygget GPS eller hvilken teknologi som nu er fremherskende på det tidspunkt, og når det bliver en realitet, så er der jo ingen grænser for de location aware services som kunne tilbydes. Her skal jeg helt sikkert være med fremme i bussen, for her ser jeg virkelig fede services på vej som der godt kan laves en god forretningsplan på. Mvh. Martin O. Madsen |
Lyder til at være et kanon redskab, til de rigtige mennesker.
Jeg ville måske overveje om det er muligt at indgå et samarbejde med andre virksomheder og gøre det til en tillægsydelse/delydelse (hvad man nu vil kalde det). - Det kan måske øge markedet.
Eks. Falck eller et tyverialarm selskab (her er fællesnævneren tryghed).
Venlig Hilsen
Steinmejer