Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af mobiltelefoner - er der et marked ?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er korrekt at du har mulighed for at pinge fra din egen mobil. Men du kan kun pinge den/de mobiler som du i forvejen har fået accept på at kunne spore fra sitet. Brugeren af mobilnummeret skal derfor ikke acceptere dit ping, da han/hun allerede har gjort dette da du fik accepten første gang.

Du har 2 muligheder. Enten får du en sms tilbage med en adresse for centrum af den cirkel som telefonen med 80% sikkerhed befinder sig inden for. Ellers kan du også bede om et kort som sendes som MMS hvori cirklen er indtegnet sammen med en adresse for centrum. Her får du også radius for cirklen.

Noget af det som ''bekymre'' mig mest er størrelsen af den søgeradius man får tilbage. Jeg har på fornemmelsen at folk forventer at du med GSM sporing kan finde telefonen helt ned til1 meters nøjagtighed. Noget af det bunder nok i for mange hollywood film hvor alt kan lade sig gøre, men som tingene er idag så bliver det ikke mere nøjagtigt hvis man skal bruge teleoperatørernes master og celler.

Fremtiden byder selvfølgelig på mobiltelefoner med indbygget GPS eller hvilken teknologi som nu er fremherskende på det tidspunkt, og når det bliver en realitet, så er der jo ingen grænser for de location aware services som kunne tilbydes. Her skal jeg helt sikkert være med fremme i bussen, for her ser jeg virkelig fede services på vej som der godt kan laves en god forretningsplan på.

Mvh.
Martin O. Madsen

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:40

Lyder til at være et kanon redskab, til de rigtige mennesker.

Jeg ville måske overveje om det er muligt at indgå et samarbejde med andre virksomheder og gøre det til en tillægsydelse/delydelse (hvad man nu vil kalde det). - Det kan måske øge markedet.

Eks. Falck eller et tyverialarm selskab (her er fællesnævneren tryghed).

Venlig Hilsen

Steinmejer

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:03
Hej med jer i denne tråd.

Jeg har lige siddet og læst hvert et ord i den ;-) Spændende læsning.

Jeg er helt sikker på at det nok ikke kun er mig der har flere gamle brugte men yderst brugbare mobiltelefoner liggende i mine skuffer, man kunne jo tage en af disse og sætte et sim-kort i den, en auto lader og montere det i sin bil godt pakket ind i plast for at undgå vand, på et sted en biltyv IKKE vil kigge lige med det samme.

Hvis jeg fik stjålet min bil, så vil jeg med sikkerhed kunne finde den inden for de 500 meter i byen eller 2 k på landet - alle kan jo kende deres egen bil, selv på ret stor afstand, så bliver den hugget i Stenløse er det sikkert jeg ik finder den i denne by, men må pinge min gamle fon og få at vide jeg skal søge i odense på den og den vej med nr. 17 som centrum.

Enkelt og fandens smart.

Jeg vil med sikkerhed benytte det system, også til at se om min store knægt på 16 år nu også er der han siger, eller om han er et sted / område, som han IKKE må færdes i for os. Det kan jo også hjælpe til at ens unger ikke selv tager ind til eks. kbh. for, at købe stoffer for de ved ALDRIG hvornår vi sender deres fon et ping, men jeg må nok antage det kun er muligt, med en TÆNDT fon, ville sq være noget nær perfekt hvis det også galdt en slukket fon *SXS*

Venligst

René Buch

Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 21:47
Tak for alle de gode indlæg i denne debat. Det giver os en del at tænke over.

Jeg giver selvfølgelig beked hvad enten vi vælger at lancere sitet eller ej.

Mvh.

Martin O. Madsen

Fra Hjørring
Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 20:33
Ville blot afslutte debatten og nævne, at vi har valgt ikke at lancere sitet. Det skyldes mange ting, men først og fremmeste kan vi ikke i overskuelig fremtid se stor nok indtjening til at der kan blive en forretning ud af det.

Mvh.

Martin O. Madsen

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)