Jeg har et spørgsmål - vi har analytics og måler på vores adwords-reklamer, og vi har nu i en halvanden måned kørt annoncer via Facebook - vi får jo nogle vildt høje visningstal og faktisk også nogle ok klik-tal, men jeg kan ikke finde ud af at sætte sporing på. Hvad skal jeg gøre?
Hvordan kan jeg måle, hvor mange af de besøgende, der rent faktisk ender på min "kvitterings-side" - jeg håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe mig - nu har søndaget givet mig hurtigt grå hår :-)
Jeg vil mene at han skal sætte et goal op inde i analytics... og så skal han egenlig bare tjekke sine hits fra facebook også får han da en konveteringsrate... dette gælder dog for alle link's fra facebook... og ikke kun adds....
Jeg vil mene at han skal sætte et goal op inde i analytics... og så skal han egenlig bare tjekke sine hits fra facebook også får han da en konveteringsrate... dette gælder dog for alle link's fra facebook... og ikke kun adds....
Selvom om indlægget er gammelt vil jeg da godt bringe det op igen, eftersom jeg sidder med samme problematik.
Vi har også en af de berømte fan sider på facebook, og kan derfor ikke bruge trafikken fra facebook til entydigt og sige at det er vores annoncer der, nogen ideer?
Jeg synes nu ikke det er et særlig smart løsningsforslag som der bliver givet i tråden.
Jeg plejer blot at tagge links, med dette værktøj. Så udfylder i blot felterne, og så bruger I det link der kommer frem til sporing i sider, annoncer osv.
Så kan det dejlig nemt aflæses i analytics, præcis hvor meget omsætning der er genereret igennem det link.
Det samme kan anbefales til hvis I kører bannertest-annoncer på nogle andre websites.
Tak for svaret, jeg tror også bare jeg ryger på den løsning, jeg har brugt den lidt on an off i forvejen. Jeg synes bare der engang var en kode sammen med annonce styringen på facebook man kunne bruge.
Ja, Facebook havde engang noget de kaldt 'koversionssporing'. Det har de dog fjernet her for et par måneder siden. Det fungerede egentlig okay, men når du først har fået sat det op med Analytics, så vil du på sigt blive glad for at have alt data samlet ét sted.
Det gør at du om tre år kan tjekke, hvordan dine Facebook ads performede da du lige var startet med dem :-)