Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgssporing af Facebook annoncer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål - vi har analytics og måler på vores adwords-reklamer, og vi har nu i en halvanden måned kørt annoncer via Facebook - vi får jo nogle vildt høje visningstal og faktisk også nogle ok klik-tal, men jeg kan ikke finde ud af at sætte sporing på. Hvad skal jeg gøre?

Hvordan kan jeg måle, hvor mange af de besøgende, der rent faktisk ender på min "kvitterings-side" - jeg håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe mig - nu har søndaget givet mig hurtigt grå hår :-)

På forhånd mange, mange tak.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 18:27

Du laver vel en bestemt landdingsside på dit website, hvorpå du har google analytics osv. osv.

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:30

Morten Kaltoft:

Du laver vel en bestemt landdingsside på dit website, hvorpå du har google analytics osv. osv.

/ Morten

Analytics dækker hele siden, og han forespørger på hvordan man kan se hvor mange salg det giver...

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 15:19

Jeg vil mene at han skal sætte et goal op inde i analytics...   og så skal han egenlig bare tjekke sine hits fra facebook også får han da en konveteringsrate...    dette gælder dog for alle link's fra facebook... og ikke kun adds....

M  dfdf

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 19:19

Kim Raufort:

Jeg vil mene at han skal sætte et goal op inde i analytics...   og så skal han egenlig bare tjekke sine hits fra facebook også får han da en konveteringsrate...    dette gælder dog for alle link's fra facebook... og ikke kun adds....

Præcist Smile

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:33

Selvom om indlægget er gammelt vil jeg da godt bringe det op igen, eftersom jeg sidder med samme problematik.

Vi har også en af de berømte fan sider på facebook, og kan derfor ikke bruge trafikken fra facebook til entydigt og sige at det er vores annoncer der, nogen ideer?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:30

Jeg synes nu ikke det er et særlig smart løsningsforslag som der bliver givet i tråden.

Jeg plejer blot at tagge links, med dette værktøj. Så udfylder i blot felterne, og så bruger I det link der kommer frem til sporing i sider, annoncer osv.

Så kan det dejlig nemt aflæses i analytics, præcis hvor meget omsætning der er genereret igennem det link.

Det samme kan anbefales til hvis I kører bannertest-annoncer på nogle andre websites.

Det er super nemt :)

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 05:30

Hej Casper

Tak for svaret, jeg tror også bare jeg ryger på den løsning, jeg har brugt den lidt on an off i forvejen. Jeg synes bare der engang var en kode sammen med annonce styringen på facebook man kunne bruge.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:39

Hej Tim,

Ja, Facebook havde engang noget de kaldt 'koversionssporing'. Det har de dog fjernet her for et par måneder siden. Det fungerede egentlig okay, men når du først har fået sat det op med Analytics, så vil du på sigt blive glad for at have alt data samlet ét sted.

Det gør at du om tre år kan tjekke, hvordan dine Facebook ads performede da du lige var startet med dem :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)