Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af bredbånds hastighed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg søger en feature til en af mine hjemmesider, en test af hastigheden på mobilt bredbånd. Er der nogen der kan hjælpe?

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:25
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IT-Konsulenten:

Du kan download en gratis speedtest her til at ligge på din egen side: http://www.speedtest.net/mini.php

Ja men det måler ikke rigtigt!

Jeg får 5,5 Mbit i upload og 22,4 Mbit i download

På TDC's sider måler de rigtigt 50 Up og 50 down.

Tilmeldt 16. Mar 06
Skrevet kl. 17:42

Jo, den måler skam ganske fint korrekt. Problemet er fordi at din udbyder kan have en dårlig forbindelse til den udbyder du tester op imod på http://www.speedtest.net.

Du kan evt. prøve nogle andre udbydere end dem SpeedTest synes er tættest på dig. F.eks. har de fleste store Internetudbydere forbindelser til AMS IX som er et centralt knudepunkt i Amsterdam.

Hvilken udbyder har du iøvrigt ? Det må være en fiberforbindelse med den hastighed begge veje...

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Ja sådan kan man også vælge at se på det! Big Smile

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 17:54

Noget helt andet så kunne jeg da bygge sådan et program til dig! I modsætning til speedtest kan jeg faktisk få det til at virke!Surprise

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

IT-Konsulenten:

Jo, den måler skam ganske fint korrekt. Problemet er fordi at din udbyder kan have en dårlig forbindelse til den udbyder du tester op imod på http://www.speedtest.net.

Du kan evt. prøve nogle andre udbydere end dem SpeedTest synes er tættest på dig. F.eks. har de fleste store Internetudbydere forbindelser til AMS IX som er et centralt knudepunkt i Amsterdam.

Hvilken udbyder har du iøvrigt ? Det må være en fiberforbindelse med den hastighed begge veje...

På Amsterdam fik jeg så 19.88 Mbit down og 11.68 Mbit up.

Sverige fik jeg 15,71 Mbit down og 40,12 Mbit up.

Det sjove er bare at jeg ikke får den "samme" hastighed ved gentagen målinger på samme server!

Tilmeldt 16. Mar 06
Skrevet kl. 18:16

Remydk:
Noget helt andet så kunne jeg da bygge sådan et program til dig!

Det er ikke svært, hvis man kan programmere.

Remydk:
 I modsætning til speedtest kan jeg faktisk få det til at virke!Surprise 

Det tvivler jeg på, for det er ikke selve programmet den er gal med, snarere en masse teknik bag ved din Internet forbindelse.....

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 18:43

Så du siger det er min internet forbindelse?

Sjov for den kan sagtens sende med over 50 Mbit til USA, Kina og Indien. Men selvfølelig er det min internet forbindelse, det har slet ikke noget med deres server at gøre! Selv hvis jeg måler på min OC3 linje får jeg ikke mere end 75 Mbit og der er ingen gang halvdelen af hastigheden.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:16

Jeg bruger denne http://www.bredbandskollen.se/ som kører fint. Den har været skyld i at jeg har haft ringet til min ISP og brokket mig over min hjemforbindelse.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)