Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourching af Adwords, gode råd?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

God søndag kære Aminoer,

Jeg har overvejet at få et firma til at ordne mine adwords, for at få det optimale ud af dem. Jeg kender ikke noget til at sammensætte en god kampagne, og derfor tror jeg det er bedst at få proffer til arbejdet.

Hvad skal jeg kigge efter ved firmaerne? Hvad skal sådanne noget maks koste set med jeres øjne. Har i gode erfaringer med bestemte firmaer osv.

Jeg sluger alle gode råd, så bare skyd løs!

Dbh,

Kim Kristensen

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 16:31

Hej Kim

Det kan være en god idé at outsource sådanne opgaver - tag evt. en snak med min dygtige kollega Jacob Christiansen fra ScanNet på tfl. 76 34 02 73 - han er hamrende skarp til Google Adwords administration, og han kan fortælle dig alt om vores Google Adwords-løsninger

Mvh.

Rune Hansen

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 16:49

Der er lidt forskellige ting, du skal være opmærksom på i sådan en forbindelse. Her er lidt at tænke over:

Det er DIG, der ved, hvad dine stærkeste produkter er. Derfor kan du ikke bare overlade det til selskabet - det skal være et samarbejde.

Sørg for at have Google Analytics installeret på din side - det gør det meget nemmere at tilrettelægge din kampagne. F.eks. kan du se på, hvad folk søger på internt på din side for at få en ide til gode søgetermer, som annoncefirmaet kan bruge.

De skal helst lave unikke landing pages til det enkelte produkt - det har meget større effekt, end hvis de kun linker til din forside, og kunden så selv skal finde frem til det produkt, som annoncen oprindeligt reklamerede for.

Vi bruger selv Guava, der er dygtige, men de er helt klart i den dyreste ende, og hvis vi kan finde nogen, der kan levere samme produkt til en bedre pris, så kunne vi godt finde på at skifte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20

Kim Kristensen:

Jeg har overvejet at få et firma til at ordne mine adwords, for at få det optimale ud af dem. Jeg kender ikke noget til at sammensætte en god kampagne, og derfor tror jeg det er bedst at få proffer til arbejdet.

Hvad skal jeg kigge efter ved firmaerne? Hvad skal sådanne noget maks koste set med jeres øjne. Har i gode erfaringer med bestemte firmaer osv.

Jeg sluger alle gode råd, så bare skyd løs!

Køb E-Værksætteren af Lea Skov Lindbæk - der er et rigtig godt kapitel om hvordan du tilrettelægger dine adwords kampanger.

Den koster 255 kr hos elounge - de penge er givet rigtigt godt ud.

Jeg vil klart mene at det er bedst at selv komme igang før man outsourcer det til en anden indstans- for som der også tidligere er blevet nævnt (DET ER DIG DER KENDER DINE PRODUKTER).

Her er nogle links der beskriver hvordan man kan opbygge en god kampange

http://www.marketmagazine.dk/default.asp?Action=Details&Item=571

http://adwords-da.blogspot.com/

Der er ikke andet - end at prøve sig frem og se hvordan det går. :D

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Selvom jeg godt ved det er ved at være lidt umoderne her på Amino, så vil jeg forsøge at svare på dit spørgsmål, i stedet for bare at sige: Det kan vi ordne for dig - kontakt min sælger! :)

> Hvad skal jeg kigge efter ved firmaerne? Hvad skal sådanne noget maks koste set med jeres øjne. Har i gode erfaringer med bestemte firmaer osv.

1) Alt efter hvor omhyggelig du vil være i din research, så bed om et par kunde-referencer du kan kontakte og høre hvordan de har oplevet firmats service. Lav også en søgning på deres firmanavn og evt. ledende personer, for at se hvad andre skriver om dem (ikke at du nødvendigvis skal stole på alt hvad der står alle vegne - vær lidt kilde-kritisk!).

2)  Der findes mange måder at afregne AdWords optimering og administration på. Jeg vil anbefale, at du i alle fald vælger en gennemsigtig model, hvor du kan se hvor meget der bruges til administration og hvor meget der går til mediet (AdWords). Jeg kan således ikke anbefale, at du betaler en fast pris per klik uden at vide hvor meget der så går til AdWords og hvor meget der går til de personer der skal optimere. Af gode afregningsmodeller kan nævnes:

• Afregning af en procentdel af det samlede kampagnebudget (almindelig bureau model) - typisk 12-25%, alt efter budget
  • Betaling for de timer der bruges (som regel på fast budget) + budget til mediet
  • Betaling af et fast beløb pr. klik - oveni den klikpris som mediet skal have. Jo bedre leverandøren udnytter dit budget jo mere tjener han/hun. Så der er en indbygget motivationsfaktor i denne model
  • Hel eller delvis betaling i forhold til de resultater der skabes - f.eks. for hvert salg, download eller kontakt

Ovenstående modeller kan også kombineres.

3) Jeg vil ikke begive mig ud i at anbefale eller advare dig mod bestemte firmaer - men kig dig godt for! Jo mere omhyggelig du er med din evaluering, jo bedre chance er der for at du får det du havde regnet med. Der er mange dygtige folk i markedet, men desværre også mange småfuskere, der alene er tiltrukket af branchen fordi det er en af de få i stadig vækst.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 18:14

Det er utroligt vigtig at du får uge/månedtlig rapport skal mindst indeholde følgende:
Pris pr. konvertering
Antal salg
Konverteringsfrekvens.

Derudover, så skal i sætte jer et realistisk succeskriterier for Adwords kampagnen.

Held og lykke

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig med alle ovenstående gode svar.

Vores største interesse når vi taler AdWords optimering er, at vores klienter får mest muligt for deres penge.

Derfor er sporing til konverteringer vigtigt for at vi hele tiden kan optimere kampagnen.

Herved kan vi sikre, at at det er de rigtige søgeord og annoncetekster, der vinder på den lange bane.

Herefter bevæger vi os naturligt ind på vores store interesseområde, konverteringsoptimering.

Venlig hilsen,,

Christian

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)