Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af MLM-koncept

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej "Sgr mindre indtjening"

Ja du har helt ret man skal absolut ikke gøre som os hvis man vil frem på nettet :-)  men tak for din skarpe observans det havde vi selv overset :-)

Men nu hvor jeg kan se at du er ekspert i onlineauktioner var det så ikke muligt at Anders anvendte dette medie som salgssted? eller har du andre gode konstruktive råd som du måske kan give til ham evt. hvordan han opstiller den bedste annonce?

De bedste hemmelige kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej hej alle sammen

 

Tusind tak for alle Jeres indkæg.

 

Det er virkelig fedt at der er så mange, der rykker til så hurtigt, med så meget god input.

Jeg kan lidt fornemme at konsensus her er, at ligemeget hvad man personligt mener om MLM, er det ganske enkelt ufornuftigt af mig at kaste mig over det, bare sådan uden videre.

Den køber jeg. ... Vil se hvordan jeg ellers vil gå til det. Jeg synes forslaget om en hjemmeside, en viral kampagne og så ellers den gode sag i sig selv lyder som et rigtig godt udgangspunkt. Vi har et stort netværk af mulige købere for det, og er det nemmere at gå til en mere traditionel internetvirksomhed, er det den vej vi går.

Jeg tænker at et års knokkelarbejde med homeparties med præsentation af kaffen og sagen, viral markedsføring og måske nogle youtube videoer, så kan sådan noget begynde at rulle.

.. Nu mangler jeg så nogen, der er god til at lave internetbutikker :)

 

For resten: mange tak for alle jeres amino-point. ... Jeg er nu blevet forfremmet til Klemmesamler af 3. Grad!

 

Hav en god dag

 

- Anders

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:

Hej "Sgr mindre indtjening"

Ja du har helt ret man skal absolut ikke gøre som os hvis man vil frem på nettet :-)  men tak for din skarpe observans det havde vi selv overset :-)

Men nu hvor jeg kan se at du er ekspert i onlineauktioner var det så ikke muligt at Anders anvendte dette medie som salgssted? eller har du andre gode konstruktive råd som du måske kan give til ham evt. hvordan han opstiller den bedste annonce?

De bedste hemmelige kaffe hilsner
Søren

 

Jeg er nok ikke begavet nok, for jeg kan ikke gennemskue om det hele er en joke, eller en strategi, eller en fejl?

Men for selv at være morsom, kom jeg jo tilbage og så der var skrevet :-D

 

Hvis spørgsmålet om onlineauktioner mod forventning ikke er en joke, så er svaret at dette medie absolut ikke kan anbefales.

En auktion Surprise

Det er godt til vores andres aflagte ragelse...

 

Du kan nok godt sætte et eller andet branding igang på Trendsales sideløbende med en anden kampagne.

 

Hvis du virkelig ikke vidste I var lyssky Søren, så skylder du mig vist en kop.. ikke?

 

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sgr mindre indtjening:

Er det bare mig der undrer mig?

Hvorfor al det rygklapperi. Nå, men det lader jeg ligge...

Jeg undrer mig også over, der kommer et firma ind i tråden, der allerede leverer samme vare uden at jeg ved noget om det. 

Det undrer ihvertfald ikke mig at et indlæg om gode råd til afsætning af kaffe, tiltrækker folk der i FORVEJEN har med at kaffe at gøre - for enten at give input og gode råd - eller få ideer fra de andre betragtninger der måtte være om emnet. Du svarer du jo selv ud ikke ved noget - så din plads i dialogen er måske knap så relevant - som den med en eksisterende kaffe-forretning.

Rygklapperi? Det er i grunden sympatisk at vi er fra flere forskellige brancher og steder - som så at sige "arbejder sammen" om at rådgive omkring opstart af forretning med salg af kaffe - hellere det end vi har travlt med at kalde hinanden for inkompetente ;-)

Slutteligt, vil jeg dog (og lidt træls jeg så køre lidt i det - da tråden ikke handler om "Kaffe&co") osse bemærke, at Kaffe&Co´s website er noget mangelfuld....! ;-)

Mvh.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Burholt:

Slutteligt, vil jeg dog (og lidt træls jeg så køre lidt i det - da tråden ikke handler om "Kaffe&co") osse bemærke, at Kaffe&Co´s website er noget mangelfuld....! ;-)

Tak skal du have Lasse det er altid dejligt at nogen lige har lyst til at være lidt træls - som vi nu siger i jylland - der med loven og det hele :-)

- ja jeg tror godt vi kan vinde stort i kategorien "mangelfuld website " jeg tror faktisk vi kan få E-prisen.

- og google vil ikke kendes ved os
- og vi har heller ikke mange venner på facebook
- og slet ingen på twitter.

måske er det her online medie bare ikke noget for os... Måske skulle vi bare opgive med det samme, vi står jo ikke en chance mod alle jer med medietække, twitter og moderne iphones - herregud det er jo kaffe - jeg mener hvodan kan man komme forbi alle de designer produkter som findes online og måske også i den virkelige verden, men det betyder mindre - det er jo umuligt med noget hvor man bare skal tilsætte vand til nogle ganske beskedne bønner - ja det kan enhver jo sige sig selv. :-)

De bedste gammeldags kaffe hilsner
Søren 

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bliv politiker ;-)

Min relevans i tråden er, at jeg ikke skal gnide de rette kontakter i revnerne under storetæerne... PFØJ altså, men brug det dog konstruktivt - der går samme smag i businessen hvis det virkelig er nødvendigt at være så slesk, som hvis det var MLM. Bare et lille hint på min egen, stilfærdige måde.

Og hav da lige lidt humor ... så!  - I stedet for at ty til billige point ved at nedgøre min person eller den position du må frygte jeg har. Det er en dybt kritisabel opførsel, som formodentlig aldrig havde fundet sted hvis du havde talt til mig face to face.

Nu brugte jeg så lidt større bogstaver, håber den kunne modtages lidt bedre.

Jeg er tydeligt en del af kundegrundlaget, og synes det derfor er ret relevant at bakke op om et indlæg - Ideen med MLM ville få mig og alle andre veluddannede økofreaks til at se rødt. Det kunne dårligt være mere relevant at få på banen...

Jeg skrev egentlig også til Søren, for at gøre opmærksom på problemet - Ikke for at genere dig personligt, men for at hjælpe.

Undskyld det ligger til min personlighed at være hjælpsom... nej vel?  :-)

 

 

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sgr mindre indtjening:
Bliv politiker


Du kan lige så godt opgive - Lasse er den fødte politikker eller så har han læst lidt argumentationsteori...måske

Jeg skrev i tråden da jeg oprigtigt mente det er en fejl at begive sig ud i MLM - på nogen måde!

Men ak man skal ikke blande sig i en MLM tråd og slet ikke med de hardcore MLM fans - deres aura rækker langt.

Jeg må melde mig ud af denne tråd og jeg lover Lasse og alle de andre at jeg aldrig vil deltage i nogen MLM tråd mere - aldrig - jeg lover det!

God vind og må netværket stå jer bi!


Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Jeg ved ikke noget om MLM, men jeg har lige et hurtigt spørgsmål til dit kaffeprojekt:

Hvordan har I tænkt jer at fragte kaffen fra Rwanda til Danmark/andre lande?

Jeg sidder og tænker på at kaffe utroligt hurtigt mister sin aroma og gode smag, og selvom jeg godt kan lide tanken om at arbejdspladserne forbliver i Rwanda, tror jeg ikke på det er en god ide. Hvis I rister, maler og pakker kaffen i Rwanda, er jeg overbevist om at den har mistet sin aroma og det meste af smagen, når den endelig rammer min stempelkande her i DK. Jeg er ikke kaffeekspert (om end jeg er VILD med god kaffe), men jeg tror ikke umiddelbart på ideen med at riste, male og pakke i Rwanda. Der er en grund til at man sender de grønne bønner herop (og klarer resten her), og det er ikke kun historisk betinget, så med mindre i flyver kaffen herop (og det er vel trods alt for dyrt?), så tror jeg det er en dårlig ide.

Det var bare lige et indspark, som jeg håber du kan bruge? Men under alle omstændighedre et fedt projekt - ikke mindst undervisningen i iværksætteri, som jeg flipper over!

De Bedste Hilsner

Morten

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sgr mindre indtjening:

I stedet for at ty til billige point ved at nedgøre min person eller den position du må frygte jeg har........... ////   - Ideen med MLM ville få mig og alle andre veluddannede økofreaks til at se rødt. Det kunne dårligt være mere relevant at få på banen...

Kan ikke rigtig se om det var møntet på mig - men lad slå fast, at ikke var min hensigt at nedgøre din person - heller ikke selvom du kaster joker-kortet; "at vi skal have humor" - for jeg synes da det er god humor at en med brugernavnet "søger mindre indtjening" kalder sig selv veluddannet i en kontekst at MLM er for ufaglærte - er det sådan jeg skal tyde den? ;-)

Nuvel, den lader vi hænge - og lad os den osse bare ligge - og "søger mindre indtjening" uden navn, vil du ikke bidrage med nogle input udover at konstatere din forudindtaget holdning til MLM? - eller var det osse bare din humor der talte netop der? ;-)

For at runde mit input af iøvrigt, altså til dig der søger hjælp til opstart af salg af kaffe:

Som jeg var inde på, vil jeg råde dig til at tænke dig uhyggeligt meget om i forhold til lave det som MLM forretning - og henholder stadig til de punkter som SKAL være opfyldt for at det vil gå den rigtige vej. Det er nemlig lige så sikkert som amen i kirken, at hele den kundeportefølje som skabes via MLM delen, forsvinder med et slag, hvis de forhandlere som er med til skabe forretning vælger at trække stikket ud. Kunderne står ikke til at redde, at de er koblet op på personlige relationer til disse forhandlere. 

- og forhandlerne forsvinder som dug for solen hvis alle de nævnte punkter ikke er eller bliver opfyldt. Intet er mere dræbende for en netværker end logistikproblemer, backoffices som er fejlfyldt, hvis ledelsen synes at være "uvidende" om det at arbejde i marken, når vigtige og fremadrettede beslutninger skal tages - og denne ledelsen evt. pludselig ændre bonusplan eller andre faktorer for egen vindings skyld - og ikke forhandlerne.

Men, men bliver det gjort godt - og klapper hele apparatet fra dag et - MED betydelige økonomiske ressourcer i ryggen - så snakker vi! ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)