Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når konkurrenten er sort

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak allesammen.

For at svare på nogle af spørgsmålene, så arbejder jeg indenfor salg og service af hårde hvidevarer. Det går rigtigt godt, men jeg har kunnet mærke den sorte konkurrent, som er i samme geografiske område som mig.

Kunder har sprunget fra hos mig og nænvt hans billige pris. Hvilket er mindst halvt så billigt, som jeg kan gøre det for - og jeg er ikke dyr. Jeg har selv ringet til ham, for at 'få et tilbud' og prisen var så lav, at han kun kan gøre det sort. Og desværre arbejder han tidligt og sent, samt weekender.

Ville gerne finde anden mulighed end at melde ham.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:43

timing:

Jeg har selv ringet til ham, for at 'få et tilbud' og prisen var så lav, at han kun kan gøre det sort.

Har han en mail? Skriv til ham og forespørg på en pris og spørg om det er med eller uden moms. Du behøver ikke at skrive om det er for et firma eller ej.

timing:

Og desværre arbejder han tidligt og sent, samt weekender.

ehm.... jeg arbejder også sent samt weekender.... så jeg arbejder også sort? Stick out tongue

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:55

Man kan ikke gøre noget og skat er som udgangspunkt også ligeglade.

Min branche har et kæmpe problem med en stor kanon der parallelimporterer og glemmer at svare moms af sine salg - og når skat så gør sit krav gældende går de bare konkurs og flytter aktiviteterne til et andet selskab - og sådan fortsætter det.

Jeg nævner selvfølgelig ingen navne.

Når vi tit snakker avancer på 0-10% i edb-branchen er det fuldstændig forrykt når en konkurrent, en af de største spillere, tager sig en momsfordel på 20%.

Det er mit indtryk at vi er ligeglade med den slags her i Danmark - hvis vi får lukket et par pizzariaer og kiosker for at lave lidt lommepenge er vi glade - de store fisk kan sagtens gå fri for det er for kompliceret at kaste sig ud i.

Selvom jeg ikke har nogen beviser ved hele min branche hvad der foregår - vi er mange der er pissed over hvad der foregår - men det er ikke nok til at skat begynder at undersøge sagen.

And don't get me started når det kommer til håndværkere.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 16:56

Hvis det gik udover min foretning at min konkurrent lavede ulovligheder så havde jeg hetl klart meldt ham til skat.. Og jeg ville sove bedre om natten af det..

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:58

timing:

Tak allesammen.

For at svare på nogle af spørgsmålene, så arbejder jeg indenfor salg og service af hårde hvidevarer. Det går rigtigt godt, men jeg har kunnet mærke den sorte konkurrent, som er i samme geografiske område som mig.

Kunder har sprunget fra hos mig og nænvt hans billige pris. Hvilket er mindst halvt så billigt, som jeg kan gøre det for - og jeg er ikke dyr. Jeg har selv ringet til ham, for at 'få et tilbud' og prisen var så lav, at han kun kan gøre det sort. Og desværre arbejder han tidligt og sent, samt weekender.

Ville gerne finde anden mulighed end at melde ham.

Hejsa.

Hvilket geografisk område er der tale om?

VH Jørgen Olsen

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)