Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når konkurrenten er sort

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft min virksomhed i et par år nu og det går rigtigt godt. Men på det sidste har jeg fået en konkurrent som laver alt til det halve af min pris, fordi han arbejder sort.

Har i oplevet noget lignende og hvad har man af muligheder for at udkonkurrere sortarbejdere?

Jeg har kunder, som selv fortæller mig at de har få et bedre tilbud hos ham og jeg må forklare, at jeg desværre ikke kan matche prisen, da jeg ikke arbejder sort. Det har en tydelig effekt på min omsætning, at han arbejder indenfor samme geografiske område som mig, men hvad kan man gøre?

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 14:57
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59

Meld ham til Skat. Folk som ham er snyltere på samfundet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 15:07

Aboutweb.dk:

Melde ham til skatWhisperZip it!

My thought exactly...

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12

Begynde at lave sort Hmm

Må man spørge hvilket arbejdsområde du arbejder indenfor?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:35

Meld ham til skat. Ud over at det han laver selvfølgeligt er enormt samfundsundergravende så skader det jo også direkte din forretning.

Så for lige konkurrence under ordnede forhold syntes jeg du skal melde ham og det fuldstændig uden skrupler!

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:39

Jeg er enig - Meld ham.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48

Selvfølgelig skal man ikke lave sort arbejde.
Mener bare før du melder ham og beskylder ham for at fuske med sort arbejde bør du være 100% sikker i din sag.

Held og lykke med sagen:)

Nicklas Jørgensen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:50

Nicklas Jørgensen:

Selvfølgelig skal man ikke lave sort arbejde.
Mener bare før du melder ham og beskylder ham for at fuske med sort arbejde bør du være 100% sikker i din sag.

Han kan jo prøve at blive kunde hos "måneskinsarbejderen" og når der så foreligger noget på skrift så kan SKAT indrages.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:13
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Så simpelt er det desværre ikke. Uden klare beviser,skal man nok ikke regn med at Skat kan/vil tage det seriøst. Medmindre det netop er en branche de har fokus.
Vi kæmper bravt med problemet i min branche. Jeg har konkret kendskab til firmaer der ikke bare "laver noget sort" men som laver en væsentlig del af deres omsætning sort. Jeg har ingen beviser, desværre, men har kendskab til deres afregningsmetoder fra forskellige samarbejdspartnere.
Det er PISSEirriterende. Der er sort arbejde i de fleste bracher og det kan man næppe gøre meget ved og er man dygtig nok, kan man sagtens udkonkurrere småfuskerne. Men når firmaer kører "sort i stor stil" er det altså ikke nemt at konkurrere mod.

Tak for dit indlæg. Så kom jeg også af med lidt galde online Devil

Hvad baserer du iøvrigt din formodning på? Har du konkret kunder der fortæller, at de kan få det billigere uden moms hos konkurrenten, eller er han bare så billig, at du forestiller dig at det er sort? Det KAN jo også være at han bare er en dårlig forretningsmand og ikke kan finde ud af at tjene penge.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)