Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cross-samarbejde, deling af/anbefaling af kontakter

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det slår mig ofte, at jeg i grunden kender mange mennesker, som af natur deler af alt hvad de har, kommer i nærheden af - og ønsker - i alle aspekter - men hold da op, jeg kender osse mange, ENDNU flere, egoistiske, protektionistiske mennesker: Dem der bare på ingen måde vil dele eller anbefale - lade andre få en chance... for SÆT NU, der dukker et eller andet op...

Ofte tænker jeg muligheder for at samarbejde på tværs af selskaber og produktlinier - skabe en synergi-effekt i forhold til kundegrupper eller distributør-masse.

Underforstået: Lad os antage du arbejde for og med et veletableret koncept/firma i Danmark - hvor vi realistisk set godt kan konkludere at momentum er enten helt i bund eller vil kræve en enorm indsats for at skabe et nyt momentum - men du ligger lunt med en god indtægtskilde; måske er du semi-retired: Du laver stort set ikke andet end at møde op til diverse events.

I hele denne proces har du opbygget kontakter overalt - som af en eller anden grund ikke er i din forretning - og ej heller bliver en del af din forretning... Hvad med alle de kontakter? Hvad er der at tilbyde dem - og hvorfor skal de i grunden afholdes fra få et blik ind/en mulighed for at få dele i den vækst og muligheder som ligger i Network Marketing i helt specifikke markedsområder...

Hvad med de kontakter du har - som du ikke har mulighed for at organisere, adminstrere eller arbejde med - men som ville passe lige ind i andres strategier og planer - eks. på udenlandske markeder?

Det er blot hel kontakt delen... men hvad med hele kunde-delen?

En der smører sig ind i en lækker creme fra x-firma udelukker nok ikke evnen til at drikke et produkt fra et andet firma - som igen heller ikke udelukker lysten til købe merchandise fra et tredje sted....

Catch my pointe! Har du gjort dig tanker i den retning...

Hvis en forbindelse spørger på specifikke produkter eller muligheder - som ikke passer ind i de ting jeg er involveret i, ville jeg da ikke et øjeblik betænke mig i at referere denne til rette sted - om jeg så ville indarbejde en mulighed for at "få noget" for denne reference, er jo så i grunden op til mig selv...

Mvh.

Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Burholt:

Hvis en forbindelse spørger på specifikke produkter eller muligheder - som ikke passer ind i de ting jeg er involveret i, ville jeg da ikke et øjeblik betænke mig i at referere denne til rette sted - om jeg så ville indarbejde en mulighed for at "få noget" for denne reference, er jo så i grunden op til mig selv...

Har selv praktiseret denne fremgangsmåde  lige siden jeg startede med MLM og kan betro dig, at det giver ud over mange nye venskaber også enorm feed-back og good-will til mig selv.

Michael

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 21:20

Har også selv overvejet en webbaseret data baseløsning med plads til registrering af såvel kunde emner som partner emner baseret på info fra forskellige kundebesøg. Evt. kan kunden ligefrem udfylde et lille skema som man efterfølgende kan registrer på hjemmeside database.

Det kunne jo laves super smart og tilgængeligt for de rette personer...

Jeg er frisk på at være med i sådan et projekt...

Mvh Morten

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:55

Der behøver jo ikke være så meget hokus pokus og teknik forbundet med en proces for samarbejde; lad os tage nogle tal - og sætte dem i perspektiv: Hvis nu jeg har 5.000 distributører i det jeg er engageret i - betyder rent faktisk 5.000 DIREKTE potentielle kunder - preferred customers om man vil - som meget let ville kunne nåes med almindelig snailmail - old school - med produkttilbud, special offers, fra eksempelvis de ting du sidder med Morten - som lige i dit og mit tilfælde er i hver sin grøft - og hvor synergi effekten kan blive enorm.

Forestil dig hvis du fik et samarbejde med Forever Living - og adgang til deres 30.000+ forhandlere i Skandinavien.... eller samarbejde med Nu-Skin.... eller et af de andre store selskaber i Skandinavien...

Tag et tal - lad os sige 10% - eller bare 5% potentielle kunder... Kaaatjiiing - fordelt volume til din forretning...

Think you lige a little around som de sagde i The Julekalender...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Haugesund/Cheng Du
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:55

Hei Lasse.

Jeg følger tankegangen din 100% og har faktisk lige nu sendt deg en kontakt (ligger i din facebook inbox). Det er en person der er på jakt etter noe nytt, men dog ikke innen hva jeg har å tilbyde p.t.

Lykke til og hils fra meg.

Rune Evensen
Global Team Builder
amo@in.no

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:17

Rune Evensen:

og har faktisk lige nu sendt deg en kontakt (ligger i din facebook inbox).

... for hvilken jeg takker ;-) - det er god til, Evensen - beviser at protektionisme er en saga blot !

Lasse

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 16:35

Lasse Burholt:

Der behøver jo ikke være så meget hokus pokus og teknik forbundet med en proces for samarbejde; lad os tage nogle tal - og sætte dem i perspektiv: Hvis nu jeg har 5.000 distributører i det jeg er engageret i - betyder rent faktisk 5.000 DIREKTE potentielle kunder - preferred customers om man vil - som meget let ville kunne nåes med almindelig snailmail - old school - med produkttilbud, special offers, fra eksempelvis de ting du sidder med Morten - som lige i dit og mit tilfælde er i hver sin grøft - og hvor synergi effekten kan blive enorm.

Forestil dig hvis du fik et samarbejde med Forever Living - og adgang til deres 30.000+ forhandlere i Skandinavien.... eller samarbejde med Nu-Skin.... eller et af de andre store selskaber i Skandinavien...

Tag et tal - lad os sige 10% - eller bare 5% potentielle kunder... Kaaatjiiing - fordelt volume til din forretning...

Think you lige a little around som de sagde i The Julekalender...

Lasse

Jeg er fuldstændig med...vi tager lige snakken senere i aften om det her....

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 17:29

Jeg synes godt om ideen, men vigtigt som i al anden forretning, at vi har et godt kendskab til hinanden, således at vi har en sikkerhed for at vi er ærlige og redelige mennesker, der vil behandle hinandens kundeemner på en god måde.

Det er jo det med referencer, at de er nemme at give videre, når man ved at den der vil tage kontakt, gør det på en god måde, da det jo bliver en slags "personlig anbefaling" - og derfor.......

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 17:33

Hej Rune

Hvis ikke Lasse kan tilbyde det din kontakt søger, så kan det være jeg kan hjælpe.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:51

Korntved:

Det er jo det med referencer, at de er nemme at give videre, når man ved at den der vil tage kontakt, gør det på en god måde, da det jo bliver en slags "personlig anbefaling" - og derfor.......

Det giver jo sig selv, Korntved! Det er alfa & omega!

Og - fint nok du lige punkter Rune for en kontakt - men så er det jo igen du går lidt mod det du skriver; Rune giver mig en reference, fordi vi kender hinanden, ved hvad hinanden står for - og har "fulgt hinanden" (dog aldrig ad samme vej...) igennem flere år - når du så beder Rune giver referencen videre til dig, hvis nu jeg ikke kan gøre noget ved den, er du ude i Rune giver en reference til en complete stranger....

Catch my point?

Så jo, der skal etableres relationer - som speedes enormt meget op ved personlig kontakt - face to face. Sætter du kaffen over? ;-)

Mvh.

Lasse

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)