Det slår mig ofte, at jeg i grunden kender mange mennesker, som af natur deler af alt hvad de har, kommer i nærheden af - og ønsker - i alle aspekter - men hold da op, jeg kender osse mange, ENDNU flere, egoistiske, protektionistiske mennesker: Dem der bare på ingen måde vil dele eller anbefale - lade andre få en chance... for SÆT NU, der dukker et eller andet op... Ofte tænker jeg muligheder for at samarbejde på tværs af selskaber og produktlinier - skabe en synergi-effekt i forhold til kundegrupper eller distributør-masse. Underforstået: Lad os antage du arbejde for og med et veletableret koncept/firma i Danmark - hvor vi realistisk set godt kan konkludere at momentum er enten helt i bund eller vil kræve en enorm indsats for at skabe et nyt momentum - men du ligger lunt med en god indtægtskilde; måske er du semi-retired: Du laver stort set ikke andet end at møde op til diverse events. I hele denne proces har du opbygget kontakter overalt - som af en eller anden grund ikke er i din forretning - og ej heller bliver en del af din forretning... Hvad med alle de kontakter? Hvad er der at tilbyde dem - og hvorfor skal de i grunden afholdes fra få et blik ind/en mulighed for at få dele i den vækst og muligheder som ligger i Network Marketing i helt specifikke markedsområder... Hvad med de kontakter du har - som du ikke har mulighed for at organisere, adminstrere eller arbejde med - men som ville passe lige ind i andres strategier og planer - eks. på udenlandske markeder? Det er blot hel kontakt delen... men hvad med hele kunde-delen? En der smører sig ind i en lækker creme fra x-firma udelukker nok ikke evnen til at drikke et produkt fra et andet firma - som igen heller ikke udelukker lysten til købe merchandise fra et tredje sted.... Catch my pointe! Har du gjort dig tanker i den retning... Hvis en forbindelse spørger på specifikke produkter eller muligheder - som ikke passer ind i de ting jeg er involveret i, ville jeg da ikke et øjeblik betænke mig i at referere denne til rette sted - om jeg så ville indarbejde en mulighed for at "få noget" for denne reference, er jo så i grunden op til mig selv... Mvh. Burholt |
Lasse Burholt:Hvis en forbindelse spørger på specifikke produkter eller muligheder - som ikke passer ind i de ting jeg er involveret i, ville jeg da ikke et øjeblik betænke mig i at referere denne til rette sted - om jeg så ville indarbejde en mulighed for at "få noget" for denne reference, er jo så i grunden op til mig selv...
Har selv praktiseret denne fremgangsmåde lige siden jeg startede med MLM og kan betro dig, at det giver ud over mange nye venskaber også enorm feed-back og good-will til mig selv.
Michael