Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncering af webshops i MetroExpress - Nogle erfaringer

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine erfaringer med annoncering for webshops i aviser er rigtig dårlige. Som det allerede er skrevet, så får du langt mere ud af at benytte Google AdWords, eller at købe dig til nogle annoncer på relevante websites.

Vejen fra avisen til nettet er åbenbart FOR lang til at det rykker, og så er det som oftest en bekostelig affære oveni.

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:11

Flemming Møller:
  Jeg tænkte, det kan kun give noget salg, men nej, besøgstallet steg med 20% et par dage og ingen respons.!!!??? Utroligt 

Det du skriver dér, fatter jeg ikke en meter af. Jeg vil ellers mene, at en stigning i besøgstallet på 20 procent også er en slags respons. Eller har jeg misforstået noget?
Hvis du derimod mener, at stigningen på 20 procent ikke gav nogle ordrer, så er det på tide, at du tager et grundigt kig på din forretning/webshop - for så er det dér, at du har et problem!!! For eksempel at kunderne ikke kan finde det, de leder efter, besværlig navigation eller lignende.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 11:40

Hvis du vidste noget om konverteringsrater, ville du vide at 1-2% salgskonvertering af besøgende er normalt. Man skal være tæskedygtig for at komme op på 5% Læs epusher

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:57

Hej Flemming

Flemming Møller:
Hvis du vidste noget om konverteringsrater, ville du vide at 1-2% salgskonvertering af besøgende er normalt. Man skal være tæskedygtig for at komme op på 5% Læs epusher

Jeg ved allerede et eller andet om salgskonvertering mv. Men jeg kan så forstå, at stigningen i besøgstallet på 20 procent var på baggrund af et meget lille udgangspunkt, siden du ikke fik nogle ordrer. Det kunne jeg ikke vide, idet du bare skrev at du havde haft en stigning i besøgstallet på 20 procent - et tal, der i sig selv er meget flot på baggrund af en avisartikel.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 12:33

jeg synes nu at det er ringe for en hel avisside. Der skal utrolig meget til at få folk op af stolen i dag.

Man bombet bombet med info og nyheder livet igennem. Helt fra barndommen er der et hav af legetøj og aktiviteter. I gamle dage skulle være glade for den legobil vi fik i julegave Wink

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 12:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du sidder med en online shop, og ønsker at annoncere offline, så er det meget vigtigt at danne en usynlig bro mellem din offline annoncering og din online weshop. Det kan du fx gøre ved at inddrage SMS i din offline annoncering. Du kan fx skrive i din annonce: Send en SMS med teksten KEYWORD til 1919 og modtag en rabatkupon til vores webshop.

Hvis ikke denne rabatkupon er indløst indenfor 2-3 dage, så send en SMS reminder om, at rabatkuponen stadig er gyldig. Det er selvfølgelig vigtigt, at det er et godt tilbud, som du kan lokke med!

Du kan også krydre SMS beskederne med et link til en mobile page, hvor du præsenterer dit produkt. På denne mobile page kan du eksempelvis indsætte et felt, hvor den besøgende kan indtaste e-mail adressen. Nu har du både e-mail adressen og mobilnummeret på din potentielle kunde! Du skal selvfølgelig lige huske at bede om tilladelse til at udsende relevante tilbud/nyheder ud til dem, men det er ikke noget problem :o)

På den måde kan du danne en bro mellem din offline annoncering og din online webshop.

Jeg håber ovenstående kommer med i dine overvejelser, hvis du beslutter dig for at annoncere i offline medier.

Med venlig hilsen
Søren Larsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 12:57

Tak for svarene.
Det skal i øvrigt lige tilføjes at vi også har en "rigtig" butik. hvor vi af og til annoncerer i lokalavisen og det ahr overrasket mig hvor effektiv lokalavisen er til at få folk ind i butikken med en række få velvalgte slagtilbud.

Det er netop efter at have prøvet mig lidt frem i lokalaviser at jeg overvejer at udvidde med enten andre lokalaviser i nærliggende områder og nu også MetroExpress.

Efter at have læst indlæggene er jeg dog overbevist om at der er meget langt fra at læse annoncen i S-toget til at komme hjem foran en computer og bestille en vare.

Webshop -> Adwords
Lokal butik -> Loaklavis+Adwords.

Fra København SV
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:09

Jeg er helt enig.

Du har ganske enkelt en for lang bro mellem behov og din butik, i kundens øjne.

Dagens forbrugere i større byer og københavn er ganske enkelt alt tilvænnet til at deres produkt i forvejen findes lige rundt om hjørnet, og hvis ikke det gør det, jamen så findes det i centeret man allivegel samler ugens køb i.

Jeg føler at lokalavisen virker rigtig godt for mig, ganske enkelt  ud fra 3 faktorer.

1 faktor: Tilflyttere til byen vil se i lokalavisen for at se på eventuelle muligheder i deres nabolag. -> Typiske brugere af mit produkt.

2 faktor: Folk der er aktive i nærmiljøet læser lokalavisen for at holde sig up to date, og er ikke bange for at prøve noget nyt.

3. faktor: Annoncørerne modtager en kopi af avis og læser den igennem - dermed ser de også produkt -> typisk bruger af mit produkt ligeså.

Problemet med metroxpress, er at for at det skal virke effektivt, er du nød til at bruge det aktivt i en periode over minimum 6 uger, hvis du som en "nyhed" skal huskes hos forbrugeren. Skyldes folk først opfatter ting som en selvfølge efter 6 uger... nye vaner mm. Dette er en enorm omkostning, kontra andre markedsføringstiltag. Det ville være noget andet hvis du var et etableret brand, shop, produkt mm. Så er det nemmere at skaffe konvertering

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)