Jeg tror nu de "80" mio er lidt overdrevet ? og de fokuserer da også på at tjene penge... Men det er vel også ligemeget, de har et KÆMPE brand nu. Som de tjener masser af penge på :) og kommer til at gøre det i rigtig laaang tid!
Jeg tror at Wupti.com ville giver Bertil og Christian ret, men i sagens natur udspringer Wupti.com af "gammeldags" købmænd, og det eneste de kender til er at tæppebombe forbrugere med "branding" og derved håbe at det har en stor effekt når disse så kommer online og ser wupti et eller andet sted.
Problemet ved det er bare at menneskers adfærd på nettet er helt anderledes end i "offline" købssituationer. Alle har damp^2 på nettet, og det er en videnskab at konverterer over 10% og når man så holder fast ved en forældet form for markedsføring og samtidigt ikke ønsker at gøre brug af en slags bro-strategi hvor man via tv-annoncer gav folk et nu-og-her tilbud som de kunne RINGE IND PÅ... ja så skal det jo gå galt...
Tv, Radio, Avis - annoncer med call to action - gå på nettet konverterer forfærdeligt, med mindre det er led i en større medie strategi hvor der opnås synergieffekter... det er dog slet ikke det jeg tror trådstarter stiler imod :)
Jeg mener da det går meget godt for Wupti.com - de reklamerer da hovedsagligt offline?
Ja hvis man har råd til, at drive en webshop med et underskud på over 80 mio kr, så er offline reklame, da værd at overveje. Men for normale dødelige firmaer, der fokuserer en smule på indtjening, er der langt bedre alternativer!
Nu var jeg selv ansat hos wupti.com fra de blev lanceret til sidste sommer inden jeg begyndte på en videregående udd.
Så vidt jeg ved havde de planlagt et underskud de første 2-3år i hvert fald. Her ville de køre masive kampagner offline for at nå ud til "Hr. og Fru. Danmark" som normalt ikke handler på nettet. Det er nogle meget dyre kunder at få, men det forventes at kunne betale sig på sigt da netop sådanne kunder kommer tilbage til det de kender. Det sidste års tid mens jeg var der begyndte de kreftigt at benytte online reklamer.. I har jo nok set alle de reklamer de har på krak.dk jævnligt og flere af de store sites.. De har faktisk en masse reklamer over alt på nettet og bruger mange penge på søgemaskine optimering, affiliatesalg og Adwords.. De ved godt at det "billigste" pr er på nettet og hurtigst laver et salg, men de vil som sagt have hele befolkningen med og derfor er reklamer i avisen og Tv nødvendige.
Vedr. underskuddet så skal jeg ikke kunne udtale mig om det. Sidst jeg hørte var et underskud i 08 på knap 12 mio.. Men ja, de første år havde de selvfølgelig et større underskud.
Sig hvad man vil, de blæste stort set alle konkurrenter væk. Og ingen tvivl om de er på markedet for at blive.. Gid vi alle havde en stor pengetank i ryggen :-)
Jeg tror ikke medmindre du laver et KUN I UGE xx tilbud, at det vil være fordelagtigt.. Undersøg i stedet hvad en reklame på EB.dk eller Krak.dk koster.
Jeg har smidt penge til avisannoncer og spildt dem, så mine erfaringer er ikke gode. Nu er det kun online målbar markedsføring
Jeg var så heldig at få noget presseomtale af Herning folkeblad, en stor helsides artikel, rigtig godt skrevet "Manden med pengvinfødder" som henviser til Hobies pedalkajak http://kajaksalg.dk/havkajakker-stabile-og-solide/hobie-pedalkajakker Jeg tænkte, det kan kun give noget salg, men nej, besøgstallet steg med 20% et par dage og ingen respons.!!!??? Utroligt
Jeg havde en lang smøre klar, men jeg mener at diskussionen omkring Wupti.com bringer denne tråd for langt ud i forhold til udgangspunktet.
Trådstarter spurgte om det var en god ide for en webshop at lave en annonce i metro-expres. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk der eventuelt kender til gode eksempler på dette, fordi som udgangspunkt er jeg skeptisk overfor værdien af en sådan annonce.
Jeg har smidt penge til avisannoncer og spildt dem, så mine erfaringer er ikke gode. Nu er det kun online målbar markedsføring
Jeg var så heldig at få noget presseomtale af Herning folkeblad, en stor helsides artikel, rigtig godt skrevet "Manden med pengvinfødder" som henviser til Hobies pedalkajak http://kajaksalg.dk/havkajakker-stabile-og-solide/hobie-pedalkajakker Jeg tænkte, det kan kun give noget salg, men nej, besøgstallet steg med 20% et par dage og ingen respons.!!!??? Utroligt
Det er i så høj grad også min tilgangsvinkel. Man skal ikke afskrive de trykte medier, men derimod kunne de penge en annonce koster være meget bedre givet ud hvis man nu hyrede Rene Gade, Bertil eller Hans til at skrive en rigtig god pressemeddelelse.