Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncering af webshops i MetroExpress - Nogle erfaringer

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har haft erfaringer med at annoncere for en webshop i MetroExpress?

Havde det nogen effekt? Det lyder til at de er sultne for tiden.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Woof:
Det lyder til at de er sultne for tiden.

Jeg går ud fra at ovennævnte betyder, at du kan få en ordentlig røvfuld i rabat... :-)
Men før du siger ja til at annoncere i MetroXpress (eller en hvilken som helst anden avis) skal du være yderst opmærksom på, at annoncering i aviser generelt konverterer dårligt til direkte salg - især online.
Så hvis det er dit mål at skabe mere salg (og det er det jo nok :-) skal du kalkulere lidt på, hvad du kan få ud af dit budget ved i stedet at bruge pengene online (Google, Facebook mv.)
Mine egne erfaringer fra annoncering i aviser har generelt været, at effekten ofte er utilfredsstillende i forhold til omkostningerne! Annoncering i aviser kræver generelt gentagne indrykninger over en længere periode for at have en effekt. Undtagelsen er "her-og-nu-tilbud" - f.eks. tidsbegrænsede og store rabatter på eftertragtede mærkevarer mv.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Offline annoncering giver ikke online salg"

Salget ER rykket over på nettet nu - grunden til, at det går aviserne så dårligt er, at det er særdeles vanskeligt at konvertere avislæserne til online kunder.

Det er så uendeligt meget billigere at få kunder med AdWords og søgemaskineoptimering.

Mvh,

Christian

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 23:16

Christian iMARKETING:
Salget ER rykket over på nettet nu - grunden til, at det går aviserne så dårligt er, at det er særdeles vanskeligt at konvertere avislæserne til online kunder.

Undskyld mig men kan vi se noget dokumentation på det?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:23

Christian iMARKETING:

"Offline annoncering giver ikke online salg"

Det er så uendeligt meget billigere at få kunder med AdWords og søgemaskineoptimering.

Mvh,

Christian

Det kunne ik udtrykkes meget mere præcist!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:25

sutjek:

Christian iMARKETING:

Burde det nærmest ik være omvendt. Det skal bevises, at en offline reklame giver salg. Men kan anbefale at søge lidt på Google, så finder du hurtigt svar, eller spørg nogle af de mange webshops herinde...

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 04:43

Jeg mener da det går meget godt for Wupti.com - de reklamerer da hovedsagligt offline?

/Shock

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:43

Shock:

Jeg mener da det går meget godt for Wupti.com - de reklamerer da hovedsagligt offline?

Ja hvis man har råd til, at drive en webshop med et underskud på over 80 mio kr, så er offline reklame, da værd at overveje. Men for normale dødelige firmaer, der fokuserer en smule på indtjening, er der langt bedre alternativer!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:04

Fashion-Seller:

Shock:

Ja hvis man har råd til, at drive en webshop med et underskud på over 80 mio kr, så er offline reklame, da værd at overveje. Men for normale dødelige firmaer, der fokuserer en smule på indtjening, er der langt bedre alternativer!

Kunne ikke udtrykkes meget mere præcist Wink

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:14

sutjek:

Christian iMARKETING:

Det er min erfaring - og for øvrigt også alle andres erfaring her på Amino.

Hvis du skal have en kunde koster det dig mellem 10 og 1000 gange mere at få kunden med offline annoncering end online.

Online kan vi måle og registrere alt så her har vi præcise data.

Men når vi skal sammenligne med offline, fortaber udgifterne sig i bilag i firmaernes regnskabsafdelinger og desuden er det ikke det første en virksomhed gør, at fortælle nettet til alle konkurrenterne, at nu rykker de "på Nettet" fordi de har spildt så og så mange penge på offline.

Så længe konkurrenterne ikke har forstået det, jo bedre konkurrencefordel vil den enkelte virksomhed jo have.

Til ren massemarkedsføring, tandpasta, shampoo, lokalt detailsalg m.m vil offline dog stadig være det bedste.

Mvh,

Christian

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)