Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC drop-down reklame er irreterende!!!

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er ok , med TDC reklame , at de måske ikke markedsført sig smartest  markedsføring med her er jeg , viser århus , med jeg sidder i københavn er ikke så smart , regner ikke med de får mange kunder ud af med at markedsføre sig sådan.

Der går  ikke meget mere end 2-3 sekunder og så er TDC drop væk og det er går kun ud over de 2 øverste indlæg.

Amino debat er gratis uden reklamer kan denne side ikke drives.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:51

Hej alle.

Vil lige skrive en lang smøre herunder og håber, at folk vil læse med.

Til at starte med vil jeg sige, at jeg synes det er virkeligt sørgeligt som Amino har udviklet sig gennem den seneste stykke tid. Jeg har ikke været aktiv herinde så mange gange, men har fulgt sitet, siden den startede idet jeg syntes, at den bidrog med rigtig mange nyttige oplysninger til iværksættere. Idag kigger jeg forbi fra tid til anden - men desværre kun for at blive underholdt.

For et par år siden kunne man bede om hjælp/vejledning/råd - tilbud - idéer - etc. og forvente et kvalificeret svar fra brugerne. De spørgsmål/problemstillinger der skulle rådgives om blev besvaret af kyndige folk der alle var "i branchen". F.eks. drejede spørgsmålet sig om økonomi, var det revisorer/ regnskabsfolk der svarede. Drejede det sig om SEO var det eksperterne der svarede, og ligeså mht. jura, finansiering etc. Idag er forrummet spækket med tråde hvor der ikke er andet end rene gisninger, mudderkast fra konkurrenter, beskyldninger og hyggesnak. 

Lad os tage udgangspunkt i denne tråd. Flere har i tråden her (og generelt i andre tråde) skrevet at de lever af trafikken på deres egne eller andres hjemmesider. Som tråden her har udviklet sig, så jeg gerne et par kyndige melde sig på banen og forklare pøblen hvorledes salg af bannere på et professionelt site fungerer.  

Hvis det har nogen interesse for jer vil jeg her give en meget simpel forklaring.

TDC har først hyret et kreativt bureau til at udarbejde et kreativt materiale til hvert enkelt af deres kampagner/produkter. Dernæst har de valgt et mediebureau (Mediacom) til at planlægge og eksikvere hvert enkelt tiltag - hvad enten det drejer sig om outdoor, tv, magasiner, tryk eller online. Dernæst har den mediaplanner der sidder med TDC som kunde udarbejdet en rapport (typisk trukket brugertal via Gemius eller anden trafikmålingssystem) over relevante onlinemedier for at planlægge kampagnen - heriblandt medievalg, budget, periode og typisk cpm pris.

Eftersom jeg fra tid til anden følger med på sitet og har et godt kendskab til markedet, kan jeg med sikkerhed sige at Nikolaj har brugt min. 4-5 måneder på at få gang i bureauerne (har ikke bemærket andre bureaukunder på sitet, før den seneste tid). Og mig bekendt er Amino ikke en del af Foreningen for danske interaktive medier, så han har gjort et fortrineligt stykke arbejde (det er meget svært at åbne døre til bureaerne hvis dit site ikke er listet på FDIM).

At det efterfølgende viser sig, at brugerne på Amino (de fleste her reklamefolk og generelt iværksætterprofiler) er ultrakonservative hvad angår kreative bannerløsninger - kunne ingen vel spå om.

Nikolaj har 2 valg - enten at lade denne TDC kampagne løbe perioden ud, og fortælle fremtidige annoncører at kreative bannerløsninger ikke er velsete blandt Amino´s brugere. Eller at stoppe kampagnen før tid, og højest sandsynligt sige bye bye til TDC og andre af Mediacoms kunder i fremtiden.

Jeg håber at mit indlæg har givet en smule indblik i hvordan branchen hænger sammen, og at en del af brugerne sætter sig en lille smule ind i tingene inden de råber op eller kommer med dårlige rådgivning. Husk nu at Amino er GRATIS som 95% af de andre danske sites, og dem er der efterhånden rigtig mange af :)

Jeg vil gerne her på falderebet tilføje, at jeg bestemt synes op mod 75% af brugerne på sitet og deres besvarelser er kompetente :)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 09:31

Hej Games

Jeg er selv i reklamebranchen og kender til fulde de processer, du beskriver ovenfor. Og det er udemærket læsning for alle der vil vide lidt mere om, hvordan ting som dette irriterende banner bliver til. For det ER irriterende. Og det ER mig en gåde, hvordan nogen kan tro/ikke vide - specielt på så stor en kunde som TDC/stort et bureau som deres - at denne type banner er pisse-irriterende, specielt fordi det fylder unødigt og ovenikøbet heller ikke fungerer jvf. den geografiske diskrepans. At du så vælger at skyde skylden på Aminos konservative brugere er næsten lige så arrogant, som når Martin Thorborg skriver, at vi bare skal rette ind, fordi Amino har brug for pengene. Det handler ikke om, at vi brugere ikke vil have kreative bannere. Det handler om, at vi ikke vil finde os i at få vores brugeroplevelse forstyrret. Om det så er med drop-downs, bannere med høje lyde eller whatever, er ligegyldigt. Og når det sagtens kan lade sig gøre at drive andre store gratis-sites som f.eks. bold.dk uden irriterende bannere, så kan det sgu´ også lade sig gøre på Amino.

God dag

Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:51

Hej Games.

Tusind tak fordi du endnu en gang har bekræftet mig i, hvordan store virksomheder og deres tilsvarende mediebureauer fungerer.

Som jeg læser det, er det tydeligvis ikke blevet bedre.

Og så vil jeg lige rettet en ting: Det er ikke Amino's brugere, der er konservative - det er mediebureauerne der kan finde på at levere den slags ****.

De laver stadig  "reklamer". De har slet ikke fanget, hvad det hele drejer sig om og hvordan verden er skruet sammen i 2009.

Det drejer sig ikke om virksomhedens behov for at være "smart".

Det drejer sig om at opfylde brugernes behov.

Hånden på hjertet:

På en skala fra 0 -100, i hvor høj grad opfylder denne reklame Amino brugernes behov?

Venlig hilsen,

Christian

Efterskrift: Fordi jeg stillede spørgsmålet, tillod jeg mig FOR FØRSTE GANG at lade være med at være irriteret over drop down listen / være annonceblind - og kom frem til, at tilbudet i bund og grund rent faktisk ER relevant for Aminos brugere.

Det er altså bare eksekveringen i form af den alt-dominerende reklame, der "råber" og sætter ens annonceblindhed på ekstra arbejde og stresser og belaster, der er problemet.

Så hvis vi råber op, når andre "råber" af os fordi det stresser vores sanser ud over alle grænser, så må du meget undskylde.

Tilmeldt 11. Jan 07
Skrevet kl. 13:34

Hej Christian og tak fordi du tog dig tid til at læse denne lange smøre :)

TDC er, budgetmæssigt, en af Danmarks allerstørste annoncører, kun overgået af en håndfuld andre store virksomheder. De sætter desuden stor vægt på at være "first movers" og "moderne" i deres kampagner. At de til tider rammer skævt med deres budskab, er netop pga. dette. Jeg tror endnu ikke jeg har modtaget forespørgsler fra TDC som drejede sig om alm. bannervisninger. De vil typisk ramme brugerne anderledes end andre annoncører. At reklamen skaber en del røre på Amino, tror jeg tildels skyldes, at brugerne her på sitet endnu ikke har oplevet de helt store forkromede løsninger, netop fordi handlen med bureauer sikkert først lige er kommet igang.

Mit oprindelige indlæg var faktisk ikke som sådan møntet på folk der udtrykker deres irritation over reklamen - men mere de få der "truede" med boykots eller skreg op om at reklamen skulle fjernes promte. Desuden tror jeg både Amino og TDC er glade for den respons der kommer på annoncering her på sitet - det hjælper dem jo som skrevet i deres fremtidige annoncør/medie valg.

Som det sidste vil jeg opfordre dig til at kigge på bold.dk´s mediepræsentation (kan hentes på deres site under annoncering). Der vil du se alle former for annoncemateriale som de kører med - tror ikke det er bold.dk der fravælger kreative annoncører men snarere deres målgruppe der begrænser dem til kun at køre med bettingsites og andre "call to action" bannere. Selv store og sædvanligvis konservative og selvhøjtidelige medier som politiken.dk og berlingske media har givet efter for kundernes ønsker og tager imod disse irriterende formater :)

Tilmeldt 11. Jan 07
Skrevet kl. 13:55

Hej Christian Imarketing.

Hvis mit indlæg har hjulpet dig med at blive klogere på  - eller har bekræftet din viden på området, er det jo bare topdollar :)

Spørgsmålet omkring Amino´s brugere kontra bureauernes måske for kreative løsninger, kan jo diskuteres alt efter temperament. Det har jo tydeligvis formået at ramme forbi dig, hvorimod bl.a. jeg synes at reklamen er meget spas OG produktet som du selv har skrevet faktisk rammer målgruppen.

Men helt seriøst, og bestemt ikke for at virke arrogant eller nedladende, hvis du mener at bureauer ikke er med på noderne omkring hvad der rører sig på online markedet i DK og hvilke ting der kunne forbedres, så synes jeg du skulle give dem et kald og forklare dem nærmere. Modsat hvad en del folk tror, er mange af dem faktisk utrolig lydhører overfor eksperternes rådgivning. 

Til info vil jeg dog lige påpege at nogle af bureauernes ældste online folk har været i branchen fra dengang bannerreklamer endnu ikke blev handlet ind via sidevisninger men på mavefornemmelse (med andre ord, dengang eb.dk havde 10.000 sidevisninger per måned). Samt en del af dem har været med til at gøre DK til Europas førende land hvad angår online markedsføring med deres kreative tankegang.

Anyhow - hånden på hjertet så ved hverken du eller jeg i hvor høj grad denne reklame har opfyldt Amino brugernes behov, idet kun Nikolaj og kunden kender succesgraden for lige netop denne kampagne. At omkring 20 brugere udtrykker deres irritation over banneret i en tråd, kan vi kun konkludere en ting udfra - nemlig at den med 100% garanti har ramt ved siden af de 20 brugere :)

Men det kunne da være sjovt at få en kommentar fra Nikolaj omkring succesraten og om Mediacom indtil videre har været tilfredse med kampagnen.

Og en sidste ting omkring din undskyldning - Den er godtaget :))))) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:54
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

JohnBakken:

Er jeg den eneste der hader og får lyst til at lukke for hjemmesider der har drop-down reklamer ell. lign. ligesom TDC reklamen på Amino? Hvis det ikke var fordi indholdet på amino var så godt, havde jeg også lukket for Amino nu..

Det er måske bare min mening?..

Mvh. JohnBakken :)

REKLAMER ER KOMMET FOR AT BLIVE OG DET BLIVER VÆRRE OG VÆRRE!

- OG JA OS HER PÅ AMINO, vend jer til det - Så vidt jeg kan se på trådene her inde så er der ingen der er døde af dem endnu.

Når det skerWink Så skal de måske tages ned - men mon dog det skerSmile 

Og til alle jer her inde som lever af og lave reklamer, nærmere betegnet flashbannere - Hvorfor brokke jer?
Ingen reklamer = Intet arbejde.

Nicklas Jørgensen 

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:07

Hej Nicklas

Nicklas Jørgensen:
REKLAMER ER KOMMET FOR AT BLIVE OG DET BLIVER VÆRRE OG VÆRRE! - OG JA OS HER PÅ AMINO, vend jer til det - Så vidt jeg kan se på trådene her inde så er der ingen der er døde af dem endnu.

Jeg mener ikke, at hovedkritikken i denne tråd har været vendt mod flashbannere eller reklamebannere på Amino i det hele taget. Kritikken er fra de flestes side gået på, at TDC-bannerreklamen har dækket for debatindholdet på Amino, hvilket må siges at være et problem på et forum :-)

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bertil Sall:

Hej Nicklas

Nicklas Jørgensen:
REKLAMER ER KOMMET FOR AT BLIVE OG DET BLIVER VÆRRE OG VÆRRE! - OG JA OS HER PÅ AMINO, vend jer til det - Så vidt jeg kan se på trådene her inde så er der ingen der er døde af dem endnu.

Jeg mener ikke, at hovedkritikken i denne tråd har været vendt mod flashbannere eller reklamebannere på Amino i det hele taget. Kritikken er fra de flestes side gået på, at TDC-bannerreklamen har dækket for debatindholdet på Amino, hvilket må siges at være et problem på et forum :-)

TDC eller ej så det nok ikke sidste gang der kommer et banner i stil med TDC´s.
Siden er gratis, så derfor bør man kunne leve med det. Hvis Amino en dag lukkede pga. de havde takket nej til for mange af den slags reklamer, så tror jeg folk ville komme krybende og give tilkende at det faktisk var ok at det TDC banner var det.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 01:32
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nicklas Jørgensen:
TDC eller ej så det nok ikke sidste gang der kommer et banner i stil med TDC´s.
Siden er gratis, så derfor bør man kunne leve med det.

Nope, det dér er en misforståelse. Hvis Amino's ledelse begynder at vende tingene på hovedet på den måde, så kan de lige så godt lukket biksen med det samme. Hvis hensynet til annoncører kommer før respekten for brugernes adfærd og muligheder for at bruge forummet, så har både Amino's ledelse og TDC fået noget helt galt i halsen. Begge parter skal respekteres - det er ikke sket i dette tilfælde. 

Jeg har selv intet som helst imod bannerreklamer på Amino, for der skal sgu da penge i kassen - men hvis det ikke kan lade sig gøre at indarbejde en flashreklame som TDC på en professionel måde, så har hverken Amino eller TDC (og deres samarbejdspartnere) fattet en skid af hvad moderne kommunikation og markedsføring handler om. 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)